Miksi ihmiset ostelee niin paljon juttuja?
Kommentit (16)
Hyvä lause kaikessa yksinkertaisuudessaan. Voisi toimia hyvinkin julisteissa jne.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä lause kaikessa yksinkertaisuudessaan. Voisi toimia hyvinkin julisteissa jne.
Totta. Paljon paremmin kuin koululakkoilevan teinin ahdistuneet maalailut.
Minulla on kirjahylly täynnä juttuja, osa on autotallissakin.
joka uusivuosi uudet jutut niin niitä vaan kertyy.
Vanhempia juttuja voi aina myydä kun ne muuttuu antiikkijutuiksi.
Ne koittaa paikata sisäitä tyhjyyttään ostelemalla tavaraa.
Ostavat tavaroita, jotta voisivat tuijottaa niitä meditoidessaan. En ainakaan muuta järkevää syytä keksi.
Koska elämän tarkoitus on kuluttaa ja tuottaa. Viis siitä, että ympäristökatastrofi koittaa ja luonto ei kestä. Kuluttaa pitää. Ja mitä enemmän, halvemmalla ja tehokkaammin, niin sitä parempi. Talouskasvu päättyy ihmiskunnan kollektiiviseen itsemurhaan. Ei jää ikävä.
Kertokaa perimmäinen syy ostelulle, niin ehkä saan itsekin lopetettua! Just eilenkin tilasin satasella kukkasipuleita, vaikka ilmankin olisi pärjännyt. Niistä nyt onneksi ei tule jätettä 😄
Nuoret ihmiset luultavasti sisustavat, jos asunto on tyhjä tai käyttöesine esim kattila. Osa tarvitsee huonekalun, vanha hajoaa tai kerää jotain, mutta tuskin loputtomiin.
Siksi, että saisivat syyttää suuria ikäluokkia ilmastonmuutoksesta. Kiina kiittää.
Koska se on kivaa ja siitä tulee hyvä mieli. On kiva omistaa kaikkea kivaa.
Ne raataa töissä ostaakseen juttuja joita ne inhoaa tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista ne ei piittaa pätkääkään.
Mä tykkään esineistä, tykkään sisustamisesta mutta jutut mitä hankin ovat kyllä verrattavissa antiikki/retro kierrätys-linjalla joten. Ja niitä on kiva tuunata.
Osteleminen tuottaa mielihyvää, hetken piristystä, palkkio jostakin ikävästä suorituksesta, hetken päähänpisto, saa idean joltakin toiselta ostaa samaa kuin se toinenkin, säälistä aloittelevaa käsityöläistä kohtaan lähitorilla, tuttava pitää kippokynttiläkutsuja ja joista ei kehtaa jäädä pois, ulkoisen stuksensa ylläpitoa yms.
Sitten on perustarpeet, mutta niissäkin mahdollisuudet ostaa kaikkea muuta turhaa on tehty helpoksi.
Kun en itsekään ymmärrä ostelua, keräilyä, haalimista olen koettanut eritellä syitä ostelemiseen parhaani mukaan.
Koska ne haluaa juttuja.