Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mahamakkarat piiloon vai esille pukeutumisessa?

Vierailija
12.08.2014 |

Millä tavalla mielestäsi sellaisen ylipainoisen, jolla on selvät maha- ja selkäläskit, tulisi pukeutua? Tyköistuviin paitoihin, joissa makkarat näkyvät vai väljiin "telttoihin", esim. a-linjaisiin tunikatyyppisiin yläosiin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-linjainen ja jotain jäykempää kangasta ettei laskeudu liikaa ja paljasta niitä muhkuroita. Joku muotoileva aluspaita alle?

Vierailija
2/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiseen missä tuntee olonsa hyväksi. Niitä mahamakkaroita on jokainen nähnyt elämänsä aikana niin, että niissä ei ole mitään sellaista, mitä pitäisi erikseen jäädä tuijottelemaan, jos ei ole ihan pullossa elämäänsä elänyt. Ja nykymuodin mukainen vaatetus (+että monilla on ihan liian pienet rintsikat, vaikka ne varmasti ovatkin juuri ohjeiden mukaisesti hyvin istuvat) tuo niitä muhkuroita itse kullekin.

Vierailija
4/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:47"]

Ja nykymuodin mukainen vaatetus (+että monilla on ihan liian pienet rintsikat, vaikka ne varmasti ovatkin juuri ohjeiden mukaisesti hyvin istuvat) tuo niitä muhkuroita itse kullekin.

[/quote]

Kyllä on ihan selvästi ne ikävät selkäläskit vaikkei olisi edes vaatteita päällä. /AP

Vierailija
5/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu juuri niin kuin itse haluat ja miten tunnet olosi mukavaksi. Kai sinä kuitenkin itseäsi varten pukeudut ja olet, etkä muita ihmisiä. Niin kauan kun toimintasi ei aiheuta haittaa muille, niin tee kuten itse tykkäät.

Vierailija
6/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaakaan. Ei siis telttoja, ne vaan isontaa, mutta ei missään nimessä mitään äärityköistuvaa, jossa kangas menee jokaisen makkaran pohjaan asti. Sellainen istuva ja linjakas mutta vähän väljähkö on paras: siluetti näyttää suhteellisen hoikalta ja makkaroiden näkyvyys on pieni vaikka vähän näkyisikin muhkuraa. Yritykset peittää makkarat täysin yleensä johtaa siihen että näyttää vaan yleisesti todellisuutta lihavammalta. 

Vierailija
7/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte telttaan pukeutua, mutta en laittaisi sellaisiakaan vaatteita, joissa makkarat oikein korostuvat. Halvoissa trikoopaidoissa pienetkin makkarat näyttää ihan kamalilta. Kun ostaa laadukkaista vaatteita, vuorellisia mekkoja ja hyvin istuvia suoria housuja, niin pystyy aika paljon peittämään. Esim. farkut on ylipainoiselle yleensä se kaikkein huonoin vaihtoehto, ne eivät anna anteeksi yhtään makkaraa. Ja makkaroitahan on monella normaalipainoisellakin, kun kroppa ei kuitenkaan ole ihan timmi.

Vierailija
8/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pukeudutaan tunikaan, valitetaan että hyi ei saa vitun läski

Jos pukeudutaan työistuvasti, sanotaan että hyi, ei saa vitun läski

Vierailija
9/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin piiiloon, pitää opetella pukeutumaan vartalomallin eikä muodin mukaan.

Vierailija
10/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama. Käytän farkkuja ja istuvia trikoopaitoja. En mä niitä makkaroitani tai selkäläskejäni itse näe. Jos jotakuta häiritsee niin katsokoon vaikka omia varpaitansa eikä minua. :p

Mihinkään helkkarin "vuorelliseen mekkoon" tai muihin tätivaatteisiin minua ei saa. Niitä saavat käyttää ne, joita sellaiset rievut kiinnostavat.

Vierailija
11/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyköistuva, mutta paksu kangas ettei liimaudu makkaroiden ympärille kangas. Syksyn tullen väljät villaneuleet ovat kans tosi nättejä.

Vierailija
12/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:59"]Jos pukeudutaan tunikaan, valitetaan että hyi ei saa vitun läski

Jos pukeudutaan työistuvasti, sanotaan että hyi, ei saa vitun läski

[/quote]

Puhut asiaa. Teet niin tai näin, niin haukutaan.

Minuakaan ei mihinkään mekkoon saa varsinkaan arkena, en viihdy niissä. Työvaatteet ovat tyyliä farkut, neule tai löysähkö trikoopaita. Eniten vaikeuksia on löytää yläosia kun en halua käyttää mummotunikoita (joita on valtaosa tässä koossa) enkä tiukkoja paitoja. Vaatekoko 44-46, XL-XXL

T. 180cm, 85kg vatsa- ja selkämakkaroita omistava.

Vierailija
13/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten valkoinen, vähän läpikuultava, tiukka trikoopaita. Ei jää kenellekkään epäselväksi montako makkaraa on, ja missä kohdissa :)

Vierailija
14/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeanlaisen kankaan valinta on olennaista. Ei siis mitään kireää trikoota, joka uppoaa jokaiseen poimuun. Ylipäänsä joustavat ja ohuet kankaat ovat makkaroille aika armottomia. Muitakin vaihtoehtoja on kuin ne H&M:n ja Gina Tricotin basic-trikoomallistot. Jos paita on joustamatonta ja sopivan jämäkkää kangasta, niin se voi olla hyvinkin tyköistuva ilman, että paita uppoaa poimuihin.

Vierailija
15/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoiset kaksikerroksiset paidat, joissa päällimmäinen kangas laskeutuu rypyttyen on aika armollisia :) Ainakin henkkamaukalta sai niitä joskus. Oli toppeja ja t-paitamallisia. Jos joku nyt ymmärtää mitä tarkoitan. Omat poimut häipyy kätevästi sinne paidan ryppyihin :) Ja kannattaa suosia korkeavyötäröisiä farkkuja/housuja, ne lantiomalliset harvoin imartelee pömppövatsaista.

t. muuten hoikka mutta hillittömän maharöllöplösön omaava, kaiken lisäksi lantiofarkut tuppaavat valuvan niin alas että perse näkyy..

Vierailija
16/16 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman koisiin istuviin vaatteisiin. Liian pienet vaateet edes laihalla ei näytä hyvältä! Usein paidat voi olla telttamaisia, mutta tälläisen paidan/mekon istuvuutta vai korjata helposti vyöllä, jolla saa vyötärölinjaa, istuvuutta ja kapeampaa illuusiota. :)