Täysimetys ja oireet
Onko kellekään tullut täysimetyksessä raskausoireita? Mikä oli lopulta syynä?
Vauva (3kk) nukkuu yönsä hyvin että sikäli raskaus on mahdollinen, imetin myös edellisellä kerralla kun tulin raskaaksi. Oireina kaikki suunnilleen mitä edellisissä raskauksissa ja suurinta osaa ollutkin vain raskauksien aikana. Imetykseen ei ole tullut muutoksia ja olen imettänyt lähes 1,5v vain lyhyellä tauolla joten ihmetyttää kovasti. Voiko olla kysta?
Oireita siis alavatsajomotukset, pahoinvointi (oksentanutkin), huimaus, nenästä verta, valopisteet näkökentän sivuilla, rintojen aristus, valkovuodon lisääntyminen, pientä turvotusta, itkuherkkyyttä/tunteiden heilahtelua jne.
4 viikkoa sitten tuli pyyhkiessä yhtäkkiä hieman verta (taatusti pimpistä), muuten vuotoja ei ole ollut reilusti yli kahteen kuukauteen.
Käytännössä olisin siis varma raskaudesta mutta olen tehnyt nyt useamman negatiivisen raskaustestin viimeisten 3 viikon aikana ja silti oireet vaan lisääntyy. Viimeksi tein 2 viikkoa negaa ennen plussaa, siksi noita testejä olen jaksanut tehdäkin, mutta kyllä nyt pitäisi jo kaiken järjen mukaan näkyä.
Kommentit (6)
Olen kuullut että joillain voisi tulla hormoneista raskausoireita mutta kaikki mitä olen löytänyt (suomenkielisiltä ja englanninkielisiltä sivuilta) ovat saaneet oireita kun imetys on ollut loppumaisillaan ja lapsi yli vuotias.
Onko ketään jolle olisi tullut täysimetyksellä?
Mulla on vauva kanssa 3kk. Itsellä ollut huimausta ja toisinaan huono ja heikko olo, luulen että liittyy välillä huonoon syömiseeni ja juomiseeni. Ruskeaa tuhrua tuli muutama päivä sitten parina kertana vessassa. Mutta en ole raskaana..
4. Jatkaa: myös valkovuoto ollut runs.asta ja alavatsaa jomottanut
Niin, moni noista oireista ois selitettävissä imetyksellä ja helteillä jne yksittäisinä, enkä siksi aluksi kiinnittänyt mitään huomiota. Mutta kun kaikki tulee yhtäkkiä samaan syssyyn ja voimistuu niin heittäytyyhän sitä vainoharhaiseksi :D Mulla loppui valkovuotokin kokonaan jälkivuodon jälkeen ja yllättäen sitten näiden muiden oireiden kanssa alkoi tulla runsaasti.
Voisin epäillä esimerkiksi ovista tai kierron käynnistymistä (vaikka nekään ei ole näin vaikuttaneet aiemmin) mutta tätä on jatkunut jo näin pitkään.
Imetin myös viime kesän ja silloin ei tällaisia oireita tullut (raskauduin loppukesästä) vaikka hormonit ja heilahtelut muuten vaikuttivat pahemmin ja herkemmin.
Niin ja lisäksi välillä vihlonut alapäästä tai häpyluusta, tätä ei ole heti alkuraskaudessa ollut eli sikäli kummallista!
Tuntuu että olen vainoharhainen ja luen liikaa oireitani mutta kun huolestuttaa että mikä syöpä mulla nyt on jos ei johdu raskaudesta. Kaipa pitäisi unohtaa kaikki kauhukuvat ja ottaa esille parin viikon päästä neuvolassa jos vielä tuntuu siltä... Huoh...
Niin siis testasin viimeksi viikko sitten, ajattelin vielä tällä viikolla käyttää jäljelle jääneen.