Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lantionpohjan jumppa

26.08.2006 |

Hölmö kysymys mutta voiko alapää palautua synnytyksestä " ennalleen" ilman lantionpohjan jumppaa? (synnytyksessä tuli normaalit repeymät) Jumppaatteko kaikki ahkerasti? Itse en millään meinaa saada aikaiseksi, päivät rientää kaikenmaailman muissa puuhissa..

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan se lantionpohja joissain tapauksissa voi palautua entiselleen ilman jumppaakin, mutta jonkun tutkimuksen mukaan yli 80% alateitse synnyttäneistä saa jonkinasteisen hermovamman lantionpohjan lihaksia käskyttäviin hermoihin. Kaikille ei ongelmia (virtsankarkailua, paineen tunnetta yms.) tietenkään heti synnytyksen jälkeen tule, mutta vaihdevuosi-iässä viimeistään tosi moni alateitse synnyttänyt kärsii virtsankarkailusta. Ja vaikka sinne onkin sata vuotta aikaa :-) ei se kivaa ole silloinkaan!

Jumpat kannattaa tehdä esim. jonkun päivittäisen rutiinin yhteydessä. Itse jumppailen nykyään imettäessä, kun imettäminen sujuu jo rutiinilla, eikä vaadi niin paljon keskittymistä :-) Siinä tulee hyvin tehtyä 5 kertaa päivässä 3x10 supistuksen sarja. Lisäksi vaunujen kanssa lenkkeillessä jumppailen kestävyyttä eli yritän kävellessä kannatella hallitusti lantionpohjaa ja alavatsan lihaksia.

Itse lähdin jumppatreeneihin aivan liian aikaisin synnytyksen jälkeen ja totesin, etten jaksa hallita lantionpohjaa pientenkään hyppyjen yhteydessä. Nyt sitten yritän korjailla tilannetta... :-)

pigeon ja tyttö 5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla