Metelöinti kerrostalossa
Yläkerrassani hiotaan tms jollakin laitteella joka ikinen päivä, aamusta iltaan totta kai! En edes tiedä kuinka pitkään tätä on jatkunut, muutama viikko kai. Ja mulla alkaa mennä totaalisesti hermot. Mikään suurempi remontti ei voi edes olla kyseessä koska vuokra-asunto ja on noi jo ikävä kyllä tuolla pidempään asunut.
Tiedän kyllä, että on olemassa hiljaisuus, jonka ulkopuolella saa periaatteessa tehdä mitä huvittaa, mutta onko tääkään nyt ihan oikein? Näillä helteillä ei voi pitää ikkunoita tau parvekkeen ovea auki, koska kaikki melusaaste tunkee näin ollen sisään. Ainiin, aivan. Meteli tuotetaan parvekkeella.
Voinko mä tehdä yhtään mitään vai onko mun vaan tyydyttävä kuuntelemaan tätä ärsyttävää meteliä?
Kommentit (2)
Naapurillasi siis on harrastus, nikkarointi. Valitettavasti hän saa tehdä parvekkeellaan ja kotonaan ihan mitä iitse haluaa, jopa öisin, koska järjestyksen saaminen yömetelöintiin voi viedä vuosia, jos edes onnistuu. Siinähän pidät ikkunasi kiinni ja kuuntelet. Hänellä on oikeus.
Minun naapurini ei nikkaroi vaan tupakoi. Ottaa aurinkoa talvisinkin ja tupakoi. Kesällä istuu kaiken vapaa-aikansa parvekkeella ja tupakoi ketjussa. Minun parvekkeeni on kokonaan käyttämättä ja ovi ja ikkunat kiinni, tuulettaa voi vain talon toisen puolen pikkuruisten tuuletusluukkujen kautta, mutta ei niistä ilma liiku, kun ei minkäänlaista vetoa saa yhdeltä seinältä aikaan. Naapurilla olisi parinkymmenen askeleen mittainen matka portille tupakoimaan, mutta eihän sellainen ole mahdollista, kun kerran hänellä on oikeus.
Voit valittaa naapurillesi, isännöitsijälle, terveysviranomaisille, ihan kenelle tahansa, mutta naapurillasi on silti oikeus.
Ai niin, minun naapurini keksi kyllä asiaan ratkaisun: minun pitää muuttaa hautausmaalle, koska hänellä on oikeus.
Kirjoita metelöinnistä aina kun alkaa ja loppuu. Annat lapun henkilökohtaisesti isännöitsijälle tai lähetät sähköpostilla. Kannattaa muiltaki naapureilta kysellä jos ovat kuulleet saman, näin isännöitsijä suhtautuu vakavemmin ilmoitukseen. Tai soitat poliisit ovelle.