Opiskelija: mikset käy töissä?
Jos opintotuella ei kerran elä niin mikset käy töissä opintojen ohella?
Kommentit (41)
Kaupan kassalla? Nehän ei ota enää kokopäiväisiä joten ne paikat sopii nimenomaan opiskelijoille.
Koska en saa töitä. Yritetty on ja paljon, edes kaupan kassalle, huoltsikalle tms ei pääse ilman kokemusta.
En ole saanut töitä. Opiskellen toista tutkintoa ja olen kuulemma ylikoulutettu esim kaupan kassalle tai siivoojaksi. Mutta pakko vaan opiskella että valmistuisi ja saisi töitä sitten. Ensimmäisellä tutkinnollani ei tee enää mitään.
Lähetän hakemuksia jatkuvasti, mutta vielä ei ole tärpännyt. Vähän huono tilanne hakea, kun suunta on se, että joka paikasta laitetaan väkeä pihalle
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:18"]En ole saanut töitä. Opiskellen toista tutkintoa ja olen kuulemma ylikoulutettu esim kaupan kassalle tai siivoojaksi. Mutta pakko vaan opiskella että valmistuisi ja saisi töitä sitten. Ensimmäisellä tutkinnollani ei tee enää mitään.
[/quote]
Ylikoulutettu kaupan kassalle? Miten?
Mä lähen bussilla kouluun 6.50. Olen takaisin kotona 17.30. Siksi.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:18"]En ole saanut töitä. Opiskellen toista tutkintoa ja olen kuulemma ylikoulutettu esim kaupan kassalle tai siivoojaksi. Mutta pakko vaan opiskella että valmistuisi ja saisi töitä sitten. Ensimmäisellä tutkinnollani ei tee enää mitään.
[/quote]
Ylikoulutettu kaupan kassalle? Miten?
[/quote]
Eiks kaupan kassalle ala olla jo ylioppilaskin ylikoulutettu..
Mitä töitä 16-v voisi tehdä? Muuutenkin herään klo.4 keretäkseni aamuisin koulubussiin ja olen kotona takaisin n klo.19:30.
Koska sairastan pakko-oireista häiriötä enkä pääse joka päivä kotoa lähtemään.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:21"]
[/quote]
Eli olet vain laiska paska. Hyvin voisit tehtä tuosta töitä esim alepan kassalla klo 18 -23, eli 5h päivässä, jolloin sinulle jäisi vielä hyvin aikaa kotona laiskotteluun melkein 8h
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:29"]
Mitä töitä 16-v voisi tehdä? Muuutenkin herään klo.4 keretäkseni aamuisin koulubussiin ja olen kotona takaisin n klo.19:30.
[/quote]
Maailman vanhin ammatti sopii sinullekkin, siinä ei keinotekoiset ikärajat mitään haittaa :)
Minä olen opiskelun ohella töissä toisessa yliopistossa kuin itse opiskelen. Oman alan työ, vapaat työajat ja saat itse valita montako viikkotuntia pystyt tekemään. Tosin opiskelen alalla jossa on työvoimapula eikä ylitarjontaa niinkuin monessa muussa paikassa niin en tiedä monelleko opiskelijalle tämä on realistinen vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:29"]
[/quote]
Maailman vanhin ammatti sopii sinullekkin, siinä ei keinotekoiset ikärajat mitään haittaa :)
[/quote]
Missä välissä niiku? :D Asun sen verran pienessä paikassa et kaikki sais heti tietää.
Herään klo 6 ja lähden seittemältä kouluun. Pääsen kuudelta kotiin, kotona olen seitsemältä. Sillon teen läksyt, käyn suihkussa, syön ja menen nukkumaan. Myös viikonloppuisin on koulua, opiskelen maatalouslomittajaksi. Siksi en käy töissä. Puolet päivästä teen tosi fyysistä työtä navetassa. Ja vaikka jaksamista senkin jälkeen olisi, ei aikaa ole.
Koska keskityn mieluummin lukemaan kirjoituksiin jotta pääsisin jatko-opiskelemaan eikä tarvitse viettää loppuelämäänsä missään Siwan kassalla.
T abi :)
Aika ja voimat riittävät juuri ja juuri opiskeluun ja tuskin edes saisin ilta/viikonlopputöitä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:21"]
[/quote]
Minä lähden kouluun ~ klo 14 ja olen kotona ~ klo 22.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:21"]
[/quote]
Eli olet vain laiska paska. Hyvin voisit tehtä tuosta töitä esim alepan kassalla klo 18 -23, eli 5h päivässä, jolloin sinulle jäisi vielä hyvin aikaa kotona laiskotteluun melkein 8h
[/quote]
Voi kuule ku lähimpään alepaan on kymmeniä kilometrejä. Lisäks se mun koulubussi on viimeinen millä pääsen kotiin, kun syrjässä asun!
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:29"]
[/quote]
[/quote]
Anteeksi vain, mutta maanviljelijäksi ryhtyminen ei todellakaan ole mitään lastenleikkiä. Vaikka 16-vuotias ei enää lapsi olisikaan, niin ei sitä maatilaa noin vain opintojen ohella perusteta "sivubisnekseksi". Kyllä se vaatii jo omistautumista ja perehtymistä, sekä kiinnostusta. Nyt kun kaikki EU:t sun muut sotkemassa, niin opiskelija ei todellakaan perusta omaa farmiaan kerrostaloyksiön parvekkeelle. Ei ainakaan sellaista, mistä jotain tuottoakin voisi saada.
Käyn kesällä töissä. Opintojen ohella käyn töissä heti, kun kerrot, missä voi valita työvuoronsa niin, että jää vielä muutakin elämää ja mistä saa palkkaa sen verran, että siinä on mitään järkeä.