Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka näytät selkeästi joko isältäsi tai äidiltäsi

Vierailija
30.07.2021 |

Mikä sinusta tekee isäsi tai äitisi näköisen? Älä vastaa "kasvot" vaan kerro tarkemmin!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojen muoto: nenä, korvat, suu, silmät jne. Ovat samanlaisia. Mitä muuta tähån voi vastata?

Vierailija
2/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni puoleisessa suvussa on "sukurasitteena" "roikkuvat posket", tämä piirre näkyy enemmän tai vähemmän kaikissa sedissäni ja tädeissäni (ja isässäni), samoin kuin isoisässäni ja hänen sisaruksissaan ja yhtä lukuunottamatta kaikissa isän puolen serkuissanikin. Ja sama on siis minulla. Lisäksi saman väriset silmät, samanlaiset kulmakarvat, ruumiinrakennekin (valitettavasti) kuin isälläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvonpiirteet, eleet ja ilmeet. Samoin esimerkiksi samat värit sopivat vaatteissa. Sitä on aika hankala kuvata tarkemmin, koska yhdennäköisyys tulee vastaan enemmänkin pienissä hetkissä ja kuvissa ei koko aikaa.

Vierailija
4/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvojen muoto: nenä, korvat, suu, silmät jne. Ovat samanlaisia. Mitä muuta tähån voi vastata?

No itse asiassa vanhemman ja lapsen yksi hallitseva piirre, joka eroaa toisesta vanhemmasta riittää yhdennäköisyyteen. Tällainen hallitseva piirre on useissa tapauksissa silmien etäisyys. Minulla on serkku, jolla on silmät keskimääräistä kauempana toisistaan ja hänen miehellään normaalilla etäisyydellä. Heidän lapsellaan on juuri ne serkultani perityt kaukana toisistaan olevat silmät. Vaikka lapsella on isänsä kasvojen muoto, nenä ja huulet, hän ei näytä ollenkaan isältään juuri niiden kaukana toisistaan olevien silmien vuoksi.

Ap

Vierailija
5/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön lisäksi äidillä ja minulla on samanlainen ääni.

Itse melkein pissasin huosuuni kun kerran keskustellessani toisen ihmisen kanssa käytin täsmälleen samanlaisia sanoja/lauseita ja puheen rytmiä kuin äitini.

Ihan kuin olisin vain kopio enkä oma itseni!

Vierailija
6/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mielestäni en näytä äidiltäni, mitä nyt jotkut kasvonpiirteet ovat samoja kuin hänellä - suu, silmät, ehkä nenä. Äitini oli nuorena hyvin kaunis, minä taas en.

Mutta kaikki aina ihmettelevät, miten paljon näytän äidiltäni, ja jotkut jopa kertovat saaneensa ihan "sydänhalvauksen" kun luulivat äitini pysyneen noin nuoren näköisenä. Joten ilmeisesti en itse ole paras ihminen arvioimaan omaa ulkonäköäni.

Ehkä olen oikeasti nätimpikin kuin luulen, mene ja tiedä.

Vierailija
7/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isäni tyttö. Meillä on samanväriset hiukset, samanväriset ja malliset silmät, sama pyöreäpäinen nenä ja paksut posket. Äidin suvun naiset ovat kaikki saman näköisiä tummatukkia keskenään, joten erotun joukosta aivan täysin. Ainoa piirre, jonka olen saanut äidiltäni on pisamat. Vielä enemmän näytän isäni äidiltä. Kun vertaili keskenään kuvia minusta ja isoäidistäni ikäisenäni, yhdennäköisyys oli suorastaan pelottava.

Vierailija
8/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suvussa huulet on aika tunnistettavasti samanlaiset isän puolelta peritytyvästi. Mun sisaruksilla, itselläni ja toisella lapsella on samanmoiset. Toinen taas näyttää enemmän isältään, poskipäät, väritys, silmien muoto ja se suu, joka ei näytä multa.

Vierailija
9/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän hyvin paljon isäni äidiltä. Lähes yksi yhteen.

Vierailija
10/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Mielestäni en näytä äidiltäni, mitä nyt jotkut kasvonpiirteet ovat samoja kuin hänellä - suu, silmät, ehkä nenä. Äitini oli nuorena hyvin kaunis, minä taas en.

Mutta kaikki aina ihmettelevät, miten paljon näytän äidiltäni, ja jotkut jopa kertovat saaneensa ihan "sydänhalvauksen" kun luulivat äitini pysyneen noin nuoren näköisenä. Joten ilmeisesti en itse ole paras ihminen arvioimaan omaa ulkonäköäni.

Näytätkö siis samalta kuin äitisi vanhempana? Siitä jää mielikuva, että olisit äitisi nuorena. Eli nuori kaunotar muuttunut vanhemman näköiseksi.

Vierailija
11/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini seurassa ollessani, minua sanotaan äitini näköiseksi. Samoin taas kun olen isäni kanssa, olen kuulemma hänen näköisensä.

Vanhempani taitavat olla ns. naimanaamat. 😊

Vierailija
12/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytätkö siis samalta kuin äitisi vanhempana? Siitä jää mielikuva, että olisit äitisi nuorena. Eli nuori kaunotar muuttunut vanhemman näköiseksi.

Niin, en tiedä sitten. Yleensä tätä sanovat ihmiset, jotka ovat tunteneet äitini silloin, kun hän oli nuori. Viimeksi sitä sanoi ihminen, joka oli viimeksi nähnyt äitini 20 vuotta sitten. "Sinun on pakko olla X:n tytär, näytät ihan samalta" jne.

Itse en vain näe tätä, kun vertaan peilikuvaani äitini nuoruudenkuviin. Nykyään äitini on minua (ja omaa nuorempaa versiotaan) 30 kiloa lihavampi, joten emme varmaan näytä kovin samankaltaisilta.

Vierailija
13/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kasvot on kuin kopio äitini kasvoista:

Sitä ihan säikähtää kun katselee valokuvia😮

Kroppani on kuin kopio isäni rakenteesta:

Kaikki on samaa.

Olemus on aivan sama kuin äitini siskolla :

Kävely, päänasento, olemus…

Geenit on kyllä mainio juttu

Vierailija
14/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeat poskipäät. Äidilläni on samanlaiset.

Vierailija
15/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän koko ja muoto. Kasvonpiirteet muutenkin.

Vierailija
16/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvii kertoo sulle yhtään mitään tarkasti. Jos ei helppo vastaus riitä, niin oma on häpeäsi.

Vierailija
17/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa vanhemman ja lapsen yksi hallitseva piirre, joka eroaa toisesta vanhemmasta riittää yhdennäköisyyteen. Tällainen hallitseva piirre on useissa tapauksissa silmien etäisyys. Minulla on serkku, jolla on silmät keskimääräistä kauempana toisistaan ja hänen miehellään normaalilla etäisyydellä. Heidän lapsellaan on juuri ne serkultani perityt kaukana toisistaan olevat silmät. Vaikka lapsella on isänsä kasvojen muoto, nenä ja huulet, hän ei näytä ollenkaan isältään juuri niiden kaukana toisistaan olevien silmien vuoksi.

Ap

Ai, tämä olikin silmänvälihullun avaus.

Vierailija
18/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän äidiltäni. Meillä on samanlaiset kasvot, mutta erilainen väritys, ja omat piirteeni ovat hieman "pehmeämmät" kuin äidillä. Moni äidin vanha tuttu, joka ei ole tavannut minua kertaakaan aiemmin, on tunnistanut minut kaupungilla äitini tyttäreksi. Ja moni sellainen etäisempi sukulainen, jota en ole vuosikausiin nähnyt, huokaa usein ensimmäisenä "oletpas sinä äitisi näköinen". 

Erikoista on se, että suvustani ainoastaan minä ja äiti näytämme toisiltamme. Hän ei näytä vanhemmiltaan, sisaruksiltaan tai serkuiltaan, enkä minä näytä isältäni, sisarukseltani tai keneltä muultakaan. 

Vierailija
19/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sanotaan äitini näköiseksi ja näen sen itsekin kyllä. Eniten tässä taitaa vaikuttaa häneltä perimäni epätasaiset hampaat. Useimmilla serkuilla ne on oiottu, mutta itseltäni oiottiin vain purennan kannalta olennaisilta osin ja kosmeettinen tulos jäi samannäköiseksi kuin edellisellä sukupolvella. Muutenkin hymy on sama: leveästi hymyillessä tulee sellainen viitoisleuka joka jatkuu juonteina poskille. Koko äidin sisarusparvella on tällainen ja minulla tosiaan myös. Nuorempana olin sitä mieltä, että en perinyt äidin suuria silmiä, mutta nyt näen silmienkin seudussa samaa. Olen vain perinyt isältä hieman raskaammat luomet kuin äidillä, joten siksi monissa valokuvissa silmät näyttävät pienemmiltä. Kulmakarvojen muoto on sama kuin äidin isällä, kai äidilläkin sinällään on samanlaiset mutta ohuemmat. Ilmeisesti isältä saadut geenit paksunsivat kulmakarvojani.  Äidiltä on peräisin myös pieni ruumiinkoko. Isältä olen perinyt kivat tummat värit kun taas suora, pyöreäpäisen nenäni on ilmeisesti hypännyt isän äidiltä yhden sukupolven yli. Se on hyvä, koska  äidillä on hyppyrinenä ja isän sisarusparvessa kaikilla on aika teräväpiirteinen nenä, joka saa naisten kasvot näyttämään kovilta. Kokonaisuudessaankin hyvä geenilottotulos. 

Vierailija
20/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen isäni äidin näköinen. Minulla on samanlaiset suuret pyöreät silmät, samanlaiset kulmakarvat ja korkeat poskipäät. Minä olen vain vaalea versio mummostani (lukuunottamatta tummia kulmakarvoja ja ripsiä!!).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi