Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvoisat tohtoriksi väitelleet

Vierailija
28.07.2021 |

Lähestyn teitä siinä mielessä, että olisi hyvä saada faktisia vastauksia väitöksen liittyen. Läheinen väittelee tohtoriksi piakkoin ja on ymmärrettävistä syistä stressaantunut. Hän yrittänyt selvittää, millaisia muistamisia hänen kuuluu tehdä eri henkilöille. On pitkälti huhujen varassa, sillä ei O,e saanut selviä vastauksia toisilta ystävältään, jotka ovat väitelleet.
Kertokaa mitkä ovat " pakolliset" huomionosoitukset ja millaisia niiden kuuluu olla?
Karonkka sinänsä on hallinnassa , pukuetiketit ym. mutta nuo kustoksen, ohjaajan ym muistamiset mietityttävät.
Väittelijä kustantaa itse kaikki tarjoilut päiväkahvitilaisuudet, karonkkaillallisen jne.
Kiitos paljon asiallisista vastauksista. (t. lähisukulainen)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hänellä varmasti itsellä näkemys ketä haluaa muistaa. Mistä kumpuaa tällainen epävarmuus. Muistaa niitä jotka kokee tärkeäksi työn kannalta.

Vierailija
2/6 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse väitellyt mutta ainakin ohjaajille (joista proffa toimii myös tietenkin kustoksena) ja vastaväittäjälle on puheiden yhteydessä annettu lahjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hänellä varmasti itsellä näkemys ketä haluaa muistaa. Mistä kumpuaa tällainen epävarmuus. Muistaa niitä jotka kokee tärkeäksi työn kannalta.

Pääpiirteittäin kyllä on näkemys, mutta silti jännittää , kun on huhuja mm sellaisesta, että pitäisi muistaa kukkalähetyksellä puolisoa? En muista, että kenen puolisoa, mutta sitä kummasteltiin yhdessä. Voi olla jäänne joltain ajalta?

Kyllä itseäkin mietityttäisi, että mikä on sopivaa muistamista, kun ei tunne ihmisen harrastuksia tms.

Vierailija
4/6 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minullakin olisi ongelma, jos olisin tuossa tilanteessa. Luulen, että kyse on siitä millaisia lahjoja annetaan? Ihan konkreettisia lahjoja ?

Tuskin viinapulloja kuitenkaan?

Vierailija
5/6 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse väitellyt mutta ainakin ohjaajille (joista proffa toimii myös tietenkin kustoksena) ja vastaväittäjälle on puheiden yhteydessä annettu lahjat.

Olen väitellyt ja ollut läsnä lukemattomissa vätiöksissa, myös ohjaajana tai vastaväittäjänä, enkä ole ikinä nähnyt, että vastaväittäjälle tai ohjaajille olisi annettu lahjoja. Joskus takavuosina oli tapana, että vastaväittäjän vaimolle lähetetään kukkia kotiin (kiitokseksi siitä, että on sietänyt vastavöittäjän panostavan aikaansa väitöskirjaan tutustumiseen), mutta viime vuosisadan aikana kun vastaväittäjien puolisot yhä harvemmin ovat vaimoja, tästä on luovuttu.

Pakollisia ja tavanomaisia huomionosituksia:

Karonkka vietetään vastaväittäjän kunniaksi. Sinne kutsutaan vähintään vastaväittäjä, kustos, esitarkastajat ja ohjaajat. Jos karonkkaa ei vietetä, on vastaväittäjä, kustos, esitarkastajat ja ohjaajat kuitenkin hyvä viedä syömään. Heitä ei ole tyylikästä pyytää ostamaan illalliskorttia. Heistä olisi syytä keksiä jotain kaunista sanottavaa karonkkapuheessa - mitä aidompaa, sen parempi. Muitakin oikeasti auttaneita henkilöitä on hyvä kiittää puheessa.

Siinä se. Ei muuta pakollista.

Jos väitöskirjaansa ei suoranaisesti häpeä, se kannattaa lähettää mahdollisimman monille asiasta jotenkin perillä oleville guruille, jotka on joskus edes tavannut. Se ei ole pakollinen huomioinosoitus, mutta siitä saattaa olla se ilo, että ne saattavat lukea sen työn.

Vierailija
6/6 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen väitellyt ja ollut läsnä lukemattomissa vätiöksissa, myös ohjaajana tai vastaväittäjänä, enkä ole ikinä nähnyt, että vastaväittäjälle tai ohjaajille olisi annettu lahjoja. Joskus takavuosina oli tapana, että vastaväittäjän vaimolle lähetetään kukkia kotiin (kiitokseksi siitä, että on sietänyt vastavöittäjän panostavan aikaansa väitöskirjaan tutustumiseen), mutta viime vuosisadan aikana kun vastaväittäjien puolisot yhä harvemmin ovat vaimoja, tästä on luovuttu.

Pakollisia ja tavanomaisia huomionosituksia:

Karonkka vietetään vastaväittäjän kunniaksi. Sinne kutsutaan vähintään vastaväittäjä, kustos, esitarkastajat ja ohjaajat. Jos karonkkaa ei vietetä, on vastaväittäjä, kustos, esitarkastajat ja ohjaajat kuitenkin hyvä viedä syömään. Heitä ei ole tyylikästä pyytää ostamaan illalliskorttia. Heistä olisi syytä keksiä jotain kaunista sanottavaa karonkkapuheessa - mitä aidompaa, sen parempi. Muitakin oikeasti auttaneita henkilöitä on hyvä kiittää puheessa.

Siinä se. Ei muuta pakollista.

Jos väitöskirjaansa ei suoranaisesti häpeä, se kannattaa lähettää mahdollisimman monille asiasta jotenkin perillä oleville guruille, jotka on joskus edes tavannut. Se ei ole pakollinen huomioinosoitus, mutta siitä saattaa olla se ilo, että ne saattavat lukea sen työn.

Kiitos tästä 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi