Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko tehneet Mensan testin?

Vierailija
29.07.2021 |

Mikä oli tuloksenne? Itselläni vain 97 ja olin pettynyt. Tosin tein sen pienessä sievässä, joten ne kuvio8hommat ei oikein sujuneet. Hahmotuskyky ei ollut paras mahdollinen. Taidan kokeilla uudelleen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 782.

Vierailija
22/39 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, vuonna 2003 sain 145

Ja pari vuotta sitten 118, tosin en oikein jaksanut keskittyä silloin, enkä saanut tehdä testiä rauhassa. Pitäisi tehdä se uudestaan.

Vuonna 2003 oli eri keskihajonta, se selittää osaltaan tuloksen muuttumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enkä tee.

Mihin tarvitsen tulosta??? Henkseleiden paukutukseen?

Vierailija
24/39 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt virallisen mensan testin. Tarkkaa pistemäärää en muista, mutta se jäi mieleen, että tulos oli parempi kuin 98,6% omasta ikäluokastani testin tehneiden kesken.

Tavallinen köyhä amisduunari olen. Ei kunnianhimoa, ei naista.

Vierailija
25/39 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain koulutustaustaani räätälöidyn testin ja siitä huolimatta lopputulos oli sama, eli erityisen älykäs. Mielestäni en ole.  Korkeintaan se, että pystyn elämään todella vapautuneesti ja ilman palkkatyötä.

Vierailija
26/39 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nettitentistä 131. En taida uskaltaa paperitestiin.

Vierailija
27/39 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jotain viikkoja sitten, tulos oli ihme kyllä 121.

Ja siis siksi ihmettelen, koska olen matemaattisesti aivan surkea. En lotonnut vastauksia vaan löysin tehtävistä logiikkaa, mutta voihan tietty olla, että ymmärsin väärin mutta tuurilla oikein.

Vierailija
28/39 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä jotain 126 tms, eli ei tosiaankaan ollut niin korkea että olisi kannustanut menemään oikeaan testiin. No eipähän tartte kuvitella että olisin joku nero. Mukava toisaalta että ei ollut alle satasen, se olisi masentanut.

Vierailija
29/39 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

132. En ole missään kehdannut tästä puhua omalla nimellä tai naamalla koska mielestäni ÄO:lla leuhkiminen on noloa.

Mensaan en ole halunnut mennä koska olisin siellä koko porukan tyhmin.

Vierailija
30/39 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani mensalaiset ovat omahyväisiä ja itsekeskeisiä ihmisiä. Onko kaikki mensa-älykkäät tunnekylmiä?

Vierailija
31/39 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani mensalaiset ovat omahyväisiä ja itsekeskeisiä ihmisiä. Onko kaikki mensa-älykkäät tunnekylmiä?

Tunnen yhden ja on todella mukava ja hauska ihminen.

Vierailija
32/39 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät, mutta sellaiset jotka kokevat tarpeelliseksi liittyä johonkin elitistiseen viisasten kerhoon ovat sitä keskimääräistä todennäköisemmin.

Vierailija
33/39 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. 117. Olin myös pettynyt, mutta tulos on kuitenkin parempi kuin suurimalla osalla väestöä.

Olen tehnyt saman testin joskus aiemminkin ja tulos taisi olla tismalleen sama. Mun suurin ongelma on siinä, että en jaksa keskittyä enää 10min jälkeen. (adhd)

Mä sain 87, mutta mulla oli polvi kipeä.

Vierailija
34/39 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät, mutta sellaiset jotka kokevat tarpeelliseksi liittyä johonkin elitistiseen viisasten kerhoon ovat sitä keskimääräistä todennäköisemmin.

Ne viisaat tietää ensinnäkin, että Mensan testi on prosessointinopeustesti, ja toisaalta, siihenkin liittyen, että viisaat sen sijaan hidastavat, varsinkin kun ratkovat tehtäviä; joka kertoo siitä laaja-alaisuudesta, joka vaatii kyseisenlaisen ominaisuuden ja nopeuden, ja se on harvemmin visuaalinen.

