Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosionomiksi introvertti, mahdoton yhtälö?

Vierailija
28.07.2021 |

Kertokaa kokemuksia sosionomin työstä. Millainen luonne siihen ammattiin sopii?
Extra sosiaalinen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen introvertti luokanopettaja ja mmeitä on monta muutakin.

Tosin pidän ihmisistä ja omaan hyvät sosiaaliset taidot. Se vain ei poista sitä puolta minusta että tarvitsen yksinoloa paljon.

Vierailija
2/7 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomin tutkinto valmistaa moneen ammattiin mutta ei ole ammatti itsessään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella introvertti ja hoitoalalla joka on myös hyvin sosiaalista. Tykkään työstäni todella paljon, se vaan vaatii vastapainoksi runsasta akkujen latausta yksin. En koe ongelmana - kaverit ehkä kokee kun mua on vaikea saada mihinkään rientoihin. :D

Eli ei introversio sinänsä ole välttämättä este vaan kokonaisuus ratkaisee. Itse tiedät parhaiten oman historiasi ja päätös sen pohjalta. 

Vierailija
4/7 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei extra-sosiaalisilla ihmisillä ole välttämättä sitä tarvittavaa herkkyyttä hommaan. Ovat liikaa itse äänessä. Introvertit ovat hyviä kuuntelijoita. Ei se mitään estä että on introvertti, ellei sulla ole sitten siinä ohessa myös muita sosiaalisuuteen liittyviä ongelmia. Niillä taas ei ole introverttiyden kanssa mitään tekemistä. 

Vierailija
5/7 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti ja sosionomiopiskelija. Kunhan vapaalla saan riittävästi yksinoloa olen palautunut riittävästi ja moni esim. kuntoutettava ihminen arvostaa ohjaajaa joka ei liian energinen tapaus sosiaalisessa kanssakäymisessä joka osalle kuormittavaa kanssakäymistä vaan rauhallinen keskustelija sekä kuuntelija

Vierailija
6/7 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän introvertti voi pärjätä missä vain, kunhan hänellä on mahdollisuus ja kyky riittävään sosiaaliseen palautumiseen. Ja sosiaalisen palautumisen keinoja voi kehittää.

Itse olen introvertti, ja minulla on elämässäni paljon sosiaalista kuormaa. Eli pitää käsitellä se sosiaalinen kuorma heti, kun tilanne on ohi, ja siirtää se sitten muistissa taka-alalle.

Itselläni on ollut sitä vikaa, että jään liikaa vellomaan niihin asioihin, mitä sosiaalisessa tilanteessa on tapahtunut, etenkin mukavien/kivojen tilanteiden jälkeen.

Vierailija
7/7 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että myös tuolla alalla on hyvä olla monen luontoisia ihmisiä koska asiakkaitakin riittää moneen junaan.

Jos olisin asiakas arvostaisin kuuntelevaa ja rauhallista kohtaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän