AURINKOMATKAT - RUUAT KONEESSA
Tilasimme äkkilähtönä aurinkomatkojen matkapaketin johon kuuluu "ruuat lentokoneessa, jne."
Niin tarvitseeko minun enää tehdä Finnairilta ruokatilausta koneeseen, meillä ei erikoisruokavalioita eikä tarvetta juhla ateriaan joista maininta omamatka osiossa tunnuksien takana. Eli jos olette ottaneet äkkilähdön tai matkan aurinkomatkoilta eikä ole erikoisruokavalioiden tarvetta ollut oletteko vain menneet koneeseen ja saaneet ruuan vai joutuuko ne erikseen tilaamaan. LÄHTÖ PIAN JOTEN PIKAISIA VASTAUKSIA KIITOS.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:28"]
Ateriat kuuluu siihen matkapakettiin. Sen verran voin sanoa, että ne ruoat on aika karseita. Aivan toista tasoa on parilla muulla lentoyhtiöllä. Eihän se mitään gormettia ole, mutta niissä korkeuksissa taso on loistava parilla muulla. En tiedä millainen on se niiden juhla-ateria, mutta jos mahdollsita niin vaihtaisin siihen jak maksaisin extraa. Kokmusta muualta juhla-aterioista kylläkin. Tai sitten ostaa kentälä sämpylä tms evästys kaiken varalta.
[/quote]
ruoka on juuri sen tasoista , mitä asiakas eli matkatoimisto, tilaa matkustajille.
lentoyhtiö ei ruoasta eikä juomista päätä pakettimatkoilla, vaan matkatoimisto tilaa sitä mistä haluaa maksaa.
[/quote]
Suomessakin liikennöi muutama lentoyhtiö tiettyjen matkatoimsiton alla. Ja vain siksi, että ovat samaa lafkaa. Ja juuri he päättävät mitä tarjoavat asiakkaille. Muutamilla nyt on vaan parempaa, kuin finskillä ja aurinkomatkoilla.
t. sama
[/quote]
et siis ymmärrä, vai et halua ymmärtää? toki voit maksaa ekstaa jos haluat parempaa
ruokaa minkä MATKATOIMISTO määrittää. siksi se parempi maksaakin.
ei ne lentoemot aamulla keitä niitä nakkeja sulle.
[/quote]
Luehan uudestaan mitä kirjoitin. Pari muutakin firmaa on olenassa. Ja ne määrittävät oman tasonsa. Ihan niin kuin AM + Finnair.
t. sama
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:43"]
Olen itse asiassa saanut parhaat eväät Lufthansan koneissa :) KLMllä tosi hyvät myös.
Finnairin ja SASin ovat keskitasoa, ja entistä niukemmiksi ovat annokset menneet.
[/quote]
lufthansalla ja klm:llä lentänyt pakettimatkoja? juu juu.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:28"]
Ateriat kuuluu siihen matkapakettiin. Sen verran voin sanoa, että ne ruoat on aika karseita. Aivan toista tasoa on parilla muulla lentoyhtiöllä. Eihän se mitään gormettia ole, mutta niissä korkeuksissa taso on loistava parilla muulla. En tiedä millainen on se niiden juhla-ateria, mutta jos mahdollsita niin vaihtaisin siihen jak maksaisin extraa. Kokmusta muualta juhla-aterioista kylläkin. Tai sitten ostaa kentälä sämpylä tms evästys kaiken varalta.
[/quote]
ruoka on juuri sen tasoista , mitä asiakas eli matkatoimisto, tilaa matkustajille.
lentoyhtiö ei ruoasta eikä juomista päätä pakettimatkoilla, vaan matkatoimisto tilaa sitä mistä haluaa maksaa.
[/quote]
Suomessakin liikennöi muutama lentoyhtiö tiettyjen matkatoimsiton alla. Ja vain siksi, että ovat samaa lafkaa. Ja juuri he päättävät mitä tarjoavat asiakkaille. Muutamilla nyt on vaan parempaa, kuin finskillä ja aurinkomatkoilla.
t. sama
[/quote]
et siis ymmärrä, vai et halua ymmärtää? toki voit maksaa ekstaa jos haluat parempaa
ruokaa minkä MATKATOIMISTO määrittää. siksi se parempi maksaakin.
ei ne lentoemot aamulla keitä niitä nakkeja sulle.
[/quote]
Luehan uudestaan mitä kirjoitin. Pari muutakin firmaa on olenassa. Ja ne määrittävät oman tasonsa. Ihan niin kuin AM + Finnair.
t. sama
[/quote]
taso on yhtä kuin pakettimatkasi hinta. maksa ekstraa, jos parempaa haluat.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:52"]
Olen itse asiassa saanut parhaat eväät Lufthansan koneissa :) KLMllä tosi hyvät myös.
Finnairin ja SASin ovat keskitasoa, ja entistä niukemmiksi ovat annokset menneet.
[/quote]
[/quote]
Olen saanut ateriat niiden reittilennoilla ja pakettimatkoilla, pakettimatkoilla silloin kun asuin Saksassa ja vähän aikaa myös Hollannissa. Kuvitteletko että kaikki suomalaiset matkustaa aina Suomesta jonnekin???
[/quote]
[/quote]
joo, kaikki maailman pakettimatkathan tehdään vain aurinkomatkoilla, finnmatkoilla ja tjäreborgilla! pahvi.....
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 18:06"]
[/quote]
[/quote]
joo, kaikki maailman pakettimatkathan tehdään vain aurinkomatkoilla, finnmatkoilla ja tjäreborgilla! pahvi.....
[/quote]
Nimenomaan, ja Silja ja Viking ovat myös maailman ainoat laivayhtiöt! ;DDD
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:49"]
No harvoinpa koko kone on Aurinkomatkojen varaama. Lisäksi samalla Finnairin lennolla saattaa olla Apollmatkojen asiakkaita, jotka saavat ruokaa vain etukäteen tilaamalla ja maksamalla.
Mikään ei ole kuin ennen: matkatavarakuljetus veloituksetta, reittilennoilla ilmaiset juomat, seuramatkoilla aina opaspalvelut... Nykyään melkein joka "palvelusta" saa pulittaa pitkän pennin, jopa paikanvarauksesta.
eipä ole finskin chartereissa edes ilmaista vettä, vaikka ruokaa tarjottaisiinkin.Hapanta naamaa taatusti saa :)
[/quote]
mä putosin kärryltä, onko Finnairilla oma matkatoimisto?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 18:04"]
[/quote]
[/quote]
Olen saanut ateriat niiden reittilennoilla ja pakettimatkoilla, pakettimatkoilla silloin kun asuin Saksassa ja vähän aikaa myös Hollannissa. Kuvitteletko että kaikki suomalaiset matkustaa aina Suomesta jonnekin???
[/quote]
mutta silloinhan sen on sen matkatoimiston maksama ruoka, ei KLM:n tai Lufthansan ruoka, jos se on pakettimatka
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 16:21"]
tottakai siellä koneessa saa ruoan!
[/quote]Se oli ennenvanhaan se. Nyt on nyt.
[/quote]
no onko joku nykyään nähnyt, että lentoemännät huutelee jotain että "hoi kaikki äkkilähdöllä matkustavat, käsi ylös, te ette saa ruokaa". kyllä saa koko koneellinen saa ruokaa, jos se on esitteissä ja mainoksissa mainittu.
No harvoinpa koko kone on Aurinkomatkojen varaama. Lisäksi samalla Finnairin lennolla saattaa olla Apollmatkojen asiakkaita, jotka saavat ruokaa vain etukäteen tilaamalla ja maksamalla.
Mikään ei ole kuin ennen: matkatavarakuljetus veloituksetta, reittilennoilla ilmaiset juomat, seuramatkoilla aina opaspalvelut... Nykyään melkein joka "palvelusta" saa pulittaa pitkän pennin, jopa paikanvarauksesta.
eipä ole finskin chartereissa edes ilmaista vettä, vaikka ruokaa tarjottaisiinkin.Hapanta naamaa taatusti saa :)
[/quote]
mutta tässä ap tapauksessa kyse on aurinkomatkoista.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 18:09"]
[/quote]
mä putosin kärryltä, onko Finnairilla oma matkatoimisto?
[/quote]Oy Aurinkomatkat kuuluu Finnair-konserniin. Finnairin tytäryhtiöitä ovat mm. Aurinkomatkat ja Suomen Matkatoimisto.Finnair-konsernin toimialoja ovat reitti- ja lomalentotoiminta, catering-toiminta, matkatoimistoala sekä matkailualan tieto- ja varauspalvelut.