Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri omaehtoinen opiskelu?

Vierailija
30.07.2021 |

Kokemuksia? Mies sai myöntävän päätöksen yliopistotutkintoon. Seurataanko näitä miten?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen tuossa mukana, mutta miksi kysyt täällä kun kaikki neuvotaan työkkäristä? Kysykää sieltä. Miksi kysyt miehesi puolesta?

Vierailija
2/5 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy edistyä opinnoissa. Täytyy varmistaa työkkäristä, että voi opiskella ja kauanko voi saada tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää kerran puolessa vuodessa tehdä työkkärille selvitys opintojen edistymisestä.

Vierailija
4/5 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolenvuoden välein pitää infota opintojen edistymisestä. Jos ei edistystä tapahdu, niin siihen loppuu opiskelu työttömyysetuudella.

Vierailija
5/5 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aiempi ammatti niin sen voi keskeyttää ilman karenssia ja tietenkin pitää olla hyvä syy siltikin TE-toimistolle varmuuden vuoksi niin ettei niitä työttömyyskorvaus tukia aleta periä takaisin. Joillain ammattimattomille nuorille tulee karenssi jos eivät selviydy opinnoistaan ja laiminlyö opintojaan. Voi olla muuttunutkin nämä mutta silloin viisi vuotta sitten kun pääsin työttömyysturvalla omaehtoiseen opiskeluun niin oli.  Kyllä minulla seurattiin opintoja. Läpi päässeistä näytöistä piti sähköisesti skannata todistukset PDF- muodossa oma asionti sivulle tehtävä listaan. Keskeytin sairauden takia ja vein lääkärintodistuksen te-toimistoon niin en saanut karenssia. Olin uudellen koulutuksessa ja aiempi ammatti kyllä oli mutta niille jotka opiskelivat vasta ensimmäistä ammattiaan työttömyyskorvauksilla niin paukkusi karenssi hyvin helposti jos sen keskeytti tai laiminlöi opintoja.