Meneekö tori.fissä enää mikään kaupan?
Toki jokin yksittäinen juttu välillä, mutta yleisesti ottaen olen tässä miettinyt, että onkohan tämä sivusto alkanut hiljentyä ja porukka siirtymässä muualle tekemään kauppoja? Ennen tuolla meni niin hyvin tavarat ja vaatteet. Missä te nykyään teette ostoksia tai myytte tavaroita, Facebookissako?
Tori tuntuu vaan olevan täynnä niitä joille tavara pitäisi kuskata puoli-ilmaiseksi (mielellään ilmaiseksi) kotiovelle. Tingataan ja välillä olen saanut jopa törkeitä viestejä, jos en ole halunnut tiputtaa hintaa. Välillä tulee myös vastaan näitä, jotka kysyy tilinumeroa ja postitusta ja tilinumeron annettua katoavat kuin tuhka tuuleen. Valitetaan myös postikulujen suuruudesta vaikka pyydän vain sen mitä nyt posti/ärrä/matkahuolto ottaa enkä yhtään ylimääräistä sen päälle. Lisäksi varataan tavaroita ja osa varaa niitä heti kertasyötöllä useamman, mutta sitten ei tulekaan noutamaan. Kerran olin myös kiltti ja vein tavaran keskustaan asti, koska toinen valitteli ettei omista autoa ja hänellä on jalkakipuja, ettei pysty pyöräilemään/kävelemään niin kauas ja tavara kiinnostaisi. No, ajattelin tosiaan että saan hoidettua samalla siinä keskustassa muitakin asioita samalla. Oli se silti aika väsyttävää ja harmittavaa huomata, että tuo ihminen ei kuitenkaan saapunut paikalle eikä vaivautunut vastaamaan viesteihin. On kyllä harmi mihin tämä touhu on alkanut mennä, koska ennen tämä oli todella kätevä sivusto. Liekö myös paikkakunnissa eroa...
Myyn käyttökelpoisia tavaroita, mikään ei ole rikkinäinen eikä vaatteet nukkaisia tai kulahtaneita. Olen laittanut täysin kohtuullisia hintoja ja silti ei kovin nopeasti käy kauppa. Tuotteet tippuvat aika äkkiä jonnekin niin kauas tuolla sivustolla, että oiskohan siinä yksi ongelma miksei ihmiset löydä näitä ilmoituksia vai mikähän mättää? Laitan aina myös hyvät tiedot tavarasta ja selkeitä kuvia.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Lastenvaatteet eivät ainakaan mene.. hintana 5e lähes uusista merkki talvikengistä joiden myyntihinta yli 80e. Ei kukaan osta.
Kengät on kyllä mun mielestä aina ollut vaikeita myytäviä vaikka ois kuinka hyväkuntoisia.
Meneekö huuto.netissä oikeesti sit paremmin kaikki kaupaksi?
Minä olen myynyt ja ostanut tässä muuttoa tehdessä torin kautta mm. sohvan, kenkäkaapin, astian- ja pyykinpesukoneet, tuolit, trampoliinin ja varmaan jotain muutakin. Hyvin on kauppa käynyt! Itseasiassa talokin löytyi torin kautta. Facen kirppisryhmät ja marketplace on kyllä joissain asioissa nopeampia myyntikanavia, niissä myyn esim lasten vaatteet ja kengät ym. pienemmät jutut, isommat sitten yleensä torissa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen huuto.nettiä, koska siellä on palautejärjestelmä. Tori.fi:ssä ei taida olla mitään palautesysteemiä? Huuto.nettiin tuli uutuutena myös Huuto Turva-järjestelmä. Näin kesäkuukausina taitaa nettikirppikset ylipäänsä olla vähän hiljaisempia ja sitten syksyllä alkaa taas kauppa käydä. Ainakin itelläni on ollut näin jo kolmena edellisenä vuonna.
Kannattaa laittaa kaikkiin alustoihin myyntiin samaan aikaan.
Käytän Toria sekä Facebookin Marketplacea ja ryhmiä. Kaikissa kolmessa kokemukseni käy kauppa yhtä hyvin. Myyn enimmäkseen kodin tavaraa, vaatteista tai lastentarvikkeista en osaa sanoa. Ohareitakaan ei ole sattunut.
Suosittelen kaikkia siirtymään takaisin huuto.nettiin, jos haluaa oikeasti sujuvat kaupat.
Siellähän myyjät saa asetettua tavaroillensa huutohinnan sijasta jonkin kiinteän hinnan jolla ostajat joko sitoutuvat tekemään kaupat tai sitten myyjä voi myös laittaa ilmoitukseensa sen "ehdota hintaa", jolloin ostajalla on lupa yrittää tinkailla ja joko myyjä hyväksyy sen tai ei. Siellä on kyllä kiva, kun voi myös antaa palautetta puolin jos toisin, että miten homma toimi. Ei siellä taida olla samanlaista huijaamista ja myyjien vedättämistä kuin torissa...
En käy enää tori.fi, kun se muuttui ja olisi pitänyt tehdä jotkut uudet tunnukset tms. Ennen käytin paljon.
Vanhoja seiska lehtiä ja tyhjiä viinapulloja ei osta enää kukaan. Ne kannattaa myydä kirppareilla.
Voi myydä valmiilla hinnalla. Ilmoitusta tehdessä klikkaat vain osta heti tai ehdota hintaa ja sen jälkeen klikkaat pois 'asiakas saa ehdottaa hintaa' -kohdan. Minä myyn ainoastaan näin, toimii.