Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonikierukka +/-, saako kuka vaan?

Vierailija
11.08.2014 |

Eli olen 25-vuotias yhden lapsen äiti, eikä suunnitteilla toista lasta. Lapsi nyt 2v.

ongelmana on etten voi käyttää pillereitä kun tekee niin kiukkuiseksi, kovat päänsäryt ja haluttomuus. Toinen ongelma on menkat. synnytyksen jälkeen menkoissa tullut todella kivuliaat ja runsaat. Käytin pillereitä synnytyksestä noin vuoden ajan ja lopetin edellä mainittujen seikkojen takia. Lopetuksen jälkeen menkat on tullut miten sattuu, välillä parin viikon välein, välillä normaalikierrolla mutta saattaa kestää vaikka 10 päivää. 

Nyt olen miettinyt et josko saisin ton hormonikierukan ja haluaisin saada siitä kokemuksia? Ja saahan sen halutessaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen varmasti saa... Omat kokemukseni ei vaan ole kovin hyvät. Minulle tuli siitä ihan tasan samat haitat kuin e-pillereistäkin, vaikka vakuutettiin ettei tule kun siinä hormoni vapautuu paikallisesti. Itse vaihdatin kuparikierukkaan noiden hankalien sivuoireiden takia (masennus, haluttomuus, ihon ja limakalvojen kuivuminen, itkuisuus). Kuparikierukka on vähän lisännyt ennestään runsaita vuotoja, muttei onneksi kovin paljoa. Sinulle tosin sellainenkaan ei varmaan ole ratkaisu, jos ehkäisymenetelmällä täytyy pystyä säätelemään epäsäännöllistä kuukautiskiertoa.

Vierailija
2/4 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samoja ongelmia pillereiden kanssa, mutta h-kierukka on sopinut hyvin. Ekoina kuukausina oli välivuotoa ja muutenkin outoa, mutta se meni ohi parissa kuukaudessa. Ja nyt on sen jälkeen ollut 11 kivaa vuotta ilman ongelmia ja ilman kuukautisia:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söitkö siis e-pillereitä vai minipillereitä ? Minipillerit ja hormonikierukka toimivat samalla lailla ja erittävät samaa hormonia..

Mulla on ollut näistä vaan positiivista sanottavaa. (kierukka ja minipillerit) Tärkein ja ihanin asia on se että kuukautisia ei mulla ole ollut vuosiin (paitsi silloin kun yritettiin lasta ja ehkäsy jäi pois) ei mitään oireita mitä tuli kuukautisten mukana eli ärtyisyyttä, vatsakipua,rintojen arkuutta tms.mistä kärsin aikaisemmin joka kuukausi.

Vierailija
4/4 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 14:28"]

Söitkö siis e-pillereitä vai minipillereitä ? Minipillerit ja hormonikierukka toimivat samalla lailla ja erittävät samaa hormonia.. Mulla on ollut näistä vaan positiivista sanottavaa. (kierukka ja minipillerit) Tärkein ja ihanin asia on se että kuukautisia ei mulla ole ollut vuosiin (paitsi silloin kun yritettiin lasta ja ehkäsy jäi pois) ei mitään oireita mitä tuli kuukautisten mukana eli ärtyisyyttä, vatsakipua,rintojen arkuutta tms.mistä kärsin aikaisemmin joka kuukausi.

[/quote]

söin aluksi minipillereitä, mutta tiputteluvuotoa tuli koko ajan jonka takia sit vaihdettiin e-pillereihin. 

Sisko otti vähän aikaa sitten kuparikierukka ja sai siitä vielä pahemmat menkkakivut, joten siksi en mielellään edes kokeile sitä, kun en yhtään pahempia menkkakipuja halua..

siis jääkö kierukan myötä menkat kokonaan pois?