Ärsyttääkö sinua omakotitaloasujana, jos naapurissasi on jatkuvasti räksyttävä koira?
Meidän naapurissa on juuri tuollainen koira. Räksyttää kaikki ohikulkijat ja jos meidän pihalta kuuluu ääntä. Räky räky räky!!
Ja kyllä, kyllä ärsyttää!!! >:-(
Kommentit (61)
Tyhmät koirat saa syömään myrkkyä, mun räksy ei ota mitään syötävää vieraalta.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:54"]Meillä toisella puolella naapurissa haukkuu koira, toisella puolella lapset kiljuu ja vanhemmat riitelee. Arvaa kumpi ärsyttää enemmän...
[/quote]
Meillä samassa perheessä kumpikin ilmiö, koirat räksyttää ja akka kiljuu lapsilleen.
Kuka täällä alapeukuttaa asiallisia viestejä?
Itsekin olen koirarakas ja perheestä löytyy koira, mutta silti ymmärrän se että se ärsyttää jos kokoajan naapurin koira räksyttää.
T.14v poika
Ärsyttää todellakin ja yksi räksy voi tehdä muuten kivasta alueesta / kadusta ihan painajaisen. Meillä lähellä on tällainen okt-kuja, joka on tosi symppis ja kivoja taloja, mutta yhdellä pihalla joku terrieri räksyttää räksyttämästä päästyään kaikki ohikulkijat, oravat ja tuulen henkäyksetkin. Kävelen tuosta ohi välillä ja joka kerta mietin, että luojan kiitos en asu tuolla kadulla, kun piski terrorisoi kaikkia.
Yhdellä sukulaisella on myös kiva ok-talo, mutta moderniin tapaan sisustus on niukkaa, tyhjää tilaa paljon ja huonekorkeus olkkarissa korkea. Kivasi kaikuu mäyräkoiran kimeä haukku, KVÄKVÄKVÄKVÄKVÄ, kaikki vierailut läpeensä. Korvat soi, kun sieltä pääsee. Varmana kuuluu naapuriin saakka sekin.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:54"]Meillä toisella puolella naapurissa haukkuu koira, toisella puolella lapset kiljuu ja vanhemmat riitelee. Arvaa kumpi ärsyttää enemmän...
[/quote]
No meillä oikeastaan sama. Toisella puolella on talo jossa lapsia ja ääntä kuuluu. Toisessa talossa taas keski-ikäinen pariskunta jonka riitelyä olen joskus joutunut kuulemaan.
Mutta siitä huolimatta koiran jatkuva räkytys ärsyttää ainakin mua enemmän. Potenssiin 10. :-/
Ap
[/quote]
Mua ärsyttää hitosti enemmän se toinen naapuri. Se koira on sentään yön hiljaa, mutta lapset vanhempineen ei. Alakouluikäiset siellä hyppii trampalla ja karjuu joskus yötä myöten, vanhemmat karjuu terassilla ja vetää röökiä ku korsteenit. Ja mä en siis toisinaan joudu tuota riitelyä kuuntelemaan, kyllä se on lähes päivittäistä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 00:16"]
Ei koiran "kuulu" räksyttää koko ajan! Jotakin on vialla, jos niin on. Onhan ns. herkkähaukkuisia rotuja, mutta niitä ei saisi pitää pihalla jatkuvasti. Jatkuvasta koiran haukkumisesta voi tehdä valituksen; ei sitä vaan jaksa kuunnella!
[/quote]
Mihin se valitus tehdään? Jos siis kyseessä omakotitalo, omistuksessa oleva ja tonttikin oma. Kuka sen voi siitä häätää?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 00:05"]Ärsyttää. Koirien pitäminen tuntuu muuten olevan enemmän wt-väen juttuja, mistähän sekin johtuu?
[/quote]
taidat itse olla aikamoinen wt
[/quote]
Räksyttävät koirat löytyvät sellaisilta ketkä eivät osaa hoitaa niitä.
[/quote]
Niinpä. Meillä koira päivät pihalla, nyt kesällä yötkin eikä se hauku muuta kun sillon jos meidän pihaan tullaan. Sillon saakin haukkua.
Kyllä ärsyttää! Tänäänkin joutu herätä siihen kun se koira räksytti melkeen ikkunan alla :(
koira pitää kans sellasta outoo ääntä jos sen ohi kulkee.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 00:48"]
Kyllä ärsyttää! Tänäänkin joutu herätä siihen kun se koira räksytti melkeen ikkunan alla :(
koira pitää kans sellasta outoo ääntä jos sen ohi kulkee.
[/quote]
Jos omakotitalossa naapurin koira tulee ikkunan alle niin vois olla syytä olla yhteydessä naapuriin? Mitä se koira siinä teki?
En ymmärrä miksi ihmiset jättävät koiransa pihalleen räksyttämään koko päiväksi.
Ärsyttää. Naapurissa (ei lähimmässä) vieläpä monta koiraa kun muuttivat ja netissa mainostavat pitävänsä kenneliä.... Säälin lähimpiä naapureita.
Kyllä mua räksyttävä koira ärsyttää enemmän kuin leikkivät ja iloisesti kiljuvat lapset. Koirahan voi räksyttää tunteja yhteen menoon. Oli sitten kyse kummasta tahansa, niin nykykulttuuriinhan kuuluu se, ettei muita ihmisiä oteta huomioon. Hunosti koulutetulla koiralla on ilmeisesti luovuttamaton oikeus olla räksyttäjä ja ne, joita se häiritsee, voivat esim. "hankkia elämän".
Ammuin naapurin koiran joskus 15 vuotta sitten kun se kävi omassa pihassani häiriköimässä. Haja-alueella se onnistuu. Oikeastaan kaikki irtokoirat jotka koetaan liian häiritseviksi päätyvät haja-alueella ennenaikaiseen kuolemaan. Tuon ampumani koiran aikuiset penikat lopetti poliisi myöhemmin viran puolesta omistajan tontilla.
Meilläkin asuu naapurissa häkissä 2 koiraa, jotka aloittavat räksytyksen, kun avataan ulko-ovi. Ollaan alettu kulkemaan toisista ovista, niin saa olla rauhassa omassa pihassa. Jos vahingossa päästetään ääniä, niin se räksytys alkaa. Meilläkin on koiria, eikä olla koiravihaajia, mutta silti se räksytys ärsyttää. Eihän tuota ole kuunneltu vasta kuin 9 vuotta.
Uudella naapurila on neljä koiraa lapsuudenkodissani. Yksi aamu kopistelin mattoja ja koirat ärtyivät siitä. Naapuri suuttui, ei koirille, vaan minulle, joka ärsytin koiria - kahdeksalta aamulla. Sanoin että tee rikosilmoitus jos häiritsee liikaa. Ei sano enää päivää.
Ärsyttää kyllä. En ymmärrä miten ne omistajat itse jaksaa räkyttäviä koiria päivästä toiseen :( Inhottaa kun ei voi vapaasti olla omalla pihalla koska jos pitää liikaa ääntä niin koirat alkavat haukkumaan, aina kun tulee kotiin koirat alkavat haukkumaan, aina kun joku kulkee ohi koirat alkavat haukkumaan... Haukkuvat illalla/yöllä siihen asti kun omistajansa menevät nukkumaan, sitten kun niiden talo hiljenee niin koiratkin rauhoittuvat ja haukkuvat korkeintaan jos on melua jossain tai toinen koira kulkee ohitse.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:50"]Meidän naapurissa on juuri tuollainen koira. Räksyttää kaikki ohikulkijat ja jos meidän pihalta kuuluu ääntä. Räky räky räky!!
Ja kyllä, kyllä ärsyttää!!! >:-(
[/quote]
Asun rivarissa ja naapurin koirat haukkuu ja ulisee ohan jatkuvasti. Omistajat täysin välinpitämättömiä.
Turha komentoida minulle että omistajat eivät ole osanneet kasvattaa niitä.
Tätä jatkuu kesät talvet ja koirat huutavat vielä sisätiloissakin.
Asioilla on myös monta puolta. Naapurissa asuu kaksi ulkokoiraa häkeissään ja heidän omistajat ovat myös meidän hyviä kavereita, joten nään asiat läheltä ja tunnen koirat. Joskus haukkuvat kun tiellä kulkee koira ohi, mutta sitä kestää ehkä sen alle 10 sekuntia ja se on siinä. Haukkuminen on myös matalaa, eli ei räksytystä. Heidän takapihalla on metikköä, missä on joskus esim jänis, joille sitten haukkuu, mutta sekin on ohi hetkessä. Yöllä tosin siilet liikkuvat ja näille koirat alkavat haukkua vimmatusti, jolloin omistajat heräävät ja keräävät siilin talteen etupihalle ja sitten aamulla käy päästämässä siilin takaisin metsään kauemmaksi koirista. Joskus yöllä havahdun tuohon siilille haukkumisen, mutta ei se sisälle meille ainakaan kuulu kovin selkeästi. Tätä omistajat itsekin harmittelevat, koska tämä tapahtuu yö aikaan, mutta nyt heillä on joku ultraäänilaite tilauksessa mikä kuulemma pitää siilit pois koirien häkkien luota. Mutta all in all, haukkuminen ei todellakaan ole jatkuvaa, vaan todella lyhyitä pätkiä sillon tällöin. Kerran yksi ohikulkija tuli minulle valittamaan ja tivaamaan, että eikö mua häiritse nuo naapurin koirat. Sanoin etttä ei, koska eivät todellakaan hauku koko aikaan, vaan 95% ajasta on aivan hiljaista ja totta kai se siitä ohikulkijasta kuulostaa että ne räksyttävät koko ajan koska on vain kuulemassa niitä aina silloin ku ne haukkuu(eli kävelee itse ohi).
Mutta tiedän että on myös niitä koiria jotka oikeasti räksyttävät koko ajan ja voin kuvitella kuinka rasittavaa se on. Esimerkiksi ohikulkijana on turha tehdä mitään johtopäätöksiä, tai kun alkaa oikeasti ajattelemaan niin haukkuuko se/n koira(t) nyt niin paljoa? Monesti kun koirat alkavat haukkua niin tulee sellainen taasko ne haukkuu?- olo, mutta todellisuudessa jos mietit, niin.ne haukkuivat viimeksi monta tuntia sitten, tai et osaa edes sanoa milloin haukkuivat viimeksi.
Kerrankin on ollut ihana, lämmin, aurinkoinen kesä, mutta pihalla oleskelusta ei ole voinut kunnolla nauttia, koska naapurin pihalta kuuluu taukoamaton koiran räksytys! Arghhh!!!! Sietämätön, pieni valkoinen trasselikasa räksyttää koko ulkonaoloajan. Olen ihmetellyt eivätkö omistajat koe sitä rasittavana tai outona. Ei voi olla normaalia, että koira on äänessä KOKO ajan.
Kyllä ärsyttää, asuin sitten missä vain.
vanhassa talossamme kun asuimme niin n.1,5km päässä asui koira omakotitalossa, joka haukkui aina.
päivällä haukku hukkui liikenteen ääniin, mutta ilta ja yö menikin kuunnellessa haukkumista.
kuusi vuotta kuuntelin ja ihmettelin etteivät lähinaapurit ole jo koiraa lahdanneet..
ei sillä, olen itsekkin täysin koiraihminen mutta josssain kulkee siedettävänkin raja.
isomman koiran kumea haukku ei ole ihan niiiiin paha kuin pienen koiran kimeä ääni, omasta mielestöni.
omistan itse molemmat luojan kiitos eivät hauku, eikä onneksi myöskään naapureiden koirat.