Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avoimessa opiskelu vaikka kirjoilla yliopistossa

Vierailija
08.08.2014 |

Eli minulla on nyt seuraava tilanne ja kyselisin vähän neuvoja :) 

Olen vaihtamassa pääainetta eri tiedekuntien sisällä, tai haaveena tällainen olisi. Olen kuitenkin suorittanut kaikki perusopinnot yhtä kurssia lukuun ottamatta tätä uutta ainetta, ja siihen opinto-oikeuteni sitten sen kanssa tyssääkin. Pääsykokeissa tuli, että olisin varasijalla 10. ja sieltä ei ole mitään kuulunut sen jälkeen, joten en ole hirveän toiveikas.

Jos nyt jatkan haluamaani pääainetta avoimessa yliopistossa siihen asti, että opinto-oikeuden jotenkin saan, miten käy opintotuen kanssa? Avoimen yliopiston opiskelijathan eivät tukeen ole oikeutettuja, mutta jos olen kuitenkin kirjoilla yliopistossa, niin miten asian laita on tällöin?

Varmasti opintosihteerit ja kelassa osaavat auttaa, mutta kyselen nyt alustavasti täällä, jos jollain on kokemusta. :) 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan perusopiskelijat muutenkin suorittavat avoimen kursseja esim. aikataulujen sopimattomuuden yms. syyn vuoksi. Jos kuitenkin laitat muut opinnot lepäämään, niin kannattaa tosiaan tarkistaa,mikä on virallinen linja.

Vierailija
2/5 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa tukea jos luet avoimessa, ihan sama vaikka olisit yo:ssa kirjoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudut opiskelijaksi ja jatkat opintoja avoimen puolella. Ne avoimessa suorittamasi hyväksytään tutkintoonsi sellaisenaan, joten oikeuttavat myös opintotukeen, jos olet kirjoilla varsinaisen yliopiston puolella. Toki opintotukikuukaudet kuluvat, mutta voit suorittaa vaikka kieliopintoja ja sivuaineita.

Vierailija
4/5 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: Näin mäkin olen ymmärtänyt...

3: Okei, eli tällöin ei varmaan tukea heru yhtään mistään? Olen raskaana, ja olisin halunnut opiskella täysillä syyslukukauden, joten töihen tekeminen(saatika löytäminen) siinä samalla tulisi olemaan aika rankkaa. Sossun luukullekaan on turha mennä itkemään, jos kirjoilla on yliopistossa, eikä tosiaan huvita niiden pennosten takia irtisanoutua yliopistosta. :(

Pitää ottaa ensitöikseen yhteyttä kelaan tai yliopistolle, jospa he neuvoisivat ja pääsisi nyt sitten ehkä aloittamaan opinnot.

ap

Vierailija
5/5 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:31"]

Ilmoittaudut opiskelijaksi ja jatkat opintoja avoimen puolella. Ne avoimessa suorittamasi hyväksytään tutkintoonsi sellaisenaan, joten oikeuttavat myös opintotukeen, jos olet kirjoilla varsinaisen yliopiston puolella. Toki opintotukikuukaudet kuluvat, mutta voit suorittaa vaikka kieliopintoja ja sivuaineita.

[/quote]

Okei, mietinkin tätä myös, että kyllähän siinä samalla tavalla niitä opintopisteitä kertyy avoimessakin... :) Rohkaiseva tieto, kiitos!

Mutta tarkistan tämän nyt vielä, etteivät ala perimään tukia takaisin :P

ap