Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 8 vuotias itse tietää olevansa homo?

Vierailija
29.07.2021 |

Poikani on aina ollut vähän "erilainen" kuin naapurin pojat. Hän on kyllä erittäin liikunnallinen ja touhukas, eikä millään tapaa "tyttömäinen". Mutta hän on herkkä, puhuu taitavasti tunteistaan ja on jotenkin tosi empaattinen ja ikäistään fiksumman oloinen.

Ihan 4 vuotiaasta asti olen ajatellut hänen olevan luultavasti homo. Ihan hassua sanoa näin lapsesta, mutta minulla on jokin hyvin vahva tunne. Hän oli mm.koko eka luokan ihan lumoutunut luokkansa apuopettajaan (nuori mies) ja puhui hänestä ihan koko ajan. Kertoa yksityiskohtaisesti hänen ulkonäöstään jne. Lisäksi hän kiinnittää joka paikassa huomion miehiin, komeisiin nuoriin miehiin. Sitten hän kommentoi meille vanhemmille näistä jotain todella yksityiskohtaista, kuten "näyttekö kun tuolla miehellä oli korvikset?". Eilen hän sanoi ystävänsä olevan söpön näköinen.

Mieheni sanoi että kyseessä on vaihe, mutta minä epäilen että poika on todellakin selvästi homo. Ja mitään pahaa ei tietenkään homoudessa ole, tämä ei ole mikään kauhistelu-kommentti.

Mitä ajatuksia?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni 7-8 -vuotiaana tytöt oli söpöjä kauniita ja ihania, mutta pojat ihan kamalia. Ihan aidosti ajattelin näin ja muistan käyneeni mielessä pohdintaa, että miten ihmeessä voin joskus tykätä jostain pojasta tai mennä jopa naimisiin miespuolisen kanssa. Mutta niin se murrosiässä mieli muuttui ;) N 30.

Ja olin myös ala-asteella jotenkin ihastunut nuoreen naisopettajaan. Mutta en enää murrosiän jälkeen :)

Vierailija
62/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä höpötä pojallesi mitään hmojuttuja. Tuo käytös on ihan normaalia heterollekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni 7-8 -vuotiaana tytöt oli söpöjä kauniita ja ihania, mutta pojat ihan kamalia. Ihan aidosti ajattelin näin ja muistan käyneeni mielessä pohdintaa, että miten ihmeessä voin joskus tykätä jostain pojasta tai mennä jopa naimisiin miespuolisen kanssa. Mutta niin se murrosiässä mieli muuttui ;) N 30.

Olet vanha per vo mies etkä mikään 30vee nainen häpeä!

No en ole, vaan naimisissa oleva 2 pienen lapsen äiti :D Mikä tässä on niin outoa?

Vierailija
64/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksanvuotiaana tiesin, että olen homo ja menen toisen homon kanssa naimisiin.

Kahdeksanvuotiaana tiesin, että maailma tuhoutuu, kaksintaistelussa suurvaltojen.

Kahdeksanvuotiaana tiesin, että ihminen murskautuu, silmänräpäyksessä historiaan.

Mutta kävikin niin, että sodat ovat monimutkaisia kansallisia konflikteja, joissa ammutaan ja joissa kuolee aina vähän ihmisiä kerrallaan.

Vierailija
65/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kaikkia.. Itse en usko.

Olin esim. Joskus ala-asteella ihan ihastunut Sharon stoneen.. Ja silti ihan hetero nainen.

Liekö toisaalta väliä tuossa iässä.

Tosin olen 80-luvulla syntynyt, enkä nyt tarkalleen ottaen muista minkä-ikäisenä edes tiesin mikä on homo/hetero.. Joskus ala-asteella varmaan.

Ekan julkihomon kohtasin lukiossa. Ei jäänyt epäselväksi, kun itse toi sitä jatkuvasti esiin.

Ja perikymppisenä törmäsin yhteen ala-asteen kaveriin, joka kertoi olevansa lesbo.. Okei, itselleni oli vähän yllätys kun oli ala-asteella ollut kuitenkin ihan ihastunut yhteen luokkamme poikaan ja fanitti new Kids on the blockia ja oli ihan ihastunut yhteen niistä (ja keräili siis tätä tavaraa).

Joten, mistä sen tietää.

Vierailija
66/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vanha per vo mies etkä mikään 30vee nainen häpeä!

No en ole, vaan naimisissa oleva 2 pienen lapsen äiti :D Mikä tässä on niin outoa?

Ovatko poikasi h i n t t e j ä ? Hakataanko niitä koulussa?

Vierailija
67/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea kaikkia.. Itse en usko.

Olin esim. Joskus ala-asteella ihan ihastunut Sharon stoneen.. Ja silti ihan hetero nainen.

Liekö toisaalta väliä tuossa iässä.

Tosin olen 80-luvulla syntynyt, enkä nyt tarkalleen ottaen muista minkä-ikäisenä edes tiesin mikä on homo/hetero.. Joskus ala-asteella varmaan.

Ekan julkihomon kohtasin lukiossa. Ei jäänyt epäselväksi, kun itse toi sitä jatkuvasti esiin.

