Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla raskauspahoinvointi alkoi varhain, kestikö pitkään?

Vierailija
09.08.2014 |

Millä viikoilla raskauspahoinvointisi alkoi ja milloin helpotti? Joillakin etova olo alkaa jo ennen kuin voi saada plussan testissä. Enteileekö se pidempää ja/tai vaikeampaa pahoinvointia? 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi heti kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja loppui n.puolessa välissä. Alkoi sitten uudestaan joskus rv30 ja jatkui loppuun saakka. En oksentanut kertaakaan mutta yökin monta kertaa päivässä ja etova olo oli koko päivän. Tuo on varmaan hyvin raskauskohtaista miten pitkään pahoinvointi kestää.

Vierailija
2/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi viikolla 7 ja oksentelu loppui vk 20. Vielä jonkinverran pahoinvointia, menossa rv 23.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi rv5-6, kesti synnytykseen. Tiputusta ja pahoinvointilääkitys (primperan) joka vain lievitti hiukan...

Toisesta samoihin aikoihin mutta kesti vain viikolle 15-16. Oksensin yhteensä yhtä monta kertaa kuin ekassa raskaudessa jopa päivässä, eli oli myös lievempää. Ei tarvinnut lääkkeitä tai muuta.

Vierailija
4/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi ennen plussatestiä ja kesti jokseenkin koko raskauden. Keskivaiheilla oli vähän helpompaa. Pahin kyllä alkuraskaudessa.

Vierailija
5/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 16:37"]Alkoi rv5-6, kesti synnytykseen. Tiputusta ja pahoinvointilääkitys (primperan) joka vain lievitti hiukan...

Toisesta samoihin aikoihin mutta kesti vain viikolle 15-16. Oksensin yhteensä yhtä monta kertaa kuin ekassa raskaudessa jopa päivässä, eli oli myös lievempää. Ei tarvinnut lääkkeitä tai muuta.

[/quote]

Tämä on kun mun kirjoittama, mutta kokemusta vaan yhdestä raskaudesta. :)

Vierailija
6/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi aika pian plussauksen jälkeen. Kesti viikolle 22. Ja oksensin monta kertaa päivässä... Lähes kaiken mitä söin, tuli ylöskin. Nyt viikkoja vähän reilu 29 ja alkaa taas palaileen, ei oo kivaa!

Vierailija
7/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessa jatkuva etova olo ja satunnainen oksentelu alkoi muistaakseni viikon 7 paikkeilla ja loppui kokonaan aika pian ensimmäisen ultran jälkeen eli ehkä viikolla 14. Toisessa raskaudessa oireet alkoivat pian hedelmöittymisen jälkeen. Suklaa ja muut herkut eivät enää maistuneet hyvältä, yöuni muuttui katkonaiseksi, sai herätä vessaan, vatsa turposi ja alavatsalla "nippaili". Varsinainen pahoinvointi alkoi ensin lievempänä viikolla 5 tai 6 (4vkoa hedelmöittymisestä) ja jatkui raskauden puoliväliin asti ollen paljon pahempaa kuin ensimmäisellä kerralla. Pahoinvointi palasi vielä viikolla 34, mutten enää oksentanut. Nyt on ollut pari päivää lievästi huono olo, joten mietin, olenko saanut jonkin vatsapöpön vai kuvittelenko olevani raskaana vai olenko oikeasti, ja pahoinvointi johtuukin raskaudesta. Testin voin tehdä vasta 1,5 viikon kuluttua...

ap

Vierailija
8/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkanut ennen plussan näkymistä. Ja ollut todella voimakasta. Oksentanut monta kertaa päivässä, ei kovinkaan montaa ruoka-ainetta, mitkä sisällä pysyivät, hajuja en kestänyt, en hajuvesia, ruuan hajuja, dödöä, kahvia jne. Kaikki alkanut siis viikolla 3 ja jatkunut voimakkaana viikolle 18:sta. Ja oksennus tullut aamulla, päivällä, illalla ja yöllä. Oksennuksen lisäksi ripulointi oli vaivana.

Vierailija
9/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa kamalalta. En olisi kyllä tehnyt kuin yhden lapsen jos olisin voinut pahoin raskausaikana.

Tietääkö joku miksi toiset ei voi pahoin ollenkaan. Minulla on 2 lasta...tyttö ja poika...enkä kummassakaan raskaudessa voinut pahoin. Tosin minun oli vaikea yl. tulla raskaaksi joten ehkä kroppani ei oikein "tajua" koko raskautta ;)

Vierailija
10/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi kokopäivä pahoinvointi ennen plussaa, oksensin aamusta iltaan. Kesti kolme kuukataa ja loppui kuin seinään.

Vierailija
11/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 17:45"]Kuullostaa kamalalta. En olisi kyllä tehnyt kuin yhden lapsen jos olisin voinut pahoin raskausaikana.

Tietääkö joku miksi toiset ei voi pahoin ollenkaan. Minulla on 2 lasta...tyttö ja poika...enkä kummassakaan raskaudessa voinut pahoin. Tosin minun oli vaikea yl. tulla raskaaksi joten ehkä kroppani ei oikein "tajua" koko raskautta ;)

[/quote]

pahoinvointi saattaa olla osittain periytyvää, siksi sitä ei välttämättä ole kaikilla. Itselläni ei ole ollut yhtikäs mitään oiretta, nukun vain paremmin.

Vierailija
12/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 6 ja kesti viisi päivää. Äitini ennusti sen jatkuvan vähintään kolme kuukautta kun se oli ympärivuorokautista ja alkoi noin varhain. Se yhtenä aamuna alkoi ja yhtenä aamuna oli täysin poissa. Olin helpottunut kyllä kun pääsin noin vähällä.

Vierailija
13/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itsekään ymmärrä miten uskallettiin toinen ja vielä heti perään. Alkuun mies olikin sitä mieltä ettei yhtään raskautta enääkoskaanikinä, olihan tuo rankkaa meille molemmille henkisestikin ja kuviossa oli nyt myös esikoinen. Mutta vähän aikaa juteltiin ja päätettiin ottaa riski. Olen lukenut että raskauspahoinvointi on usein helpompi seuraavassa raskaudessa, onneksi toteutui omalla kohdalla. Nyt kuumeillaan kolmatta :)

-4

Vierailija
14/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viikolta seitsemän viikolle 18-19 oksennustautioloa, ekassa raskaudessa myös oksentamista useita kertoja päivässä lisäksi migreeni (en kärsi siitä muuten,ainoastaan raskaana)

Vierailija
15/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi ennen raskaustestin tekemistä ja sitä kestikin aivan loppumetreille asti.Oksensin aamusta iltaan.Kaikki ruoka oksetutti.Elin puurolla ja ab piimällä.Painon laskemisen takia jouduin pariin kertaan sairaalaan tiputukseen.

Vierailija
16/29 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 9+3 loppui kuin seinään

Vierailija
17/29 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap palaa vielä kertomaan, että raskaana ollaan :) Etova olo tosin meni ohi ja en muutenkaan tuntenut lainkaan olevani raskaana, niinkuin toisessa raskaudessa tunsin. Ainoa oire ennen kuukautisten poisjääntiä oli korkea ruumiinlämpö eli 37,3-37,6. Nyt viikkoja on vasta 4+3 ja huomaan taas pientä huonovointisuutta. Jännityksellä odotan, meneekö vielä ohi, vai onko tämä jo sen "oikean" pahoinvoinnin alkua. Toivottavasti ei vielä.

Vierailija
18/29 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt olenko raskaana vai onko tää valeraskautta vai joku pöpö..pahaa olo ollu silloin tällöin nyt tullu joka påiväseksi aamu.päivä .ilta. yö. Ihan millon vaan saattaa olla kuvottava olo mut ei tartte oksentaa.väsyttää.kahvia alkaa närästää.nippailua tuntunu silloin tällöin. Tissit ja ala maha turvonnu..virtsa erittäin keltaista.haju aisti tarkentunu. Ekassa rakkaudessa ei ollut mitään oloo..nyt kuitenki toiveenabolis toinen.menkkojen pitäisi alkaa ens ke..mulla ollu kierto sekaisin jonkun aikaa kun laihdutin. Millon kannattaa tehdä testi?..
Epätietoinen :)

Vierailija
19/29 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin n. 10x päivässä viikot 4-41.

Vierailija
20/29 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko raskauden on kestänyt oksentelu molemmissa raskaudessa. Viimeisimpinä muutamina viikkoina hieman helpotti, oksentelin vaan muutaman kerran viikossa, kun aiemmat kuukaudet vähintään sen pari kertaa päivässä.

Olisi kyllä kiva tietää mistä raskauspahoinvointi johtuu. Hormoneista? Mun äidillä ei ole ollut pahoinvointia juurikaan odottaessaan meitä lapsia, joten periytyvyydestä en osaa sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi