Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tarjoaa mökillä?

Vierailija
29.07.2021 |

Toisessa ketjussa tuli jonkin verran vastauksia, joissa ajateltiin, että jos kaverin kutsuu/sovitaan yhdessä viikoksi mökille niin kutsuja tarjoaa. Itselleni ihan vieras ajatus, koska mökille pitää varata ruokaa todella paljon, sitä pitää sinne rahdata ja rahaa kuluu. Eli itse en ikinä olettaisi, että joku samanikäinen tuttavapari tms tarjoaa minulle viikoksi ruoat (esim.omat vanhemmat eri asia). Eli, miten on? Kyse siis 30-40v ihmisistä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen huolehtikoot omista syömisistään ja juomisistaan. Ja jos on kavereiden kanssa puheväleissä niin yleensä voi sopia kuka tuo mitäkin.

Ei kai kukaan mene kenenkään toisen nurkkiin viikoksi lojumaan?

Vierailija
2/10 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minut kutsutaan mökille, niin oletan, että kutsuja maksaa myös ruuat. Jos minä haluan sinun mökillesi ja sinä suostut, niin silloin minä maksan ruuat.

En mökkeile muiden luona ankä pidä mökkivieraista, mutta kun kutsun lapsen kummin perheineen uimaan, niin ilman muuta tarjoan niin saunapuut, ruuat kuin grillihiiletkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellä jo todettiin: kuka kumma menee toisen mökille viikoksi? Omien vanhempien mökki on yleensä eri asia.

Jos kavereiden mökille mennään yöksi tai kahdeksi, niin viedään sopimuksen mukaan syötävää ja juotavaa.

Vierailija
4/10 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yö tai pari, niin kysyisin mitä voin tuoda ja veisin sen +viiniä/mansikoita/sipsejä/juustoja tmv. (viimeisiä vain jos tiedän eettä jääkaappi jossa tilaa) lisäksi.

Jos kyse viikosta, eli pidemmästä ajasta, pitäisin itsestään selvänä että ruuat sovitaanja hankktaan yhdessä.

Vierailija
5/10 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden yön voi kutsuja tarjota, viikon majailuun pitää jo vieraankin osallistua reilusti tarjoiluun. Aina kannattaa kysyä mitä kannattaa tuoda koska säilytysolosuhteet ovat rajoitetut.

Vierailija
6/10 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä on vaihtunut niin päin, että kutsuja ei enää oikeastaan kutsu, hän olettaa hyötyvänsä vieraasta? Loukkaantuisin, jos kutsuisin kaverin mökille ja hän alkaisi maksamaan perheeni ruokia. Jos on varaa mökkiin, on varaa lämmittää sauna ja tarjota ruuat ynnä herkkuja. Jos rahat on loppu, ei kutsuta vieraita.

Vierailija
7/10 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Matti tarjoaa.

Vierailija
8/10 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artisti maksaa ja anssi kela korvaa.

Vierailija
9/10 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuuko kutsuja, jos kieltäydyn tulemasta? On muutenkin kuormittavaa olla toisten nurkissa toisten ehdoilla saati miettiä kauppakasseja purettaessa tuleeko nyt jälkipyykkiä vai eikö tule. Se ei ole millään tavalla rentouttavaa tai viihdyttävää.

Vierailija
10/10 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse mökin omistajana olen kyllä iloinen, jos mökkivieraat tuo jotain, ehkä ehdottaa itse.

En varsinaisesti kutsuile ihmisiä mökille, mutta monet läheiset ja ystävät kainosti toivovat pääsevändä uimaan ja saunaan meidän mökille. Kiellän jos olen itse ihan poikki, mutta

jos itse itsestään ja syömisistään huolehtivat ja jotenkin jaksan heidän kanssa seurustella nìin tulkoot sitten. Katson osuuteni kyllä riittäväksi siinä, että lämmitän saunan, siivoan jäljet sekä ylläpidän tätä paratiisia.