Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 15v ja minua ollaan työntämässä pois kotoa äitipuolen lasten tieltä

Vierailija
29.07.2021 |

Huoneeseeni mahtuu kerrossänky, johon mahtuu 5- ja 8v sisarpuolet. Minun sänkyni jouduttaisiin raivaamaan tieltä pois ja minulle on vuokrattu yksiö. Kuulostaa lapselliselta kai, mutta pelkään nukkua ihan yksin. Ei kai tässä vaihtoehtojakaan ole?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus itsestäsi.

Vierailija
2/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et suostu tuollaiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota poika- tai tyttöystävä asumaan kanssasi.

Vierailija
4/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta. Kysäisepä isältäsi että mitä hän oikein meinaa. Kysäise myös äitisi ja isovanhempiesi mielipidettä. Olet varmasti rakas vanhemmillesi mutta joskus uudet puolisot ovat aika epäonnistuneita valintoja. 

Vierailija
5/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu kavereita yökylään

Vierailija
6/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen. Moni teini haluaa muuttaa omilleen mutta ei ole rahaa eikä heidän vanhemmat vuokraa heille yhtään mitään. Sinulla vanhemmat maksavat ilmeisesti vuokran.

Vierailija
7/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys lastensuojeluun (sosiaalitoimistoon) asap mikäli tämä ei ole provo.

Vierailija
8/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi! Todellakaan sinun ei tarvitse muuttaa yksin asumaan. Lasua suosittelen minäkin elleivät isäsi ja äitisi reagoi tuohon hulluuteen.

Vierailija
9/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit onnellinen. Moni teini haluaa muuttaa omilleen mutta ei ole rahaa eikä heidän vanhemmat vuokraa heille yhtään mitään. Sinulla vanhemmat maksavat ilmeisesti vuokran.

Hyi miten kylmäsydäminen vastaus!

Vierailija
10/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mut toihan on teinien unelma että vanhemmat vuokraa heille asunnon ja voivat muuttaa pois

sitten aukeaa maailma kun vanhemmat ei oo enää komentamassa

tai niin teinit ainakin luulee

Vierailija
11/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa vuokrata yksiö, on varaa muuttaa suurempaan vuokra-asuntoon uuden iloisen perheteatterin kanssa. T 4

Vierailija
12/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa vuokrata yksiö, on varaa muuttaa suurempaan vuokra-asuntoon uuden iloisen perheteatterin kanssa. T 4

Toi T 4 oli virhesohaisu!

Vierailija
13/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heillä on kerran varaa maksaa kokonaisen yksiön vuokra ekstrana, niin mikseivät muuttaisi vain yhden huoneen isompaan asuntoon? Ei 15-vuotiasta voi laittaa asumaan yksin, jos hän ei koe pystyvänsä siihen. Yritä jutella isäsi kanssa. Jos hän vieläkin ehdottaa tuota, niin tee lasu itsestäsi. Se on kylläkin äitipuolen pussiin pelaamista. Ja huostaanottokaan ei ole mikään kiva asia. Sun isä vaikuttaa kyllä todella tunteettomalta ja kylmältä.

Vierailija
14/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v pelkää kummituksia??

Vierailija
15/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä provo. Ei ole 15-vuotiaan tekstiä.

Vierailija
16/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin näin. Isä kuoli, äiti löysi uuden miehen, heidän kotiinsa kelpasi vain pikkusiskoni.

Ja minulle ei siis annettu mitään mukaan, omat henk koht vaatteeni.

Myöhemmin selvisi että miunlle oli haettu orvoneläkettä mutta senkin äiti piti.

Nyt vuosikymmeniä myöhemmin ihmettelee, miksei hän saa olla tekemisissä lapsenlastensa kanssa - ainoiden sellaisten. On kyllä KUMMA.

Vierailija
17/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäinen eli sossulle soitto, vanhempasi ovat jättämässä sinua heitteille, sitä suuremmalla syyllä koska sua pelottaakin.

Vierailija
18/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mut toihan on teinien unelma että vanhemmat vuokraa heille asunnon ja voivat muuttaa pois

sitten aukeaa maailma kun vanhemmat ei oo enää komentamassa

tai niin teinit ainakin luulee

Mä kyllä haaveilin omilleen muutosta jo 14-vuotiaana. Syynä se, että kotona ei saanut rauhaa opiskella. Ja äidillä ei ollut minkäänlaista elämänhallintaa.

Muutettuani omilleni (vasta 19-vuotiaana) elämä helpottui ihan pirusti. Koti pysyi helposti siistinä. Taloudenhallinta oli ennakoitavaa ja rahat riitti. Söin terveellistä ruokaa ja sain opiskella hiljaisuudessa ja rauhassa.

Silti uskoisin, että useimmille teineille ei tee hyvää asua yksin. Etenkin, jos ei itse edes halua sitä. Harva on kasvatettu niin itsenäiseksi ja vastuulliseksi jo ala-asteikäisenä.

Vierailija
19/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kaksi eri asiaa haluta yksin asumaan tai joutua yksin asumaan. 

Vierailija
20/20 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäinen eli sossulle soitto, vanhempasi ovat jättämässä sinua heitteille, sitä suuremmalla syyllä koska sua pelottaakin.

Tämä. Eikö alaikäinen normaalisti tarvitse jonkin erillisluvan että noin nuorena edes saa muuttaa omilleen (siis jos omasta tahdosta muuttaa ja alkaa itse maksamaan kulunsa)? Eli sosiaalitoimeen yhteys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi