Olen 15v ja minua ollaan työntämässä pois kotoa äitipuolen lasten tieltä
Huoneeseeni mahtuu kerrossänky, johon mahtuu 5- ja 8v sisarpuolet. Minun sänkyni jouduttaisiin raivaamaan tieltä pois ja minulle on vuokrattu yksiö. Kuulostaa lapselliselta kai, mutta pelkään nukkua ihan yksin. Ei kai tässä vaihtoehtojakaan ole?
Kommentit (20)
Ota poika- tai tyttöystävä asumaan kanssasi.
Ei voi olla totta. Kysäisepä isältäsi että mitä hän oikein meinaa. Kysäise myös äitisi ja isovanhempiesi mielipidettä. Olet varmasti rakas vanhemmillesi mutta joskus uudet puolisot ovat aika epäonnistuneita valintoja.
Olisit onnellinen. Moni teini haluaa muuttaa omilleen mutta ei ole rahaa eikä heidän vanhemmat vuokraa heille yhtään mitään. Sinulla vanhemmat maksavat ilmeisesti vuokran.
Yhteys lastensuojeluun (sosiaalitoimistoon) asap mikäli tämä ei ole provo.
Olen pahoillani puolestasi! Todellakaan sinun ei tarvitse muuttaa yksin asumaan. Lasua suosittelen minäkin elleivät isäsi ja äitisi reagoi tuohon hulluuteen.
Vierailija kirjoitti:
Olisit onnellinen. Moni teini haluaa muuttaa omilleen mutta ei ole rahaa eikä heidän vanhemmat vuokraa heille yhtään mitään. Sinulla vanhemmat maksavat ilmeisesti vuokran.
Hyi miten kylmäsydäminen vastaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mut toihan on teinien unelma että vanhemmat vuokraa heille asunnon ja voivat muuttaa pois
sitten aukeaa maailma kun vanhemmat ei oo enää komentamassa
tai niin teinit ainakin luulee
Jos on varaa vuokrata yksiö, on varaa muuttaa suurempaan vuokra-asuntoon uuden iloisen perheteatterin kanssa. T 4
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa vuokrata yksiö, on varaa muuttaa suurempaan vuokra-asuntoon uuden iloisen perheteatterin kanssa. T 4
Toi T 4 oli virhesohaisu!
Jos heillä on kerran varaa maksaa kokonaisen yksiön vuokra ekstrana, niin mikseivät muuttaisi vain yhden huoneen isompaan asuntoon? Ei 15-vuotiasta voi laittaa asumaan yksin, jos hän ei koe pystyvänsä siihen. Yritä jutella isäsi kanssa. Jos hän vieläkin ehdottaa tuota, niin tee lasu itsestäsi. Se on kylläkin äitipuolen pussiin pelaamista. Ja huostaanottokaan ei ole mikään kiva asia. Sun isä vaikuttaa kyllä todella tunteettomalta ja kylmältä.
Selvä provo. Ei ole 15-vuotiaan tekstiä.
Minulle tehtiin näin. Isä kuoli, äiti löysi uuden miehen, heidän kotiinsa kelpasi vain pikkusiskoni.
Ja minulle ei siis annettu mitään mukaan, omat henk koht vaatteeni.
Myöhemmin selvisi että miunlle oli haettu orvoneläkettä mutta senkin äiti piti.
Nyt vuosikymmeniä myöhemmin ihmettelee, miksei hän saa olla tekemisissä lapsenlastensa kanssa - ainoiden sellaisten. On kyllä KUMMA.
Alaikäinen eli sossulle soitto, vanhempasi ovat jättämässä sinua heitteille, sitä suuremmalla syyllä koska sua pelottaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mut toihan on teinien unelma että vanhemmat vuokraa heille asunnon ja voivat muuttaa pois
sitten aukeaa maailma kun vanhemmat ei oo enää komentamassa
tai niin teinit ainakin luulee
Mä kyllä haaveilin omilleen muutosta jo 14-vuotiaana. Syynä se, että kotona ei saanut rauhaa opiskella. Ja äidillä ei ollut minkäänlaista elämänhallintaa.
Muutettuani omilleni (vasta 19-vuotiaana) elämä helpottui ihan pirusti. Koti pysyi helposti siistinä. Taloudenhallinta oli ennakoitavaa ja rahat riitti. Söin terveellistä ruokaa ja sain opiskella hiljaisuudessa ja rauhassa.
Silti uskoisin, että useimmille teineille ei tee hyvää asua yksin. Etenkin, jos ei itse edes halua sitä. Harva on kasvatettu niin itsenäiseksi ja vastuulliseksi jo ala-asteikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
On kaksi eri asiaa haluta yksin asumaan tai joutua yksin asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Alaikäinen eli sossulle soitto, vanhempasi ovat jättämässä sinua heitteille, sitä suuremmalla syyllä koska sua pelottaakin.
Tämä. Eikö alaikäinen normaalisti tarvitse jonkin erillisluvan että noin nuorena edes saa muuttaa omilleen (siis jos omasta tahdosta muuttaa ja alkaa itse maksamaan kulunsa)? Eli sosiaalitoimeen yhteys.
Tee lastensuojeluilmoitus itsestäsi.