Otanko toisen pfizer-rokotteen?
Pari tuntia sitten sain sähköpostia Floridasta yksityiseltä kliniikalta. Eli alkuvuodesta tulin jenkeistä, olin puoli vuotta Floridassa sukulaisten luona. Siellä sukulaiseni sairastui Coronaan, selvisi kyllä, mutta hänen vakuutuksensa ansiosta menimme koko lähipiiri myös testiin, jossa tutkittiin myös vasta-aineet. Unohdin tuon sittemmin kokonaan eikä sieltä minulle kuulunut mitään.
Suomessa kuulun ns riskiryhmään ja sain toukokuussa Pfizerin ensimmäisen annoksen. Eilen Floridan sukulainen soitti että oletko saanut tulosta, sanoin että en.
Ja nyt pari tuntia sitten tuli se tulos. Sen mukaan testihetkellä minulla ei ollut Coronaa, mutta veressäni oli vasta-aineita. Eli olen sairastanut coronan tietämättäni.
Suomessa sain siis ensimmäisen Pfizerin rokotteen eikä siitä tullut oireita. Ensi viikon keskiviikkona minulla on aika toisen rokotteen ottamiseen.
Menenkö sinne rokotukseen vai perunko ajan?
Kommentit (11)
Ota pois, jos ei tapa, se vahvistaa...
Printtaa se sähköposti paperille ja aamulla soitat terveyskeskukseesi/yksityiselle, kumpaa käytätkään. Todennäköisesti ottavat testit ja miettivät sitten, tarvitseeko ottaa vai ei.
Anna asiantuntijoiden päättää. Tuskin se tk:n kesäkandi mikään asiantuntija on, mutta konsultoinee asiantuntijaa.
Vierailija kirjoitti:
Printtaa se sähköposti paperille ja aamulla soitat terveyskeskukseesi/yksityiselle, kumpaa käytätkään. Todennäköisesti ottavat testit ja miettivät sitten, tarvitseeko ottaa vai ei.
Anna asiantuntijoiden päättää. Tuskin se tk:n kesäkandi mikään asiantuntija on, mutta konsultoinee asiantuntijaa.
Minkähän testin? Vasta-ainetestin vai? Mitä se muka kertoo tässä tilanteessa?
Ap: Toki sä otat sen toisen rokotteen, myös sairastaneet rokotetaan.
En ota rokotetta, itselläni reilusti vasta-aineita.Katson uudelleen vuonna 2023
Kaikkia sairastaneita ei rokoteta.
Vierailija kirjoitti:
En ota rokotetta, itselläni reilusti vasta-aineita.Katson uudelleen vuonna 2023
Kaikkia sairastaneita ei rokoteta.
Vai niin. Fakta nut on se, että rokotesarjan kesken jättämisessä ei ole mitään järkeä. Ja kyllä kaikkia sairastneita kehotetaan rokotteeseen.
Ottaisin. Ainkin erikoislääkärini suositteli myös koronan sairastaneille molempia annoksia. En ole asiantuntija joten luotan heihin jotka ovat.
Edelleen toivoisin teiltä Pietarin trolleilta parempaa perehdytystä suomen kieleen (huom: suomi pienellä, ja korona pienellä koolla).
Hei nyt hälytyskelloni alkoi piristä. Miten jo ensiviikolla saisit 2-rokotteen? Mulla on vasta 8-viikon päässä ekasta. Perustelisitko miksi kohdallasi olisi niin suuri poikkeus. No ei tietenkään ole pakko perustella, mutta muuten on vaikea uskoa aloitustasi. Sorry.
Itse ottaisin rokotteen, se ei haittaa, vaikka olisikin sairastanut koronan. Just my two cents