olen 44-vuotias nainen ja asun yksin. Asumiskuluni ovat 150e kuussa.
Kysyttävää????
Kommentit (20)
Asun Helsingissä. Velaton omistusasunto. Pieni on, 45 neliötä vain. Riittää minulle. t.ap
olen perinyt sen sedältäni, joka oli vanhapoika. kuoli 65-vuotiaana pari vuotta sitten. t.ap
Ei kysyttävää, mutta tässä toinen melkein samanmoinen :). Hyvää jatkoa elämääsi, ap!
Mä olen 35-vuotias parisuhteessa elävä nainen, jonka asumiskulut on samaa luokkaa. Olen omistusasunnostamme oman osuuteni jo maksanut. Kyseessä reilut 60 neliötä jugend-unelmaa. Ei hullumpaa elämää :)
Hyvältä kuullostaa, voi kun vois jonakin päivänä asua itsekin noin halvalla. Viihdytkö asunnossasi?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:15"]Mä olen 35-vuotias parisuhteessa elävä nainen, jonka asumiskulut on samaa luokkaa. Olen omistusasunnostamme oman osuuteni jo maksanut. Kyseessä reilut 60 neliötä jugend-unelmaa. Ei hullumpaa elämää :)
[/quote]
Mä taas 40vuotias parisuhteessa elävä nainen, velaton 80m2 omistusasunto Töölössä. Gotta love it.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:58"]
olen perinyt sen sedältäni, joka oli vanhapoika. kuoli 65-vuotiaana pari vuotta sitten. t.ap
[/quote]
Tuolla rahankäytöllä kuukautta kohti päästät sen perimäsi talon vuosien myötä ihan rappiolle. Omakotitalossa, perityssäkin jos meinaa että pysyy kunnossa joutuu tekemään ylläpitokunnostusta säännöllisin välein.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:58"]
[/quote]
Tuolla rahankäytöllä kuukautta kohti päästät sen perimäsi talon vuosien myötä ihan rappiolle. Omakotitalossa, perityssäkin jos meinaa että pysyy kunnossa joutuu tekemään ylläpitokunnostusta säännöllisin välein.
[/quote]
Tuskin 45 neliön asunto on omakotitalo :D
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:49"]Asun Helsingissä. Velaton omistusasunto. Pieni on, 45 neliötä vain. Riittää minulle. t.ap
[/quot
Minä asun oikeassa asunossa, 80 neliötä uudehkossa pienrivarissa, asumiskulut 250 € kuussa, summassa on kaikki. Yksin asun, asunto ollut velaton koko ajan. Velaton oli aikaisempikin asunto.
Tukehtisin, jos pitäisi asua ahtaasti, minulla on hyvin suunnitellut 3 h + k.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:15"]Mä olen 35-vuotias parisuhteessa elävä nainen, jonka asumiskulut on samaa luokkaa. Olen omistusasunnostamme oman osuuteni jo maksanut. Kyseessä reilut 60 neliötä jugend-unelmaa. Ei hullumpaa elämää :)
[/quote]
Ahtaan paikan kammo tulisi minulle, jos miehen kanssa pitäisi jakaa 60 neliöö, huh.
Olen asunut samassa "mökissä" myös miehen kanssa ja kahden lapsen kanssa. Kaikkeen tottuu. t.ap
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:24"]
Minä asun oikeassa asunossa, 80 neliötä uudehkossa pienrivarissa,
[/quote]
Mulle tarjottiin kerran asunoa, mutta en huolinut.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:25"]
[/quote]
Ahtaan paikan kammo tulisi minulle, jos miehen kanssa pitäisi jakaa 60 neliöö, huh.
[/quote]
Mä arvostan urbaanisti laatua, en maalaisjunttimaisesti määrää :) Reilut 60 neliöö kantakaupungissa laadukkaasti sisustettuna on mun unelma. Tässä vähän maistiaisia siitä, mistä nyt puhutaan:
http://product.nuji.com/large/db13f5a1-f416-4a44-9ce1-bd1ce1ee5037.jpg
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:36"]
Jaa, että iso asunto ei voi olla laadukas?
[/quote]
Toki voi, mutta täällä reaalimaailmassa iso laadukas jugend-asunto kantakaupungissa maksaa sen verran paljon, että todellisena vaihtoehtona tällaiselle about 60-neliöiselle kämpälle on 80 neliötä Vantaalta. Tietty av-mammoilla tilanne on ihan eri ja ne kaikki asuu Huvilakadulla velattomassa linnassa.
Asutko alivuokralaisena vai miten? Missä päin Suomea?