Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaisitko vuokra-asuntoon, johon on vuoden päästä tulossa

Vierailija
30.07.2021 |

julkisivuremontti? Ja tekisit usein töitä kotoa käsin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä se kotonaolemista haittaa. Toista olisi esim. joku putkiremontti.

Vierailija
2/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tänä kesänä kyllä on haitannut . Ikkunat on olleet teipattuina toukokuun alusta asti, joten siis on ollut aivan mahdotonta tuulettaa yhtään. Ei ole ollut herkkua näin hellekesänä ettet saa mitään tuuletusta aikaiseksi kämppään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Käytiin äskettäin katsomassa asuntoa johon on tulossa sekä julkisivuremontti että sisäremontti kahden vuoden sisällä. Mitä järkeä on kohta muuttaa siitä remontoitavasta asunnosta kohta taas muualle.

Vierailija
4/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos muutoin hyvä asunto ja edullinen asua. Oon asunut kahdesti julkkariremontoidussa talossa. Molemmilla kerroilla talo huputettiin.

Vierailija
5/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tänä kesänä kyllä on haitannut . Ikkunat on olleet teipattuina toukokuun alusta asti, joten siis on ollut aivan mahdotonta tuulettaa yhtään. Ei ole ollut herkkua näin hellekesänä ettet saa mitään tuuletusta aikaiseksi kämppään. 

Eipä se ilma helteillä mihinkään vaihdu saati mitään viileämpää ilmaa tule ulkoa kun sielläkin yhtä tukalan kuuma kuin sisällä.

Vierailija
6/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisivuremontissa talo usein pussitetaan, mutta silti tulee pölyä sisään. Meteliä on 7-18 välillä paljon ja kesällä pirun kuuma. En muuttaisi missään nimessä.

Vierailija
7/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa että haittaa kyllä. Sisällä on tukalan kuumaa ja ilmankosteus lähenee 80%. Kaikki remontti äänet kuuluu ympäri asuntoa, ilma ei kierrä eikä vaihdu. Sopii muutes kokeilla haittaako vai ei olla puoli vuotta huputetussa talossa.

Vierailija
8/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se ilma helteillä mihinkään vaihdu saati mitään viileämpää ilmaa tule ulkoa kun sielläkin yhtä tukalan kuuma kuin sisällä.

SIksi kerrostaloasukkaana olenkin oppinut, että tulee tuulettaa yöllä. Mutta nyt tänä kesänä ei ole sekään onnistunut. Päivällä tietenkin räppänät kiinni ja verhot ikkunoissa. Tosin itse asun vielä ylimmässä kerroksessa joten kuumentunut kattokin lämmittää. 

Vierailija
9/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän niin riippuu. Ensinnä, et voi olla varma, että teet samaa työtä vuoden päästä etkä varsinkaan voi olla varma, että ylipäänsä olet töissä. Toisekseen, julkisvuremppojakin on monelnlaisia ja ne kestääkin joku enemmän joku vähemmän aikaa. Mteliäkin tulee välillä enemmän, välillä vähemmän. Kolmanneksi, onko asunto ns. läpitalonhuoneisto eli töitä voi tehdä esimerkiksi sisäpihan puolella. Tarkoittaa, että myös ikkunat saa auki toiselta puolen asuntoa.

Aika monta kohtaa mitkä voi olla joko vähemmän haittaavia tai metelin, pölyn, helteen tms. takia tehdä asumisen käytännössä mahdottomaksi. Ota selvää mitä tehdään jos harkitset muuttoa asuntoon. Ja ennen kaikkea, kuinka kauan remppa kestää ja miten pitkään talo on huputettuna. Sitten tuplaa aika ja olet aika lähellä totuutta.

Vierailija
10/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin viime kesän julkisivuremontin keskellä. Huputus itseasiassa suojasi taloa kuumenemasta aiempien vuosien malliin ja 9kk remontin jälkeen oli ihanaa saada yhdeltä kuulta huomattava vuokranalennus :) Kannattaa muuttaa ennen remonttia koska remontin jälkeen laadituissa sopimuksissa vuokra yleensä nousee. Olen itse lähes aina kotona ja remontti ei haitannut omaa elämääni merkittävästi, jos olisi pieniä lapsia tai eläimiä niin se olisi ollut eri juttu.

Vierailija
11/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SIksi kerrostaloasukkaana olenkin oppinut, että tulee tuulettaa yöllä. Mutta nyt tänä kesänä ei ole sekään onnistunut. Päivällä tietenkin räppänät kiinni ja verhot ikkunoissa. Tosin itse asun vielä ylimmässä kerroksessa joten kuumentunut kattokin lämmittää. 

Ja meilläkin siis tosiaan remontti alkoi toukokuun alussa ja kestää syyskuun loppuun. Oon onnekas, että on ollut paikkoja, joissa on voinut olla remonttia karussa. 5 prosenttia saa vuokranalennusta tältä ajalta. 

Vierailija
12/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin viime kesän julkisivuremontin keskellä. Huputus itseasiassa suojasi taloa kuumenemasta aiempien vuosien malliin ja 9kk remontin jälkeen oli ihanaa saada yhdeltä kuulta huomattava vuokranalennus :) Kannattaa muuttaa ennen remonttia koska remontin jälkeen laadituissa sopimuksissa vuokra yleensä nousee. Olen itse lähes aina kotona ja remontti ei haitannut omaa elämääni merkittävästi, jos olisi pieniä lapsia tai eläimiä niin se olisi ollut eri juttu.

Vuokra siis oli reilut 900€ mutta remontin hyvityksen myötä yhden kuun vuokraksi jäi alle 200€. Pienituloisella tuntuva summa.

Vierailija
13/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra siis oli reilut 900€ mutta remontin hyvityksen myötä yhden kuun vuokraksi jäi alle 200€. Pienituloisella tuntuva summa.

Tuollaisen vuokranalennuksen jälkeen, en mäkään valittaisi huonoista olosuhteista :)

Mä laitoin meidän isännöitsijälle kyselyn tuosta miten vuokranalennus on noin vähän ( meillä siis tuon 5 prosenttia) , johon vastaus oli, että se on ollut firmalla tapana.  Aion kyllä vielä vähän kyseenalaistaa tuota,ja taloyhtiön hallituksen pj. on onneksi ihan jämäkkä tyyppi. 

11

Vierailija
14/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ainoastaan huomattavalla vuokran alennuksella voisin muuttaa. Remontin aikataulu pitää olla selkeä ja tunnit päivisin, milloin sitä remonttia tehdään. Muuten ei.

Mua oikeasti ärsyttää ne kovat remontin äänet, ei niinkään ne telineet julkisivulla.

Vierailija
15/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa vuokra kiinnostaa aina. Muuttaisin.

Vierailija
16/16 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Irtisanoisin vuokrasopimuksen sopivasti remontin alkuun. Sehän on vuokra-asunnon parhaita puolia. Ei tartte katsella mitään remontteja lähietäisyydeltä vaan mennä uuteen kivaan asuntoon asumaan.