Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viidennen luokan aloittava poika pyysi saattamaan kouluun.

Vierailija
11.08.2014 |

Iso poika, mutta silti pieni. Vielä äiti kelpaa saattajaksi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lol. Ensimmäinen, josta minä olen kuullut. Tuleva peräkammarinpoika

Vierailija
2/13 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko, että miksi? Onko ollut kiusaamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli ekana mieleen että pelkää jotain, kiusaamista koulumatkalla?

Vierailija
4/13 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanonut syytä. Kiusaamista on joskus ollut, ei viime vuonna (mun tietääkseni). Sanoi ettei tarvitse jos en halua tulla koululle asti vaan voin jäädä risteykseen.

Vierailija
5/13 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, aika moni ala-asteen oppilas ja varmaan yläastelainenkin vähän jännittää koulun alkua. Ei siinä ole mitään pahaa. Ekan päivän jälkeen tilanne tasaantuu ja osaa taas mennä itse kouluun kuten varmasti teki edellisenäkin vuotena.

Turhaan pilkkaatte jännittäjiä. Jokainen pelkää joskus.

Vierailija
6/13 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vitosluokan aloittanut hyvin reipas ja sosiaalinen tyttö (jota ei ole koskaan kiusattu ja kavereita riittää) käveli lyhyen koulumatkan käsi kädessä kanssani. Lähdin samalla koiran kanssa aamulenkille ja tyttö tarttui itse kädestä. Totesin että ei tartte pitää kädestä koulua lähestyessä, jos tuntuu nololta tms. mutta ei ottanut kuuleviin korviinsa. Totesi että hänestä on kiva kävellä käsikkäin ja jos joku pitää sitä ongelmana, niin on oma ongelmansa. Tässä asiassa tyttö oli fiksumpi kuin äitinsä <3

Vierailija
7/13 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä ongelmana. Mukavaa kun äiti vielä kelpaa. On iso poika mutta loppujen lopuksi vielä pieni. Tuntuu vaan mukavalta että haluaa vielä äitiä saattamaan. Miksi en menisi, kun lomalla olen?

Välillä kömpii syliin illalla ihan samalla lailla kuin pienempänä.

Ihanaa.

Miksi lasten pitäisi "aikuistua" niin aikaisin nykyään? Miksi ei voi esim. saattaa koululle? Miksi luullaan että tuollainen tekee lapsesta mammanpoikaa?

Ap

Vierailija
8/13 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, lasten pitää antaa aikuistua hitaasti ja kaikessa rauhassa, i lugn och ro

Vierailija
9/13 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla koulukiusatu. Siellä varmaan joku jantteri odottaa seuraavalla kerralla josko pääsisi vähän nyrkittämään.

Vierailija
10/13 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin kuvitella meidän saman ikäisen tytön pyytävän kans, jos ei olisi siskoa kenen kanssa kulkea. Ei tykkää ollenkaan olla yksin.

Vierailija
11/13 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin saatan nelosluokan aloittavan poikani koska hän haluaa niin. Esikoisen kun saatoin hänen ollessaan 3.luokalla (olin silloin kuopuksen kanssa kotiäitinä) niin koulun psykologi ilmaisi huolensa lapsen puolesta kun saatan häntä kouluun pikkuveljen kanssa! Pojan oma toive tuo oli ja meidän perheen yhteinen päätös että koulumatkat kuljetaan yhdessä, asuimme vielä ydinkeskustassa silloin ja koulumatka oli turvaton. Annetaan lasten olla lapsia ja kasvaa omaa tahtiaan. Reipas, itsenäinen aikuinen on esikoisesta tullut ja niin tulee varmasti kuopuksestakin. Turvallista koulutietä kaikille lapsille! Ja ap, yhdyn iloosi täydestä sydämestä, on siunaus, että lapset avoimesti tukeutuvat vanhempiinsa!

Vierailija
12/13 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:20"]

No lol. Ensimmäinen, josta minä olen kuullut. Tuleva peräkammarinpoika

[/quote]

Kai sitä voi lapsensa kanssa viettää aikaa. Sama kai se on käveleekö koululle tai lenkkipolulla. En usko, että välittävä vanhempi ja läheiset suhteet on ainoa syy "peräkammarin pojalle".

Vierailija
13/13 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin vielä jopa joskus ala-asteikäisenä ottaa äitiä kädestä kiinni tai pahaa unta nähdessä mennä hänen huoneeseensa patjalle nukkumaan. Ja itsenäinen nainen minusta on silti tullut ja samanlainen turva aion myös tyttärelleni olla jos hän sitä "isonakin" kaipaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme