Nolottaa harrastaa liikuntaa muiden edessä!
Onko kellään samaa ongelmaa? En uskalla käydä salilla tai jumpissa, koska pelkään mitä ihmiset ajattelevat, kun hikoilen ja puuskutan heidän vieressään. En edes kehtaa jumpata kotona poikaystävän edessä, vaan heitän hänet siksi aikaa ulos, kun teen jumppaa. Onko kellään sama ongelma? En ole ylipainoinen, vaan aika laiha, ja ihan ok fyysisessä kunnossa. Pelkään jotenkin, että minulle nauretaan kun huolehdin omasta kunnostani. Kohtalotovereita?
Kommentit (15)
I feel ya! Siksi harrastankin liikuntaa kotona :) En tykkää lenkkeilystä ja panostan lihaskuntoharjoitteluun. Toimii.
Ei kukaan jossain ryhmäliikunnassa kerkee sua seurata, kun keskittyy omiin tekemisiinsä. Mä menen jumpassa aina eturiviin. Enkä ole edes kovin hoikka ja hyvässä kunnossa.
Mulle nyt vaan on ihan yks hailee, mitä joku mun liikkumisista mahdollisesti ajattelee. Itse en seuraa muita kuin ohjaajaa.
Naurettava ongelma, mutta itsellänikin on sellainen. Juoksuharrastuksen aloittaminen tuntuu olevan ison kynnyksen takana, kun hengästyn tosi helposti ja äänekkäästi. Tuntuu nololta toikkaroida tuolla henkeä raastaen, näkee kilometrin päähän että tuolla ei kyllä ole kummoinen kunto :D
Sääliksi käy ap:n kaltaiset ihmiset. Ei paljon turhempaa ahdistuksen aihetta ole, kuin se mitä ihmiset minusta ajattelee. Sitä jos alkaa miettiä, saakin loppuelämäkseen ahdistuksen. Koska joka asiasta joku miettii jotain, ei mitenkään voi elää niin näkymättömänä ettei kukaan koskaan kiinnittäisi mitään huomiota. Ja onko se yleensä edes elämän tarkoitus, eikö saman tien voisi kuolla pois jos ei mitään saisi huomata.
Miten voin pukeutua minkäkin ikäsenä, minkäikäinen mies mulla saa olla, kuinka paljon lapsia, mikä ammatti ei aiheuta sanomista, minne voin matkustaa ilman että kukaan arvostelee. Sääntöjä on niin paljon kuin säätäjiäkin, et mitenkään voi miellyttää kaikkia. Ja mitä siinä katsomisessa ja ajattelemisessa on niin häiritsevää? Tai jos joku nauraisikin mielessään että toi näyttää hassulta? Mitä sitten? Kaikki näyttää joskus jonkun mielestä hassulta tai rumalta. Hulluksi tulee jos alkaa pelätä arvostelua koko ikänsä.
Tuleeko pimppipieruja ja pieruja jatkuvalla syötöllä?
Ohjaan itse ryhmäliikuntaa ja hikoilen ja puuskutan kyllä ihan satasella ja kannustan siihen myös muita. Enemmän omaan silmään pistävät ne, jotka tulevat tunneille ( vuodesta toiseen) ja tekevät liikkeet vähän sinnepäin ja aina samoilla painoilla sekä lähtevät salilta samoissa vaatteissa kun jumppasivat, kun ei edes tullut hiki! (ja sitten vähän parjataan, kun oli niin huono tunti, eikä tuntunut missään...)
Minulla on vähän sama juttu. Olen luonnostaan hoikka. En tykkää käydä salilla tai liikkua muiden silmien edessä, koska a) näytän punaisena ja hikisenä rumalta sekä b) ajattelen, että muut tuomitsevat, jos teen liikkeet väärin.
Kysymys: oletetaan, että olisit siellä salilla tai ryhmäliikuntatunnilla. Miten suhtaudut ajatukseen, että vieressäsi on hikoileva ja puuskuttava, mahdollisesti tunnilla askeleissa sekoileva kanssajumppaaja?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:40"]Kysymys: oletetaan, että olisit siellä salilla tai ryhmäliikuntatunnilla. Miten suhtaudut ajatukseen, että vieressäsi on hikoileva ja puuskuttava, mahdollisesti tunnilla askeleissa sekoileva kanssajumppaaja?
[/quote]
En mitenkään. Kaikki kukat saavat kukkia.
Ap
Mä huohotan ja hikoilen esim. spinning-tunnilla, niin paljon, että hiuksenikin ovat melkein kokonaan märät. Ohjaaja huutaa monta kertaa tunnilla, että nyt saa huohottaa, jos tekee tiukkaa niin irvistä. KAIKKI huohottavat, jotka tekevät oikeasti hommia. Mun kuntosalilla ohjaajilla on jokin laite, joka estää puuskutuksen kuulumisen mikrofonista eli ohjaajatkin todennäköisesti huohottavat ainakin jonkin verran, vaikka heillä on järjettömän hyvä kunto.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:40"]Kysymys: oletetaan, että olisit siellä salilla tai ryhmäliikuntatunnilla. Miten suhtaudut ajatukseen, että vieressäsi on hikoileva ja puuskuttava, mahdollisesti tunnilla askeleissa sekoileva kanssajumppaaja?
[/quote]
En mitenkään. Kaikki kukat saavat kukkia.
Ap
[/quote]
Arvelinkin. Oletko tullut ajatelleeksi, että muut suhtautuvat myös sinuun näin?
Ketään ei kiinnosta sun puuskutuksesi. Muut jumppaajat on tulleet jumppaamaan, eikä katsomaan sinua, vaikka itse kuvitteletkin olevasi maailman keskipiste.
No ehkä ryhmäliikunta ei sitten ole sinua varten jos se noin ahdistaa. Mutta kuten sanoit, et kiinnitä muiden puuskutukseen huomiota, miksi muutkaan kyttäisivät sinua? Jumppaa vaan yksin kotona niin kukaan ei ole arvostelemassa hikistä olemustasi tai väärintehtyjä liikkeitä. Ne olisi kyllä hyvä tehdä oikein, jonkun opastuksella.
Eikös se hikoileminen ja puuskuttaminen vähän niinkuin kuulu asiaan ryhmäliikuntatunneilla..? :D
Itse ainakin tykkään ottaa kaikki tehot irti tunneista, ihan samantekevää mitä joku anonyymi kanssajumppari mahdollisesti ajattelee mun punaisesta naamasta ja hikisestä olemuksesta. Kun menen tunnille niin menen nauttimaan liikkumisesta sekä tekemään liikkeet ja koreografiat täysillä, ja siinä hiestyy väistämättä. So what?