Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sektio, vastasyntynyt ja vieraat

Vierailija
10.08.2014 |

Oon pian menossa sairaalaan synnyttämään ja mua mietityttää jo etukäteen mahdammeko saada kotiutua rauhassa sitten kun pääsemme sairaalasta pois. Olisi mukavaa saada olla ekat pari viikkoa ihan rauhassa kotona perheen kesken ja tutustua uuteen tulokkaaseen, toipua itse leikkauksesta ja saada imetys toimimaan (mulla ollut aina vaikeaa) ja muukin mitä lapsen hoitoon ja omaan vointiin liittyy. Pelkään että heti kohta on vieraat ovella ja tulevat kutsumatta, vaikka en haluaisi. Myös mieheni jo aikuinen tytär, joka asunut vuosia siis muualla, on heti tulossa miesystävänsä ja ison, haukkuvan koiransa kanssa tänne oikein useamman päivän ajaksi "yökylään". He ovat isoäänisiä, nukkuvat molemmat pitkälle päivään ja valvovat yöllä, ja sotkevat joka paikan. He vain ilmoittavat tulevansa eivätkä kysele millon meille käy? Vaikka onkin vauvan siskopuoli, olisi minusta tässä tilanteessa kohteliasta kysyä millon sopisi tulla ja käydä vain päiväseltään, ilman että mun pitää alkaa heitä passaamaan päiväkausia ja laittaa heille valmiiksi nukkumapaikkoja ja siivota heidän jälkiään. Tarvitsen unta ja lepoa kaiken mahdollisen määrän, enkä halua yhtään ylimääräistä ihmistä tänne! Miten sen heille sanoisi, etteivät suutu!?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun koti. Sä voit sanoa vaikka ulko-ovella, että nyt painutte v*ttuun siitä, jos et halua vieraita. Miksi niin monet ihmiset on ihan täysin tossuja eikä osaa pitää puoliaan?

Vierailija
2/8 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri saman läpi, mutta onneksi vieraat passasivat minua! Korvaamaton apu kun ruoka tuli sänkyyn jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies voi sanoa? Ja kannattaa nyt siis vedota kuntoosi sektion jälkeen. Että kahden viikon jälkeen voi yövieraita tulla jos kunto sallii, kahvilla voi piipahtaa mielellään aiemminkin.

Vierailija
4/8 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ainakin voisivat jättää hoitoon siksi aikaa..

Vierailija
5/8 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuuluu sanoa omalle tyttärelleen. Sanotte vaan, että haluat toipua rauhassa leikkauksesta. Ei mitään syytöksiä tai sotkuista valittamista.

Vierailija
6/8 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vauva ja sektio nyt niin ihmeellisiä asioita loppupeleissä ole, vaikka sillä hetkellä (ja etukäteen) tietysti niin tuntuukin. Pärjäät kyllä.

Oli vauvaa tai, sinä ja perheesi päätätte, kuka tulee kotiinne käymään ja koska. Tee asia selväksi. Parempi, kun et jaarittele sen tarkemmin syistä ja muusta, vaan toteat selkeästi, milloin teille voi tulla. Minusta yökylään änkeäminen on omituista enkä itsekään sitä sietäisi, mutta kahville suku on kyllä ollut tervetullut heti sektion jälkeenkin.

Vierailija
7/8 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen synnyttyä (sektio, imetysongelmat) meillä kävi vieraita joka päivä kolme viikkoa. Ei haitannut, nukuin kun nukutti, imetin yksikseni toisessa huoneessa, enkä todellakaan edes kahvia keittänyt. Kukaan ei tuntunut loukkaantuvan. Tokan lapsen kanssa rauhoitettiin 2 ekaa viikkoa siten, että vaan lähisukulaiset sai tulla. Siitäkään ei tullut sanomista. Sun täytyy nyt ajatella itseäsi ja vauvaa, ja kehdata sanoa ettei saa tulla, tai jos tulee, käytöksen pitää olla toisenlaista.

Vierailija
8/8 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita tyttärellesi jo etukäteen että jos tulevat niin oletat että laittavat itse petinsä ja siivoavat jälkensä. Lisäksi voisivat pestä kaikki ikkunat kun et raskaana pystynyt ja saavat sitten leipoa pakastimeen kunnolla pullaa ja kokata kaikki ruuat koko perheelle kun tulevat avuksi.

Voit myös vinkata että koska olet synnytyksen jälkeen huonossa kunnossa haluat että vauvan nukkuessa talossa on hiljaista joten silloin koiran on paras olla lenkillä tai muuten hiljaa samoin kuin näiden nuorten että saat rauhassa levätä.

Jos vielä haluavat tulla niin tervetuloa mutta jos sitten yrittävät olla passattavia niin ilmoitat vain että nyt tarttet apua ja kerrot mitä heidän tulee tehdä. Eli et suostu siihen että joutuisit olemaan se passattava.

Tai sitten vain sanot suoraan että synnytyksen jälkeen olet aina ollut väsynyt joten toivot että tyttäresi tulisi yksin ja ilman koiraa jos haluaa olla yötä ja tulla avuksi. Kerrot että koko porukalla ovat tervetulleita kunhan vähän vahvistut eli esim. kun vauva kuukauden ikäinen.