Vai kohtaatteko vastaavanlaisia tehtäviä, nopeustarpeita, ongelmia missään elämässä, kun ratkotte elämän ja työn tehtäviä, ja miten paljon laitatte painoa sille, että on vähän nopeampi prosessoinnissaan, ja onko se edes hyvä asia?

Vierailija
35/39 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ja kadun.

Vaimoni kortti ja lähetti että tulen hänelle turvaksi kun menee testiin ja aisäänhännei päässyt ellei maksanut maksua ja sitten sain testin eteeni.

Olemme molemmat energiatekniikan diplomi-insinöörejä, vaimoni harjoitteli koko opiskelutarmollaan tuohon testiin melkein kokonaisen vuoden mutta hän oli jo opiskeluaikoina aika tenttikauhuinen.

No minä pääsin, hän ei. Olen pari kertaa salaisesti käynyt kuuntelemassa joitain mielenkiintoisia esitelmiä mutta kerran jäin kiinni kokouksesta tullessa ja vaikka minua ei syytetty mistään niin asiasta tuli molemmille paha mieli. Myös lempihotellissamme Kreikassa jossa olimme häämatkalla kun oli kerran mensalaisten tapaaminen ja tästä seurasi masennusta.

Testiin hän saa osallistua kahdesti jos anoo ertyisluoaa ja haluaisin että vaimoni tätä mahdollisuutta käyttäisi mutta asiasta ei oikeastaan juuri puhuta.

Ihastuin vaimossani juuri hänen älyynsä ja nokkeluuteensa- muiden avujen ohella mutta tästä on tullut suhteeseemme riippakivi.

Vierailija
36/39 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tulokseksi 104. Ja v*tuttaa tyhmät ihmiset kun itse olen näin Super älykäs että olen satasen paremmalla puolella. Kysyttävää?

Vierailija
37/39 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten tein. 140 oli tulos. En ole kertonut tästä muille. Ihan huvikseni tein ja yllätyin. Mielestäni ihan perus"tyhmä" duunari olen.

Vierailija
38/39 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne viisaat tietää ensinnäkin, että Mensan testi on prosessointinopeustesti, ja toisaalta, siihenkin liittyen, että viisaat sen sijaan hidastavat, varsinkin kun ratkovat tehtäviä; joka kertoo siitä laaja-alaisuudesta, joka vaatii kyseisenlaisen ominaisuuden ja nopeuden, ja se on harvemmin visuaalinen.

Vai kohtaatteko vastaavanlaisia tehtäviä, nopeustarpeita, ongelmia missään elämässä, kun ratkotte elämän ja työn tehtäviä, ja miten paljon laitatte painoa sille, että on vähän nopeampi prosessoinnissaan, ja onko se edes hyvä asia?

Nopea prosessointinopeus näkyy ihan arjessa ja ihan kaikessa. Hoksaa vaan kaiken nopeammin kuon muut. Ohjeet, kyltit, tilanteet liikenteessä jne

Vierailija
39/39 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus taisin sen Mensa testin tehdä. Meni se tulos sinne 115 tienoille.

Eli keskikastia. Petyin, joten siitä tuli masis. 

Etten olekaan super, ja huippuälykäs.

110 on pikkuälykkäiden äo, esim. sähkömies, sihteeri, upseeri, poliisi, ja 120 on manageroinnin ja opettajuuden taso, ja vika jossa saattaa olla vielä jotakuinkin tavallinen, normaalissa elämässä. Mensa-taso on akateeminen taso.

Auttaa valitsemaan hommansa, vaikka tosin esim. pehmeissä tieteissä on luvallista saada 10-15 pojoa vähemmän, koska muut ominaisuudet saattaa hidastaa että kompensoida, ja niitä voi olla fyysisiä, emotionaalisia, sosiaalisia, muita.