Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysi-ikäisyyttä pitäisi nostaa.

Vierailija
11.08.2014 |

18-vuotias on ihan murkku vielä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki

Vierailija
2/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun joitakin vuosikymmeniä sitten oli ihan tavallista, että 16-vuotias muutti omilleen, esimerkiksi toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Tai ihan vaan hankki oman kämpän kun sai töitä ja oli siihen varaa. Joskus muinoin lähetettiin pienet lapsetkin pois kotoa, töihin johonkin toiseen perheeseen. Turha kuvitella, että niitä siellä silkkihansikkain holhottiin, töitä tekivät ja saivat korvilleen jos mokasivat.

Mutta nyt on 18-vuotiaatkin niin keskenkasvuisia, että ihan laki pitäisi säätää, jotta äiti saisi pitää vauvansa vielä muutaman vuoden kauemmin. Moni on tullut itse vanhemmaksi sen ikäisenä, ja nuorempanakin, ja hoitanut velvollisuutensa ihan hyvin.

Itse olin ainakin ihan valmis muuttamaan omilleni 18-vuotiaana. Mielellään olisin lähtenyt aiemminkin. Ja kappas, ihan hyvin osasin laskuni maksaa, kämppäni siivota ja kouluni hoitaa, enkä todellakaan alkanut heti sekakäyttää aineita ja bilettää. Ihan vaan elin normaalia elämää.

Joten äityli, jos sun muksu on vielä 18-vuotiaana ihan teini, niin vika on joko sinun kasvatuksessasi tai lapsen neurologiassa. Kummassakaan tapauksessa ei tarvi koko Suomen kansaa rangaista ikärajan muutoksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh. Itse muutan tässä parin viikon päästä omilleni.

t. 16v

Vierailija
4/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että monet ovt ihan höpöjä vielä tuossa iässä. Tytöt ottaa puolialastomia töröhuuliselfieitä laulunsanojen kera, tai kera laulunsanojen. Ja pojat pelaavat pelejä netissä ihan leikkimielellä mutta tosissaan.

Hyvä kuitenkin, että tulee se ikä vastaan 18v, jolloin pitää ottaa itsestään vastuu, sitä voi sitten vanhempien seurassa pikkuhiljaa opetella.

Jotkut eivät ymmärrä käyttää ehkäisyä ja tulevat raskaaksi ja niin on pakko valmistautua äitiyteen ja leikkiä aikuista vaikka menottaisi vielä niin, no onneksi mummo hoitaa lasta usein, että pääsee bilettämään muiden nuorten kanssa.

Vierailija
5/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ikis Ikis.

Vierailija
6/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 08:48"]Jännä kun joitakin vuosikymmeniä sitten oli ihan tavallista, että 16-vuotias muutti omilleen, esimerkiksi toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Tai ihan vaan hankki oman kämpän kun sai töitä ja oli siihen varaa. Joskus muinoin lähetettiin pienet lapsetkin pois kotoa, töihin johonkin toiseen perheeseen. Turha kuvitella, että niitä siellä silkkihansikkain holhottiin, töitä tekivät ja saivat korvilleen jos mokasivat.

Mutta nyt on 18-vuotiaatkin niin keskenkasvuisia, että ihan laki pitäisi säätää, jotta äiti saisi pitää vauvansa vielä muutaman vuoden kauemmin. Moni on tullut itse vanhemmaksi sen ikäisenä, ja nuorempanakin, ja hoitanut velvollisuutensa ihan hyvin.

Itse olin ainakin ihan valmis muuttamaan omilleni 18-vuotiaana. Mielellään olisin lähtenyt aiemminkin. Ja kappas, ihan hyvin osasin laskuni maksaa, kämppäni siivota ja kouluni hoitaa, enkä todellakaan alkanut heti sekakäyttää aineita ja bilettää. Ihan vaan elin normaalia elämää.

Joten äityli, jos sun muksu on vielä 18-vuotiaana ihan teini, niin vika on joko sinun kasvatuksessasi tai lapsen neurologiassa. Kummassakaan tapauksessa ei tarvi koko Suomen kansaa rangaista ikärajan muutoksella.

[/quote]

Näin.

Vierailija
7/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hyvä ja tekee kansalaisaloitteen ja rupeaa kampanjoimaan asiansa puolesta.

Jos haluaa jotain tapahtuvan, pitää ihan itse tehdä, eikä odottaa valmista pöytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi