Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 8 vuotias itse tietää olevansa homo?

Vierailija
29.07.2021 |

Poikani on aina ollut vähän "erilainen" kuin naapurin pojat. Hän on kyllä erittäin liikunnallinen ja touhukas, eikä millään tapaa "tyttömäinen". Mutta hän on herkkä, puhuu taitavasti tunteistaan ja on jotenkin tosi empaattinen ja ikäistään fiksumman oloinen.

Ihan 4 vuotiaasta asti olen ajatellut hänen olevan luultavasti homo. Ihan hassua sanoa näin lapsesta, mutta minulla on jokin hyvin vahva tunne. Hän oli mm.koko eka luokan ihan lumoutunut luokkansa apuopettajaan (nuori mies) ja puhui hänestä ihan koko ajan. Kertoa yksityiskohtaisesti hänen ulkonäöstään jne. Lisäksi hän kiinnittää joka paikassa huomion miehiin, komeisiin nuoriin miehiin. Sitten hän kommentoi meille vanhemmille näistä jotain todella yksityiskohtaista, kuten "näyttekö kun tuolla miehellä oli korvikset?". Eilen hän sanoi ystävänsä olevan söpön näköinen.

Mieheni sanoi että kyseessä on vaihe, mutta minä epäilen että poika on todellakin selvästi homo. Ja mitään pahaa ei tietenkään homoudessa ole, tämä ei ole mikään kauhistelu-kommentti.

Mitä ajatuksia?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin nuoret havainnollistaa maailmaa hyvin yksityiskohtaisesti. Lapsien ajatusmallit myös muuttuu toisenlaisiksi, kun kasvavat. Poikasi vaan innostuu ja herättää huomionsa erikoisiin asioihin. Sitten kun poikasi on teini niin sitten kiinnostusten aiheet voivat olla ihan toisenlaiset. Autot ja naiset esimerkiksi.

Vierailija
2/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, vaikea sanoa, vai onko kyseessä ns. sankari-vaihe jolloin lapset katsovat ihaillen samaa sukupuolta olevia ja toivoisi itsekin olevansa/tulevansa samankaltaiseksi.

En tiedä, kuinka yleistä poikien on sanoa kavereitaan söpöiksi yms, tytöillähän tuo on hyvin yleistä kehua jotakin kaveriaan kauniiksi tai nätiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Minun poikani oli juuri tuollainen lapsi. Ihaili komeita miehiä kun kaveri-pojat alkoivat jo "seurustelemaan" tyttöjen kanssa.

Harrasti monia eri urheilulajeja ja hänestä ei millään tapaa olisi ulkoisesti uskonut asiaa. Mutta tosiaan eihän kaikki homot ole "neitimäisiä", vaan osa juurikin hyvinkin maskuliinejä jörriköitä. :)

Oma poikani on jo yli 20v ja hänellä poikaystävä.

Vierailija
4/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla kuin tietää olevansa hetero. Se voi muuttua myöhemmin tai olla muuttumatta. Anna pojan olla mitä kokee olevansa.

Vierailija
5/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tiesin/tajusin olevani homo, joskus ylä-asteella.

M36 

Vierailija
6/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuon ikäinen jo tietää, mistä tykkää. Mulla oli ihastuksia tuon ikäisenä.

Vierailija
7/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tajusin lesbouteni aika nuorena, kun jo ala-asteella katselin mieluummin veljen tyttökalenterin kuvia, kuin siskon mieskalenterin kuvia :D

Vierailija
8/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä nyt tietäminen ylipäätään on. Ei kai mitään sataprosenttisen varmaa tietoa ole olemassakaan.

Vierailija
9/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni poika alkoi osoittaa transpiirteitä jo viisivuotiaana. Nyt 11-vuotiaana hän pukeutuu tytöksi.

Vierailija
10/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse homoseksuaali ja ihastuin jo pienenä juuri niihin komeisiin apuopeihin ja piirrettyjen sankarimiehiin, joten kyllä ne vihjeet voi jo lapsenakin näkyä. Toki ne ihastukset muuttuivat eroottisiksi vasta murrosiässä.

Vierailija
11/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietää tai olla tietämättä. Musta näissä keskusteluissa unohtuu se, miten paljon sukupuoli on sukupuolihormoneita. Kun ne lähtevät kunnolla mellastamaan murrosiässä, tilanne voi vielä muuttua, mutta yhtä hyvin olla totta kai muuttumattakin. Olisin kuitenkin vielä odottavalla kannalla siihen saakka. Enkä itsekään vastusta homoutta. Tiedostan vain sen, miten paljon ihiminen kasvaessaan ja kehittyessään muuttuilee. Yllätyksiä tulee joka suuntaan.

Vierailija
12/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lokeroi aloituksessaan (ehkä ei tarkoituksella) homot herkiksi, jotka puhuvat tunteistaan ja heteromiehet tämän vadtakohdaksi.

Ihan ok pohtia omaa reaktiotaan mikäli lapsi onkin homoseksuaali, mutta näistä annetuista esimerkeistä ei voi mitään päätellä. Kertoo enemmän ap:n omasta ajatusmaailmasta.

Itse ymmärsin olevani lesbo ala-asteella.

Vierailija
13/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyvin nuorena tykkäsin naisen koruista ja meikeistä. Sellaiset leikki korviksetkin laitoin korvilleni ja silti itsestäni tuli hetero.

Mies 100%

Vierailija
14/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastua voi kehen vaan ja seksuaalinen suuntautuminen on eri asia.

Vierailija
15/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin varmasti tulisi tämä vaihtoehto mieleen, mutta hei, eihän sitä tarvitse tietää. Asia selvinnee vuosien saatossa. Suhtaudut asiallisesti asiaan, hyvä. Itse olen tiennyt jo hyvin nuoresta olevani lesbo ja itsetuntoni olisi ollut parempi, jos läheiseni aikuiset eivät olisi lapsesta saakka kertoneet minulle, kuinka minulla tulee hieman myöhemmin olemaan poikaystäviä ja mikään muu ei ollut missään nimessä mahdollista, tai muuten vanhempani olisivat pahasti epäonnistuneet.

Vierailija
16/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan hyvinkin olla. Tai siten ei. Luultavasti empaattiswna vanhempana tulkitset poikasi tunteita kyllä ihan oikein.

Kuitenkin on ihan hassuja nuo kommentit, joissa selitetään, että on vaan vaihe. Se on sitä piilohomofobiaa, että itseään suvaitsevisen ihmisenä pitävät kuitenkin ajattelee, että heterous on se normaalitila, ja lapsen kiinnostus omaan sukupuoleen on vaan vaihe. Jos aidosti hyväksyy homoudwn, niin ei sitä tarvii yrittää selittää pois.

On homo jos on. Se on ihan hyvä juttu!

Vierailija
17/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap lokeroi aloituksessaan (ehkä ei tarkoituksella) homot herkiksi, jotka puhuvat tunteistaan ja heteromiehet tämän vadtakohdaksi.

Ihan ok pohtia omaa reaktiotaan mikäli lapsi onkin homoseksuaali, mutta näistä annetuista esimerkeistä ei voi mitään päätellä. Kertoo enemmän ap:n omasta ajatusmaailmasta.

Itse ymmärsin olevani lesbo ala-asteella.

Tai sitten se kertoo AP:n tuntemista pojista.

Vierailija
18/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että 8-vuotias kyllä tietää, tykkääkö hän tytöistä vai pojista vai molemmista. Ainakin itse tiesin aivan varmasti.

Toki seksuaalisuus, sekä homo-, hetero- että bi-, on tuon ikäisille vieras asia, eikä lapsi osaa sitä sillä lailla hahmottaa.

Mutta äitinä voit siis kyllä olla oikeassa aavisteluissasi.

Yhdestä omasta sukulaisestani muuten näki jo pienenä ihan selvästi, että hän oli poika, vaikka olikin syntynyt tytön kehoon. Hän myös itse ilmaisi asian hyvin varhain.

Vierailija
19/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tietää tai olla tietämättä. Musta näissä keskusteluissa unohtuu se, miten paljon sukupuoli on sukupuolihormoneita. Kun ne lähtevät kunnolla mellastamaan murrosiässä, tilanne voi vielä muuttua, mutta yhtä hyvin olla totta kai muuttumattakin. Olisin kuitenkin vielä odottavalla kannalla siihen saakka. Enkä itsekään vastusta homoutta. Tiedostan vain sen, miten paljon ihiminen kasvaessaan ja kehittyessään muuttuilee. Yllätyksiä tulee joka suuntaan.

Oletko odottavalla kannalla myös heteroilta vaikuttavien lasten kohdalla?

Vierailija
20/76 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin 8-vuotiaana mitä tarkoittaa lesbo ja ajattelin, kuinka kamalaa. Kului pari vuotta ja ihastuin tyttöön. Ja sillä tiellä olen edelleen yli 40-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan