Jos Kela pyytää lähettämään liitteet 14.8 mennessä
Niin tarkoittaako se, että viimeistään 13.8, eli tänään, vai viimeistään huomenna? Sori joo kyselen tyhmiä...
Kommentit (17)
Mä laitoin eilen :) Oli sattumalta sama päivämäärä, heh!
Kai niiden sillon pitäs olla perillä 14.8.?
Pitäisi olla perillä 14.8. Saattavat soittaa huomenna ja kysyä onko liitteet matkalla.
Jos et toimita ajoissa, joko venyttävät käsittelyaikaa tai käsittelevät uudestaan kun olet liitteet toimittanut. Ainakin mun käsityksen mukaan :)
Minun piti lähettää 30.6. mennessä, pistin postiin 28.6. aamupäivällä. Eivät ehtineet ja tuki katkaistiin.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:14"]
Kai niiden sillon pitäs olla perillä 14.8.?
[/quote]
Niin se varmasti on. Voin vielä soittaa sinne huomenna ja varmistaa, että kaikki liitteet on lähetetty mitä ne tarvii. Netin kauttahan voi kätevästi lähettää vaikka samana päivänä... AP
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:15"]
Minun piti lähettää 30.6. mennessä, pistin postiin 28.6. aamupäivällä. Eivät ehtineet ja tuki katkaistiin.
[/quote]
Korjaus piti siis lähettää 30.7. mennessä ja postiin pistin 28.7.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:17"]
[/quote]
[/quote]
Käyttäkää hyvät ihmiset sitä asiointipalvelua netissä! Ja puhelimella voi skannata liitteet.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:17"]
[/quote]
[/quote]
Käyttäkää hyvät ihmiset sitä asiointipalvelua netissä! Ja puhelimella voi skannata liitteet.
[/quote]
Käytän asiointipalvelua netissä mutta ei puhelimellani mitään skannata voi..
jos et oo tänään postitanu niin vie huomenna tiskille.
muuten saat satikutia ja taas kestää ja kestää..
Kannattaa tosiaan käyttää nettipalvelua, liitteet menevät samantien perille. Haen kuukausittain soviteltua päivärahaa ja päätös tulee samana päivänä kun olen palkkakuitin lähettänyt. Ja riittää kun vaikka kännykkäkameralla otat kuvan tarvittavista liitteistä ja lähetät ne.
Liitteistä voi myös ottaa kuvan ja lähettää ne Kelaan. Kelpaavat ihan yhtälailla kuin skannatut. Kuvien laatu pitää sitten olla hyvä.
Sitä paitsi, jos teillä on joku tuollainen aikaraja, ettekä ole varma ehdittekö, niin soittakaa hyvät ihmiset sinne Kelaan tai menkää käymään. Aina olen itse saanut päivämäärän siirrettyä, jos jotain liitettä on joutunut odottelemaan. Suotta annatte etuuskäsittelyjenne katketa kokonaan.
Skannata liitteet, anna mun nauraa :) Laitoin ihan kelan pyynnöstä juuri työtodistuksia, palkkatodistuksia sekä ansiosidonnaisen maksulappuja vuoden 2013 tammikuusta. Yksikään paperi ei ollut 1-sivuinen. Palautin kaikki kirjekuoressa suoraan Kelan luukkuun, hulluksihan sitä olisi tullut jos tuollaisia pitäisi skannailla jonnekin.
Siis miten kännykkäkameralla otettu kuva lähetetään? Multimediaviestinä?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:27"]
Siis miten kännykkäkameralla otettu kuva lähetetään? Multimediaviestinä?
[/quote]
Lataa kuvat koneelle.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:26"]Skannata liitteet, anna mun nauraa :) Laitoin ihan kelan pyynnöstä juuri työtodistuksia, palkkatodistuksia sekä ansiosidonnaisen maksulappuja vuoden 2013 tammikuusta. Yksikään paperi ei ollut 1-sivuinen. Palautin kaikki kirjekuoressa suoraan Kelan luukkuun, hulluksihan sitä olisi tullut jos tuollaisia pitäisi skannailla jonnekin.
[/quote]
Joo onpas kamalan vaikeeta kaikenmaailman skannailut! Paperi skanneriin, napin painallus. Noin 3 sek. Uus paperi sisään ja napin painallus. Noin 3 sek ja jatkuu. Koneelle skannatut asiakirjat ilmaantuu skannerin oman ohjelman kautta päivämäärällä nimettyyn kansioon.
Lähetin työkkäriin yhteensä 8 asiakirjaa, aikaa meni valehtelematta alle 3 minuuttia koneen avaamisesta siihen hetkeen ku sähköposti lähti.
Ehkä kaikille asiat ei oo yhtä helppoja, mutta tollanen "anna mun nauraa" - asenne on tosi rasittava, varsinki ku kyse on oikeesti tosi yksinkertasesta jutusta.
Pitää olla 14.8 virka-ajan päättymiseen mennessä ja jos laitat liitteet verkossa, niin sitten ennenkuin vuorokausi vaihtuu. Näin olen järkeillyt.
14.8 pitää olla niillä