Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennut ja raskaus

Vierailija
10.08.2014 |

Olen nyt ensimmäisen kolmanneksen ohittanut ja lopetin masennuslääkkeet heti plussattuani. Olin siihen asti vähentänyt lääkitystä pikkuhiljaa, joten lopettaminen ei tuottanut ongelmia. Muutenkin meni hyvin, oli energiaa ja olin iloinen.

Tiedän, että raskaus ja hormonit aiheuttavat alakuloisuutta ja tunnemyrskyä, mutta tunnistan kyllä masennuksenoireet myös täysin samanlaisiksi, mitä on ollut aikaisemminkin. Muuttuvan vartalon hyväksyminen on todella vaikeaa ja aiheuttaa naurettavan isoja tunnepurkauksia. Saatan itkeä pahaa oloani ja ahdistusta monta tuntia putkeen, ja pahinta, olen täysi hirviö omalla rakkaalle miehelleni. :( Välillä mietin, miten tällaine hullu ihmishirviö voi olla hyvä äiti yhtään kenellekään.

En millään haluaisi aloittaa masennuslääkitystä raskaana, jotenkin ahdistaa sen vaikutukset vauvaan, vaikka on tutkimustuloksia joidenka mukaan lääkkeet eivät sikiöön vaikuta.

Onko täällä muita masennuksen kanssa kamppailevia odottavia äitejä, miten olette pärjäänneet ilman lääkkeitä vai syöttekö jotain masennukseen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti otsikossa kirjoitusvirhe, jes :D

ap

Vierailija
2/9 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan? :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi kaltaisesi! Mulla on vasta rv 6 menossa. Lääkityksen lopetin juhannuksen aikoihin juuri raskauden toivossa. Lääkärin kanssa sovittiin ettö tämä on hyvä väli lopettaa kun neuvolassa seurataan tulevat kuukaudet joten jos oloni huononee selvästi nii apua saa helposti. Nyt väsyttää ja vituttaa jatkuvasti.

Vierailija
4/9 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan kautta psykologille. Raskaus aktivoi erilaisia vanhoja oloja ja tunteita, joita voi olla yksin hyvin vaikeaa ymmärtää. Toistuneesti masentuneilla useimmiten kysessä jotkin oman lapsuuden/nuoruuden vaikeat ja käsittelemättömät asiat. Tsemppiä keskusteluavun etsintään. Lääkkeet harvemmin ovat lopullinen ratkaisu, väliaikainen verho vain.

Vierailija
5/9 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen klassinen tapaus siinä mielessä, että psykologeilla ja psykiatrilla on rampattu niin monesti, että on kyllästynyt kertomaan samant jutut alusta asti, koska mitään pisempiaikaista hoitosuhdetta ei ole syntynyt. Varmaan ihan terapeuttia tässä tartteis, mutta kun meni pari vuotta lääkkeiden turvin niin hyvin, luulin tyhmänä ongelman vaan poistuneen..... :/

ap

Vierailija
6/9 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aloitettiin masennuslääkitys rv 8, söin koko raskauden ajan. Ei mitään ongelmia vauvalla, nyt jo reipas kolmasluokkalainen

Vierailija
7/9 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni sai syntymän jälkeen kouristuksia ssri lääkkeestä. Hoidettiin vauvaa sitten rauhottavilla. En suosittele.

Vierailija
8/9 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:25"]

Mulla aloitettiin masennuslääkitys rv 8, söin koko raskauden ajan. Ei mitään ongelmia vauvalla, nyt jo reipas kolmasluokkalainen

[/quote]

Mä jotenkin pelkään, että vauvalla on esim. vieroitusoireita, itsellä ne ainakin ovat kauheita kun venlafaxiinista vieroitin itseäni. Ja en vain voi uskoa, etteikö lääkitys vaikuttaisi lapsen aivojen kehitykseen millään tavalla.... :( Vaikeita juttuja...

ap

Vierailija
9/9 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:32"]

Minun lapseni sai syntymän jälkeen kouristuksia ssri lääkkeestä. Hoidettiin vauvaa sitten rauhottavilla. En suosittele.

[/quote]

Tämä. En todellakaan halua vauvalla mitään tuollaista :(

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme