Ällöttää miten jotkut kehtaa käyttää pikkulapsia uimassa
Miksei maailmassa voi olla uimarantoja minne voisi mennä vain alle 10 vuotiaat? On koira uimarannat ja ihmisten uimarannat, miksei tehdä pikkulapsille uimarantaa?
Sehän on aivan selvää, että vaippaikäiset ja alle kouluikäiset (mutta miksei kouluikäisetkin) pissaa, ellei jopa kakkaa sinne veteen. Senhän takia Tampereella monet vedet ovat saastuneet, ja ei ole koirista (vaikka niin yritätte väittää) johtuvaa, ne ovat ihmisperäisiä (on tutkittu eli totta on), eli luultavasti lapsien kakkaa. Tottakai pikkulapset tekee tarpeensa veteen, vaikka kuinka luulette kouluttavan niitä hyvin. Uimahallissakin näkee joka kerta pienen lapsen ja äidin lapsien altaassa, ja pienen lapsen perässä leijuu keltaista vettä. Joka kerta.
Mutta eiväthän äidit koskaan välitä, koska he tosiaan luulevat omistavansa maailman ja luulevat että ei ketään haittaa, lapset on lapsia ihan sama. Hei, samahan se olisi tehdä lapsille oma uimaranta, tai edes yleisellä uimarannalla mennä johonkin kauemmas, koska ei KUKAAN halua halua uida lapsien pissakakka vedessä, ja vaikka kuinka luulisitte että kaikki rakastavat niin teidän söpöjä lapsia, niin suurin osa ei haluaisi niitä rannalle huutamaan ja itkemään ja vielä saastuttamaan uimaveden.
Hei, voi olla poikkeuksiakin tässäkin asiassa, mutta käytän vain radikaalia yleistämistä. Eikö olisikin teidän mielestänne kivaa, että menisitte porukalla lasten uimarannalle, jossa on sitten toisia lapsia ja lapsilla on kivaa leikkiä yhdessä, eikä ketään häiritse lapsien melu jne? Vaikka itse sanonkin, tämä olisi hyvä idea. Eikö?;)
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:01"]
Vauvoilla käytetään uimavaippaa.
[/quote] No ei vittu kyllä käytetä!! :D En tiedä tuttavapiiristä ketään kuka käyttäis niitä! Helvetin epäkäytännöllinen..
[/quote]
Sit sulla on typerä tuttavapiiri. Mä käytän.
Samat sanat...mutta olen jo yli 40-vuotias nainen...:)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:59"]
Haluatko kuulla salaisuuden? Olen 30-vuotias nainen ja pissaan vieläkin veteen. En jaksa mennä vessaan. Myös uimahallissa :)
[/quote]
Allasvedessä oleva vapaa kloori on voimakas hapetin ja reagoi herkästi urean ja muun orgaanisen lika-aineen kanssa. Näin kloori toisaalta menettää desinfiointikykyään ja toisaalta tuottaa haitallisia yhdisteitä.
Urea on voimakkaasti typpipitoinen aine, joka kloorin kanssa reagoidessaan tuottaa allasveteen klooriamiinia. Tästä käytetään nimitystä sidottu kloori.Sidottu kloori on suurina pitoisuuksina terveydelle haitallinen aine ja aiheuttaa mm. silmien ärtymistä.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:30"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:23"]
Jopa provoksi surkea. Mitä ihmeen sievistelijöitä nykyaikuiset oikein ovat? Hui kauheeta, pissaa vedessä, ja kakkaakin. Oikein hävettää asua tuollaisten nyrppanokkien valtaamassa maassa.
Tiedoksi btw, itä-meri on maailman saastunein meri jo ilman eritteitäkin.
[/quote]
PAinu sää vitun yh paska helvettiin täältä
[/quote]
Ok meni vähän yli, sori. Ärsyttää vaan kaikkitietäväisten äitien mielipiteet ja kirjottelut
No ennenvanhaan ei kyllä vietykään ennen kuin itse lähdetiin rannalle koululaisina. Näin meillä.
Nykyään on joku kilpailu kaikesta, kenen lapsi ensin oppii uimaan ja kuka liikkuu eniten. Ennenvanhana vanhempia ei paskaakaan kiinnostanut lastensa liikkuminen ja ihan itse löydetiin motivaatio lähteä liikuntakerhoon ja rannalle.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:42"]
No ennenvanhaan ei kyllä vietykään ennen kuin itse lähdetiin rannalle koululaisina. Näin meillä.
Nykyään on joku kilpailu kaikesta, kenen lapsi ensin oppii uimaan ja kuka liikkuu eniten. Ennenvanhana vanhempia ei paskaakaan kiinnostanut lastensa liikkuminen ja ihan itse löydetiin motivaatio lähteä liikuntakerhoon ja rannalle.
[/quote]
Koska "ennenvanhaan"? Kun mä olin lapsi (olen syntynyt v. 1980), oli ihan yleistä kyädä rannoilla. Ei meillä ollut mitään sellaista rantaa lähellä, johon olisi voinut omatoimisesti mennä, eikä äiti olisi kyllä päästänytkään! Uimataidon oppiminen on tosi tärkeä juttu.
Mä vein lapseni uimaan sen jälkeen, kun kykeni hallitsemaan ulosteitaan. Suosittelen muillekin.