Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista on opiskella avoimessa yliopistossa?

Vierailija
13.08.2014 |

Tai ammattikorkeakoulussa

Onko luennot sellasia että tunnin pitäjä vaan selittää ja kaikki on hiljaa ja tekee muistiinpanoja. Vai kuuluuko oppilaiden olla mukana opetuksessa samallalailla kuin esim lukiossa?

Oppilaat menee kirjoittamaan läksyjä taululle opettajan pakottamana .. :D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota koulujen omiin netissä oleviin esittelyihin.

Vierailija
2/10 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aivan oppiaineesta, kurssista ja opettajasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan aalto yliopiston avoimessa ollut muuta kuin luentoja, eli proffa luennoi ja toki keskusteli (oli mahdollisuus kysellä) välillä aiheestä opiskelijoiden kanssa. Erikseen sitten joutui joskus pitämään esityksiä mutta harvemmin.

Vierailija
4/10 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:24"]ei ainakaan aalto yliopiston avoimessa ollut muuta kuin luentoja, eli proffa luennoi ja toki keskusteli (oli mahdollisuus kysellä) välillä aiheestä opiskelijoiden kanssa. Erikseen sitten joutui joskus pitämään esityksiä mutta harvemmin.

[/quote]

Oliko esitykset vapaavalintaisia? Ap.

Vierailija
5/10 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän opiskelusta avoimen puolella, vaikka olen yliopiston päätoiminen opiskelija. Avoimessa on humoristisempaa, rennompaa ja vaihtelevampi ikäjakauma. Oon tehnyt koko ajan enemmän kursseja avoimessa ja oikein odotan että pääsen taas tämän syksyn iltakursseille :D

Vierailija
6/10 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:29"]Mä pidän opiskelusta avoimen puolella, vaikka olen yliopiston päätoiminen opiskelija. Avoimessa on humoristisempaa, rennompaa ja vaihtelevampi ikäjakauma. Oon tehnyt koko ajan enemmän kursseja avoimessa ja oikein odotan että pääsen taas tämän syksyn iltakursseille :D

[/quote]

Kiva kuulla!:) kiinnostaisi vielä että onko opetus yhtään verrattavissa lukio opetukseen? :D hassu kysymys varmaan mutta meinaan sitä sellasta holhoavaa asennetta ja syyllistämistä jos oppilas on rappiolla

Vierailija
7/10 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kutonen lisää että luennoilla voi olla joko ihan hiljaa, tai osallistua keskusteluun, aivan kuinka itse haluaa. Mä teen aika paljon vaan muistiinpanoja, mutta joskus saatan johonkin keskusteluun lähteä innokkaastikin mukaan. Mä suosittelen opintoja avoimessa, sillä niistä saat ihan samalla tavalla opintosuoritukset kuin yliopisto-opiskelijanakin ja siitä voi olla hyötyä esim. työelämässä.

Vierailija
8/10 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiis tarkoita että itse menisin sinne vaan vätystelemään. Ap

Vierailija
9/10 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:29"]Mä pidän opiskelusta avoimen puolella, vaikka olen yliopiston päätoiminen opiskelija. Avoimessa on humoristisempaa, rennompaa ja vaihtelevampi ikäjakauma. Oon tehnyt koko ajan enemmän kursseja avoimessa ja oikein odotan että pääsen taas tämän syksyn iltakursseille :D

[/quote]

Kiva kuulla!:) kiinnostaisi vielä että onko opetus yhtään verrattavissa lukio opetukseen? :D hassu kysymys varmaan mutta meinaan sitä sellasta holhoavaa asennetta ja syyllistämistä jos oppilas on rappiolla

[/quote]

ei ole, ei missään nimessä. Avoimessa opiskellaan vähän kuin harrastuksena ja opiskelija jopa maksaa siitä, joten mitään painostus-syyllistämismeininkiä siellä ei ole. Oon todennut että sama luennoitsija on usein avoimessa rennompi kuin yliopiston päiväopetuksen puolella. Tosiaan sen erilaisen tunnelman vuoksi suosin itse niitä avoimen kursseja :)

Vierailija
10/10 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rento ilmapiiri, mutta itsekuria täytyy olla jos paljon itsenäistä työskentelyä. Ei holhota tai kytätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan