Kannattasko jättää viimeinen vuokra maksamatta? Vuokranantajahan voi ottaa sen takuusta ja mun ei tarvii maksaa sitä koskaan eli säästän 600e?
Kannattasko jättää viimeinen vuokra maksamatta? Vuokranantajahan voi ottaa sen takuusta ja mun ei tarvii maksaa sitä koskaan eli säästän 600e
Sitten haen uuteen asuntoon kelan asumistukee ja siihen ei oo taluuvuokraa?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ottaa takuuvuokrasta. Hakee sen oikeuden kautta ja laittaa sen perintään ulosoton kautta ja sinulta menee luottotiedot.
T. Vuokranantaja, joka joutunut tekemään nöin
Miksei voi ottaa? Tottakai voi, samahan se nyt on ottaa suoraan sieltä kuin sit maksaa se takaisin. Toki se lupa neuvotellaan näiden elättien kohdalla Kelan kanssa, ei vuokralaisen kanssa.
Tämä on niin typerä kysymys. Ei kannata ihmetellä, jos on paljon tyhjiä asuntoja kaupungeissakin, koska on helpompi pitää asunnot tyhjillään kuin taistella typerien vuokralaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin typerä kysymys. Ei kannata ihmetellä, jos on paljon tyhjiä asuntoja kaupungeissakin, koska on helpompi pitää asunnot tyhjillään kuin taistella typerien vuokralaisten kanssa.
Se on kyllä todella yleistä, että vuokravakuudesta maksetaan viimeinen vuokra. Tyhmää tässä on vain apn ilo muutaman satasen vuoksi, varsinkin kun hän ”säästää” sen siksi, että Kela on sen maksanut. 😂
Eipä vaan taida kela vuokravakuutta uuteen kämppään myöntää, jos edellisessä olet jättänyt vuokran maksamatta.
Jätä vaan mäntti maksamatta ja asut kadulla sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kun menee luottotiedot, niin menee myös luottokortit ja takaisin saaminen on vaikeaa. Lisäksi et voi saada asuntolainaa myöhemmin, jos on luottotiedot menneet.
Luottokorttia ei välttämättä menetä.
Lähtökohtaisesti ei. Mutta reaalitilanteessa se on vuokranantajan kanssa neuvoteltavissa, tai sitten ei. Riippuu vuokranantajasta, ja siitä, millaisessa kunnossa palautat vuokraamasi omaisuuden. Jos hänelle sopii se, että viimeinen vuokra otetaan vakuudesta, silloin hän voi sen vakuudesta ottaa.
Mutta jos tähän on KELAkin jotenkin sotkeentunut, pitää järjestelyyn olla myös KELAn suostumus.
Meillä täällä ruudun takana ei ole sananvaltaa tuohon asiaan.
Maksaakohan ap itse vuokransa, vai siirtyykö suoraan kelalta vuokraajalle.
Siinä tapauksessa ap:n on turha pohtia asiaa.
Voi tuota naisen logiikkaa, säästetään rahaa sillä että pistetään muut maksaan
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti ei. Mutta reaalitilanteessa se on vuokranantajan kanssa neuvoteltavissa, tai sitten ei. Riippuu vuokranantajasta, ja siitä, millaisessa kunnossa palautat vuokraamasi omaisuuden. Jos hänelle sopii se, että viimeinen vuokra otetaan vakuudesta, silloin hän voi sen vakuudesta ottaa.
Mutta jos tähän on KELAkin jotenkin sotkeentunut, pitää järjestelyyn olla myös KELAn suostumus.
Meillä täällä ruudun takana ei ole sananvaltaa tuohon asiaan.
Tässä tilanteessa vain Kelan suostumus.
Onneksi mulla on normaalit vuokralaiset, joiden ei tarvi venkslata tukien kanssa.
Kyllä se vuokra tulee maksettua vaikka se maksetaan sieltä vakuudesta. Mihin sä luulet sen rahan katoavan, jos sillä ei vuokraa maksa?