Ja perikymppisenä törmäsin yhteen ala-asteen kaveriin, joka kertoi olevansa lesbo.. Okei, itselleni oli vähän yllätys kun oli ala-asteella ollut kuitenkin ihan ihastunut yhteen luokkamme poikaan ja fanitti new Kids on the blockia ja oli ihan ihastunut yhteen niistä (ja keräili siis tätä tavaraa).

Joten, mistä sen tietää.

Olin itse aikoinani ihastunut luokkamme poikaan ja fanitin Nkotb:a, mutta kyse oli lähinnä ihailusta ja nyt aikuisena olen heteromies, silloin tyttö.

Vierailija
68/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti homofoobikot hyökkää ketjuun ulisemaan kun keskustellaan homoista. Noloa. Asiallinen ketju muuttuu haukkumisketjuksi.

Ei ole asiallista miettiä 8veen seks.suuntautumista. se on lapsi vielä !

En minäkään ole samaa mieltä aloittajan kanssa. Ei tietenkään lapsi voi tietää olevansa homo tai hetero. Ja on se outoa jos vanhemmat miettii 8veen seksuaalista suuntautumista. Mutta miksi pitää haukkua homoja? Miksei voi keskustella asiallisesti?

Apua vaan kysyi voiko sen tietää.

Yleensä vaan jos 8-v kertoo haluavansa aikuisena naimisiin toisen sukupuolen edustajan kanssa se on söpöä mutta jos saman sukupuolen niin sitä ei voi siinä iässä tietää.

Vierailija
69/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin todella pienestä, että poika on homo. Siis todella pienestä, olisiko poika ollut 6-7, kun miehelle kerroin aavistuksistani.

Mies sanoi, että odotellaan ja 17-vuotiaana poika tuli kaapista. Hassua, jotenkin sen vain tiesi:)

Vierailija
70/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiesin todella pienestä, että poika on homo. Siis todella pienestä, olisiko poika ollut 6-7, kun miehelle kerroin aavistuksistani.

Mies sanoi, että odotellaan ja 17-vuotiaana poika tuli kaapista. Hassua, jotenkin sen vain tiesi:)

"No, vau"

Kaksi vaihtoehtoa ja osuit oikeaan.

Vierailija
71/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tajusin olevani kiinnostunut pojista/miehistä viidennellä tai kuudennella luokalla, kun ihastuin Baywatchissa David Charvetin ja David Chokachin näyttelemiin hahmoihin. Myös Anttilan yms. kuvastoissa miesten alusvaateosiot olivat kaikkein mielenkiintoisimpia. Homomieshän minusta tuli. :D

Vierailija
72/76 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko 80-vuotias itse tietää olevansa homo? Entäs jos onkin erehtynyt?

Vierailija
73/76 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei todellakaan tiedä. se seksuaalisuus kun kasvaa jokaisella ihmisellä vasta murrosiässä.

aloitus ja suurin osa ketjun vastauksista on täysin naurettavia.

t. tosihomo 

Kiitos tästä. Hetero olen, mutta ihan tuolta pohjalta, itse lapsena olin poikaporukoissa mieluummin ja kiipeilin puissa jne, se ei tehnyt minusta lesboa. Annettaisiin nyt vain kotien ja koulujen (jopa päiväkotien) jättää lapset rauhassa "olemaan".  Mitään kiirettä ei ole maarittää heitä johonkin rooliin ennenkuin itse sen selkeästi tiedostavat.

Vierailija
74/76 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tiesin jotenkin alitajuntaisesti jo samassa iässä, että olen homo, mutta aloin tiedostamaan sen kunnolla vasta vuosia myöhemmin. 

Toki voi olla myös ns. vaihe samalla tavalla kuin muutkin lapsien hetkelliset kiinnostuksen kohteet, mutta en usko. Homoushan on asia jonka kanssa synnytään, eikä sitä voi muuttaa tai päättää mihinkään suuntaan. 

Mutta haluaisin nostaa esille myös tämmöiset niin sanotut friend crushes eli kaveri-ihastukset. Meinaa siis sitä, että joku tyyppi vaikuttaa tosi mukavalta ja haluaisi olla sen kaveri. Tähän ei liity mitään romanttisia tunteita, ja tälläistä saattaa esiintyä varsinkin yksinäisillä ihmisillä. Voi siis olla, että se minkä olet nyt kuvitellut homoudeksi, kieliikin yksinäisyydestä ja tarpeesta saada kavereita.

Eivätkä tietenkään mitkään korvakorut, tunteellisuus, kaverin kehuminen, pukeutumistyyli tai empaattisuus kerro mitään ihmisen seksuaalisesta suuntautumisesta. Noihan on kaikki ihan positiivisia asioita ja voi hyvin kertoa vaikka vaan siitä, että on kasvatettu hyvin ja luonteeltaan tollainen :)

Mutta en tällä meinaa, etteikö lapsi voisi olla homo, kun olen itsekin ja se alkoi melkein itseni tiedostamatta näkymään jo tuossa iässä. Toivottavasti annatte lapselle turvallisen perheen keskustella asiasta ettekä oleta hän suuntautumisestaan mitään, mihinkään suuntaan.

Vierailija
75/76 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

- Pekka

Vierailija
76/76 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaan ei vielä pidä ajatella seksuaalisuuttaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä