Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkotipaulaisen työ, onko ok-duuni? Työaika, palkka ja työnkuva?

Vierailija
26.08.2006 |

Kiitos paljon!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse halusin vaihtelua pehepäivähoitajan(kotona toimivan)työhön, ja otin vastaan päiväkotiapulaisen työn pienessä päiväkodissa. Suurimpana syynä väsymys 12 tunnin työpäiviin. Nyt teen 6.5 h/päivä ja saan 85% pph:n palkkaa. Aivan ihanaa vaihtelua, ja koska olen ammattilainen saan tehdä kaikkea mahdollista ja saan paljon vastuuta.

Vierailija
2/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kerrankin nauraa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin fyysisestä työstä, siais oll alsten kanssa tekemisissä ja tehdä itsenäisesti työtä jne. Voisin ajatella että tykkäisin kosvasti, myös päivätyö olisi ehdoton! Olisiko koulunkäyntiavustajan homma myös ok?

Löytyy hoitajan ja sosoinomi amk:n paperit, mutten voi tehdä kuin päivätyötä ja mieluiten 6-7 h työpäivää..

-ap

Vierailija
4/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiryhmissä avustamista ja siivoamista. Palkka melkein sama kuin lastenhoitajalla.

Vierailija
5/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykännyt , raskasta ja vaativaa. Huono palkka.

Vierailija
6/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatteln niitä aikoja kun ei tarvinnut ottaa vastuuta 25 lapsesta jne.

tuo palkkakin on ihan hyvässä suhteessa siihen, että tosiaan hoitajan ja lastentarhanopettajan hommasta ei montaa sataa enempää saa..

-ap

Vierailija
7/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niitä tahdo huomata omasta tekstistään, sille tulee jotenki sokeaksi...Koulunkäyntiavustajan työ on myös mielenkiintoista, siinähän ollaan aina jonkun erityislapsen hlökohtainen avustaja, kouluavustaja taas on varsinainen joka paikan höylä.(ja huonolla palkalla) Saapa nähdä montako virhettä nyt jäi...;)

Vierailija
8/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisryhmässä ja olen viihtynyt tosi hyvin. Ryhmä on pieni mutta erittäin haastava. Mun työnkuvaan kuuluu ryhmässä avustaminen, ruokailun jälkien siivoaminen yms. Varsinaista siivoamista on tosi vähän, oikeastaan ei ollenkaan. Pääasiassa olen ryhmässä jatkuvasti mukana lasten haasteellisuuden vuoksi. Tietenkin palkka voisi olla parempi. Mulla on työaika 7.20 päivässä.

Vierailija
9/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se niin, ettei apulaisen vastuulle saa säännöllisesti lapsia jättää? Esim. 20 lasta ja apulainen osastolla?

-ap (joka pitää haasteista ja vastuustakin mutta raja kaikella : )

Vierailija
10/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä noin 1200 käteen. (On aika pieni veroprosentti tällä hetkellä, bruttopalkka on 1450 euroa.) Teen kahta vuoroa: 7.20-15.10 ja 8.20-16. Meillä on ryhmässä 8 lasta, 2 erityislastentarhanopettajaa, 1 lastenhoitaja ja yksi apulainen. Harvoin joudun olemaan yksin lasten kanssa, joskus kuitenkin mutta yleensä se on uniaikana jolloin lähes kaikki nukkuvat. Erityislapset ovat mulla lähellä sydäntä ja olen tosi tyytyväinen että pääsin tähän haastavaan ryhmään.

T. ed. vastaaja, numeroa en muista

Vierailija
11/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työaika on 7.40 - ei 7.20

Vierailija
12/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja palkkakin on mukava! Samoin työaika (näkin perheellisenä jossa toinen tekee pitkää työpäivää). Kiitos sinulle kun vastailit!

Itse haen töitä Helsingin alueelta (vuoden sisällä) mutta luuelen että onnistuu. Vai onkohan koulutuksistani haittaa? Olenkohan " ylikoulutettu" : (

-ap

Vierailija
13/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin siiderit väärään kurkkuun viestin nro 4 kohdalla, enkä kykene naurultani lukemaan loppuun tätä keskustelua! XD

Vierailija
14/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmän lapsilla en ole huomannut vaikeita vanhempia, pelkästään mukavia. Ovat joutuneet käymään erityislastensa kanssa aikamoisia asioita läpi eivätkä pikkuasioista naputa. Ovat kai tyytyväisiä kun on lapsella vihdoin hoitopaikka jossa pärjää ja jossa hoitajilla on aikaa välittää. (Tulee tippa silmään tätä kirjoittaessani...) Itsekin olen erityislapsen äiti joten osaan asettua vanhemman paikalle. (En ole kertonut lasten vanhemmille omasta lapsestani.) Toivottavasti töistä kukaan ei nyt tunnista mua tästä kirjoituksestani, olis noloa mennä maanantaina töihin...

Mulle tämä on tosi hyvä työ.

Vierailija
15/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kiinnostuin, kuulosti kivalta työltä!!!-

Vierailija
16/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin elämänkoulu. :) Tosin olen ajatellut opiskelua vaikka mulla on vakituinen työpaikka. Aion ottaa selvää voisinko opiskella oppisopimuksella lasten ja nuorten erityisohjaajaksi. (Olisi sitten muitakin työpaikkamahdollisuuksia kuin päiväkoti ja muutenkin kiinnostais opiskella erityislapsiin liittyviä asioita.) Muista koulutuksista en tiedä, on tiedonhankinta vielä kesken. Ainakin laitoshuoltajan koulutus on, mutta se on tietääkdeni suuntautunut enemmän siivoukseen yms.

Sain työpaikkani parin sijaisuuden kautta, hain toisen sijaisuuden aikana uuden päiväkodin laitosapulaisen paikkaa ja sain sen, vaikka mulla ei ollut mitään koulutusta. Kai sitten olin haastattelussa edukseni eikä varmaankaan ollut haittaa siitä että mulla oli jo entuudestaan kokemusta erityislapsista - sattuneesta syystä. Kävi kyllä hyvä onni.

Vierailija
17/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se ei todellakaan ollut vaativaa, vastuu oli lto:lla ja hoitajilla. Työ oli vaihtelevaa ja työasiat helppo jättää työpaikalle :-).

Kaiholla nyt akateemisena muistelen niitäkin aikoja, kun työt stressaa kotonakin.... Ja kun itsellä on vielä yksi hoitoikäinen, niin sitä enemmän osaan arvostaa hyvää päiväkotiapulaista.

Vierailija
18/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuoden kotiäitiys oli eduksi - ainakin oli kokemusta laitosapulaisen tehtäviin kuuluvista töistä kuten pyykinpesu, lasten jälkien korjaaminen ja vaatehuolto yms. Päiväkodin laitosapulaisen työ on aika kodikasta työtä - tosin olen huomannut että " suutarin lapsella ei ole kenkiä" eli pyykkihuolto on kotona aika rempallaan usein silloin kun on töissä pyörittänyt konetta paljon. Tosin nykyisessä ryhmässä nuo em. työt on aika vähissä.

(Ei muuten ollenkaan hullumpi työvaihtoehto pitkään kotona olleelle kouluttamattomalle henkilölle. Tästä oli kyselyä joku päivä, siis että mitä voisi kotona pitkään ollut tehdä työkseen.)

Ja tästä työstä ei voi joutua tuomaan töitä kotiin, kuten monista muista töistä usein joutuu tekemään. :D Tosin onhan täällä sitten omat lapset vastassa. :)

Vierailija
19/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa, että sosionomikoulutuksella pitää täältä kysellä palkkatietoja, luulee, että samasta työstä jää kaikille sama palkka käteen, ei uskalla ottaa vastuuta (millä kirjekurssilla sosionomiksi valmistuit?) ei tiedä, että vois hakea hoitajan/lton töitä tuolla koulutuksella ja kuvittelee, että kiukkuiset vanhemmat eivät osaisi kaataa p*kaa myös avustajan niskaan...

Vierailija
20/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. lastensuojelussa myös vuorotyö ei tule kysymykseenkään. Jos päiväkotiapulainen saa 1450e ja lastentarhanope 1700-1900e niin ota ilman muuta mielummin tyon apulaisena.

-ap