Onko paikalla huonotuloisia tai työttömiä? Kysymys lapsista
Kuinka te, jotka olette päätyneet matalapalkka-aloille tai jopa työttömiksi, olette uskaltaneet hankkia lapsia? (Ne lasketaan myös jotka ovat allalla jossa työttömyysriski ja vähän töitä tarjolla) Ettekö pelkää köyhyyttä ja hätää siitä kuinka elättää lapsi ? miten ostaa peruselintarvikkeita ja maksaa vakuutukset ja terveydenhoitokulut.
En ole provo vaan ihan oikeasti pohdin tätä. Oma tilanteeni on se, että valitsin huonon opiskelualan ja valmistun epävarmaan työtilanteeseen. En siis ole lääkäri tai sairaanhoitaja tms. joilla aina varmasti töitä. Olen vakaassa parisuhteessa mutta huolehdin siitä uskallanko hankkia koskaan lapsia. Työttömyys erityisesti pelottaa ja en tiedä mitä sen jälkeen tapahtuu. Miten te työttömät elätte arkeanne? Onko siitä mahdollista tehdä mukavaa ja onnellista vaikka on työtön.
Kommentit (2)
Olin hyvinkin köyhä ja epävarmassa asemassa kun lapseni syntyi ja siitä ehkä 10 vuotta eteenpäin. Koska lapsuudenkodissanikin oltiin aika köyhiä, ei se minusta tuntunut mitenkään pahalta. Tiesin, että niinkin voi elää, rakastaa ja kokea onnea, jos on toki niitä huoliakin. Ajattelin, että meilä on lapselle tarjota jotain rahaa tärkeämpää. Näin jälkeenpäin ajatellen en ollut väärässä.
Kyllä tämä sellaista kituuttamista on, että en ainakaan itse haluaisi tuleville lapsilleni tämmöistä elämää suoda. Sen takia opiskelenkin toisen ammatin, millä työllistyn varmemmin.