Eurokankaassa koko ajan ilmainen ompelu
Meneekö firmalla niin huonosti vai onko kankaat niin kalliit että niiden hintaan sisältyy jo ompelun hinta?
Kommentit (22)
aina kun on koulun harjoittelija niin on ilmainen ompelu :)
Onko oikeesti? TArvis verhot. Täällä niillä on monopoli, ei ole muita. Ennen oli, ei ole enää.
No se ompelu on tasan verhojen suorien ylä- ja alakäänteiden ompelu. Ja langat laskutetaan kuitenkin (kaksi rullaa, ei muuten tasan mene niin paljoa lankaa, eikä rullien loppuja saa itselle). Eli ei ole kummoinenkaan palvelu. Tietenkin jos on aivan peukalo keskellä kämmentä...
Koko kesän on ollut mutta nyt katsoin metrihintoja niin eiköhän noissa ole niin paljon ilmaa että ompelu ujutettu hintoihin.
Joo ompelevat ilmaiseksi vaan ylä- ja alakäänteen, sivujen ompelu sit maksaa yhtä paljon kuin muualla koko ompelu.
Eikö jokainen nainen osaa suoran verhon käänteen ommella.. olihan koulussa käsitöitä.
Minä en osaa. En saa siistiä ja suoraa saumaa. Oli koulussa kärrynpyöränkin tekoa, mutta en sitäkään osaa - enää. Maksan mielelläni ammattilaisille verhojen ompelusta.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 12:00"]
aina kun on koulun harjoittelija niin on ilmainen ompelu :)
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Eurokangas teettää ompelutyöt alihankkijoilla.
Minä osaan ja minulla on hyvä ompelukone. Mielelläni teetän toisilla, varsinkin ilmaiseksi. (tai langan hinnalla)
Tässä taas sorsitaan ja syrsitään suomalaista miestä.
Tietääkö kukaan, onko Eurokankaassa edelleen ilmainen verhojen käänteiden ompelu?
Turha palvelu, kunbeivät ompele samaan hintaan myös pystysaumoja.
Toki sen teen, yleensä vaan täältä saa tiedon niin nopeasti.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
No se ompelu on tasan verhojen suorien ylä- ja alakäänteiden ompelu. Ja langat laskutetaan kuitenkin (kaksi rullaa, ei muuten tasan mene niin paljoa lankaa, eikä rullien loppuja saa itselle). Eli ei ole kummoinenkaan palvelu. Tietenkin jos on aivan peukalo keskellä kämmentä...
Kyllä se on monelle nykyään tosi tarpeellinen palvelu. Läheskään kaikilla ei ole ompelukonetta enää nykyään.
Mistä tiedät, että laskutetaan kaksi rullaa? Eihän verhojen ompeluun mene yhtäkään.
Osassa myymälöitä on ihan omat ompelijat, kaikkea ei siis alihankkijat tee. Ja tuskinpa harjoittelijat ompele vatsa asiakkaiden verhoja muutenkaan...
Mikä teillä on tässä nyt ongelma, se teettää ompelutyön , joka tarvitsee sen. Ei verhon ompelu ole ollenkaan niin yksinkertaista, kuin luullaan. Eritoten, jos useampi pitkä verho rinnakkain, millä takaat, että saat kaikista samanpituisia? Ammatti-ihminen tietää mitä verhon hulpioille pitää tehdä, ja varmistaa, että kangas on leikattu lankasuoraan. Antakaa ammattilaisten tehdä, ne on siellä ihan sitä varten. Ps. En ole Eurokankaassa töissä.
Mä olen itse ompelija ja ompelen työkseni, mutta annan niiden silti ommella verhoni. Pääsen helpommalla ja voisin maksaa siitä enemmänkin.
Useinhan noita tosiaan on, aina kannattaa odottaa sitä kampanjaa, säästää vähän.
Vierailija kirjoitti:
Turha palvelu, kunbeivät ompele samaan hintaan myös pystysaumoja.
Pystysauma? Tarkoitat varmaan päärmettä. Saumassa kaksi kangasta ommellaan yhteen.
Kyllä saat, ompele ensin yläreuna, sitten ripusta verho, merkitse liidulla se kohta joka osuu lattiaan.
Nuppineuloilla kiinni ja ompelemaan.
Huomioikaa myös kankaan mahd kutistuvuus.