Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pieni vauva tietää, kuka sitä hoitaa? Äiti vai joku muu...

Vierailija
12.08.2014 |

Mun tekisi mieli mennä nukkumaan vaikka sovimme, että hoidan tämän viikon yöt itse. Meidän "yökkö" olisi täällä, koska yöpyy meillä, koska hänellä on aamumenoon lyhyempi matka. Kehtaisinko pyytää...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä yökkö ja missä ja täh? Miksi et voi mennä nukkumaan? En ymmärtänyt tästä sanaakaa .

Vierailija
2/10 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä yökkö? Hänellä on joku aamumeno ja sulla äitiysloma ja haluaisit että hän hoitaa yön?

Luulen että muutamakuinen ymmärtää ainakin jo, vastasyntynyt ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tunnistaa äitinsä hajusta.

Vierailija
4/10 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntynytkin tietää, että hoitaako äiti. Kuulee puheesta, haistaa, sydämen sykkeestä sylissä. Tärkeintä pienelle taitaa kuitenkin olla, että hänen tarpeensa tyydytetään oli hoitaja sitten äiti, isä tai joku muu.

Vierailija
5/10 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö siis, voitko antaa pienen vauvan jonkun muun hoidettavaksi yöllä? Kukaanhan ei varmuudella tiedä, mitä ihan pienet vauvat ajattelevat ja miten kokevat maailman, ja pikkuvauvathan eivät vierasta. Mutta mä olen kokenut, että on tärkeää olla jatkuvasti pienen vauvan saatavilla, koska vauvalle on tärkeää, että joku sama ihminen on hänen kanssaan jatkuvasti. Sillä lailla hän "herää maailmaan" ja kokee olevansa olemassa. Se on myös suuri etuoikeus. En osaa nyt selittää paremmin, mutta juuri näin miten oman nelikuiseni kasvot syttyivät loistamaan ilosta kun mä tulin paikalle. Uskon, että se johtuu siitä, että hän on saanut tähän saakka olla lähes jatkuvasti mun lähellä. 

Vierailija
6/10 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kirjoitin sekavasti. Tarkoitin, että vaikka 0-2 kk vauva ei tietäisi, kuka häntä hoitaa, niin juuri siksi vauva tarvitsee yhden pysyvän hoitajan, että saa kokemuksen maailman vakaudesta, turvallisuudesta ja ennakoitavuudesta. Jos äiti katoaa aina välillä kokonaan (pienelle vauvalle yö on ikuisuus), niin eihän vauva opikaan koskaan, että äiti on se, joka hoitaa. -nro 6

Vierailija
7/10 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä ihme on yökkö?

Vierailija
8/10 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:34"]Mun tekisi mieli mennä nukkumaan vaikka sovimme, että hoidan tämän viikon yöt itse. Meidän "yökkö" olisi täällä, koska yöpyy meillä, koska hänellä on aamumenoon lyhyempi matka. Kehtaisinko pyytää...

[/quote]

Hajusta :)

Vierailija
9/10 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hiton muru. 

Vierailija
10/10 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:55"]

Kylläpä kirjoitin sekavasti. Tarkoitin, että vaikka 0-2 kk vauva ei tietäisi, kuka häntä hoitaa, niin juuri siksi vauva tarvitsee yhden pysyvän hoitajan, että saa kokemuksen maailman vakaudesta, turvallisuudesta ja ennakoitavuudesta. Jos äiti katoaa aina välillä kokonaan (pienelle vauvalle yö on ikuisuus), niin eihän vauva opikaan koskaan, että äiti on se, joka hoitaa. -nro 6

[/quote]

Tai sitten hoitajia voi olla useampi, äiti, isä, sisarus. Miksi vain yhdessä pitäisi olla kiinni.Miten käy kiintymyssuhteen isään? Entä jos äidille kävisi jotakin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän