Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vauvat/taaperot olleet ennen pullukampia?

Vierailija
31.07.2021 |

Olim itse 35v sitten pullukka vauva (en lihava, vaan vauvanpyöreä) ja vielä taaperonakin sellainen pyöreähkö. Nyt aikuisena olen kuitenkin jopa laiha.

Omat lapsena ovat olleet jo vauvoista asti "laihoja", vaikka mieheni on ollut pullukka vauvana niinkuin minäkin. Samaa tuntuu olevan ystävienkin lapsilla kun katsotaan vauvakuvia.

Oletteko muut nähneet samaa vai onko vain minun lähipiiri?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta mielenkiintoinen kysymys. Sotien jälkeenhän 1950-luvulla pullukka vauva oli ihanne, joten vauvoille ja taaperoille syötettiin voita, kun nälkävuosien jälkeen sitä oli vihdoin saatavilla. Ehkä ihanne pulleasta vauvasta jäi joksikin aikaa sitten elämään?

Myöhemmin on todettu, että rasvasolujen määrä vakiintuu lapsuudessa ja siksi pulleista lapsista tulee helpommin ylipainoisia aikuisia.

Oma taaperoni on hyvin hoikka, mutta niin tietääkseni olin itsekin siinä iässä.

Vierailija
2/6 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vauvana sellainen pullaposki, mieheni taas hoikka ja siro. Vauvamme syntyi meistä kevyimpänä mutta on kyllä kerännyt nyt pelkällä maidolla hyvin painoa. On aikalailla saman painoinen ja pituinen kuin mitä itse olin saman ikäisenä mutta silti paljon sirompi piirteiltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli hoikka vauva ja laiha taapero 1930-luvulla.

Itse olin hento ja hoikka vauva ja laiha taapero 1960-luvulla.

Omat vauvani olivat hoikkia vauvoja ja hoikkia taaperoita 1990-luvulla.

Näistä sukuolvista itse taidan olla pienipainoisin.

Vierailija
4/6 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin tämän keskustelun talteen koska aihe oli mielenkiintoinen.

Minä olen 34v nainen ja olen ollut juurikin tuollainen pullukka vauva. Äitini sanoi että tuolloin neuvolasta suositeltiin jo 2kk vauvalle kiinteiden ruokien aloittamista jos painoa oli vähän. Minä olen alle 3kg syntyessäni ja lisäruokaa oli ilmeisesti siksi annettava jo varhain. Lisäksi vellejä annettiin iltaisin isot pullot vauvoille.

Minulla ei ole itsellä lapsia, ainakaan vielä, joten en tiedä millaisia lapsia itselle tulisi. Siskollani on 1v 2kk poika ja hän on tosi tarkka pojan ruokailun suhteen. Poika saa vain terveellistä ja itsetehtyä ruokaa. Sokeria eivät halua antaa ennen 3v. Äitini sanoi että me saimme lapsena jo hyvin pienenä jäätelöä, kermavaahtoa yms herkkuja. Eli ehkä nykyään ei tosiaan ihannoida pullukkavauvoja samalla tavoin kuin ennen.

Vierailija
5/6 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne geenit aina suoraan periydy, meillä on ollut molemman mallisia vauvoja samassa perheessä, itse oon ainakin vauvana ollut aika pullukka. Myös raskaus diabes vaikuttaa vauvan kokoon, ennen tuollaisesta ei ole tiedetty mitään eikä sitä ole voitu hoitaa.

Vierailija
6/6 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin todella pullukka vauva. Minulla oli kolmoisleukakin. Paino kyllä sitten tasaantui kasvaessa, ja olen ollut alipainoinen tai laiha koko ikäni. Omia lapsia ei ole, mutta lähipiirissä tai suvussa en ole nähnyt koskaan samanlaista jättipullukkaa kuin minä itse. Siskonikin olin pieni/normaali vauva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi