Tarjottavat 40 v synttäreille - mitä mieltä, ehdotuksia?
Olen miettinyt tarjottavaa 40 v synttäreilleni (vieraita noin 20): feta-paprikapiirakka, kinkku-juustopiirakka, perunasalaatti, mozzarellasalaatti (aika perussalaatti), ruisnapit + kylmäsavulohitahna, juustokakku & kääretorttu, keksiä kahvin/teen kanssa
Juomat: booli, vesi, limsa
Onko mielestäsi sopiva vai miten muuttaisit?
Kommentit (15)
Okei, kaksi piirakkaa, salaatit ja kahvin kanssa makeat. Mikä siis on juhlan agenda? Bileet vai muistojuhlat?
Eli mikä siis on sun ehdotus? Varsinaista ruokaa en aio tarjota.
ap
Ihan ok tarjottavat. Itse tekisin jotain ihan muuta omiin juhliini, mutta jos olisin ystavasi ja tulisin vieraaksi juhliisi tarjoilut maistuisivat ja ilta varmasti olisi mukava.
hyviä kemuja !
No mutta mitä sitten? Miksette anna ehdotuksia?..
Jos oikein hakemalla hakee muutoksia niin en tekisi perunasalaattia vaan fetasalaatin tai esim. tonnikalasalaatin tms. Mutta noinkin kuullostaa oikein hyvälle ja vrmasti söisin hyvällä halulla! T. 2
Kiitos vastauksista ja ehdotuksista! Lisääkin saa laittaa!
ap
Jos tekisin tuon tyyppisiä tarjoiluja niin jättäisin mozzarellasalaatin pois ja tekisin piirakoitten ja perunasalaatin oheen salaattibuffan. Eli perus vihreäsalaatti ja siihen jokainen voisin lisätä oman maun mukaan täytteitä. Fetaa, mozzarellaa, oliiveja, kirsikkatomaattieja, retiisisiivuja, krutonkeja, marinoituja valkosipulinkynsiä/herkkusieniä, maun mukaan siemenia tms ja jotta olisi täyttävä vaihtoehto niin pitkäänhaudutettua possua(pulled pork, edullinen), savulohta tai savukinkkua tms.
Mutta ruoat kuulostaa hyvältä, varmasti maistuu :)
Juomapuolelle kaipaisin viiniä ellei ole tarkoitus että tuodaan omat juomat mukana..?
Hyvältä kuulostaa! Lisäisin ehkä kuitenkin vielä jotain, hm, kevyempää. Eli onhan tuo mozzarellasalaatti sellaista, jossa on paljon tomaattia, kurkkua ja salaattia, ja vähemmän mozzarellaa? Eli enemmän niinkuin vihersalaatti?
Samoin juustokakku tuntuu raskaalta tähän vuoden aikaan, paitsi jos on esim. vadelma-, mansikka- tai mustikkajuustokakku. Samoin kääretorttu, onko marjoja.
Eli huomioisin enemmän vuodenajan! Perunasalaattikin on sinänsä ihan ok, mutta ehkä vähän raskas piirakan kylkiäisenä?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:37"]
Olen miettinyt tarjottavaa 40 v synttäreilleni (vieraita noin 20): feta-paprikapiirakka, kinkku-juustopiirakka, perunasalaatti, mozzarellasalaatti (aika perussalaatti), ruisnapit + kylmäsavulohitahna, juustokakku & kääretorttu, keksiä kahvin/teen kanssa
Juomat: booli, vesi, limsa
Onko mielestäsi sopiva vai miten muuttaisit?
[/quote]
Kuulostaa hyvältä ja ruokaisalta. Itse ehkä tekisin sen muutoksen, että kun suolaisissa tarjottavissa on käytetty erilaisia juustoja, niin makeaksi kakuksi tekisin jotakin muuta kuin juustokakun. Mutta makuasioitahan nämä ovat tietenkin. Mukavia synttäreitä!
Hyvältä kuullostaa - tämä lakto-ovo-vege tulisi juhliisi oikein mielellään! :) Olutta ja/tai viiniä kyllä kaipaisin piirakoiden kyytipojaksi jos ei tarkoituksena ole tuoda omia juomia...
Aikas tylsän tavallista, ei sun juhlat ainakaan tarjoilusta jää mieleen. Miten olis joku teema? Meksikolaista, elokuvaruokaa, 40v sitten hittiruokaa.... mielikuvitusta kehiin.
Onko noi miehen vai naisen syndet? Mun mielestä kunnon kermakakku kuuluu synttäreihin, eli ehdottaisin sitä. Hyvällä maulla aikuismaisesti koristeltuna ;D
Kiitos paljon vinkeistä, hyviä huomioita! Otan ne korvan taakse. Osa mun kavereista on kyllä aika varovaisia syöjiä, joten pitää olla tarjolla jotain "turvallista", ei vain erikoisempia, joita itse kyllä söisin. Tietty, jos jotain teemaa vielä keksisin, mutta esim. tortillat taitaa mennä vähän hankaliksi, samoin grilliruoka, koska meitä on varsin monta. Pitää myös huomioida se, että yksin väkerrän kaikki ruuat juustokakkua lukuun ottamatta.
Mulla on tarjolla alkoholijuomana vain booli. Olisi ollut kiva tarjota viiniä ja olutta, mutta siihen ei nyt ole varaa. Mutta booliin pitäs viinaa kyllä olla nyt riittävästi.
Onko kellään hyvää booli-ideaa, pohjalla votka?
ap
Oikein hyvältä kuullostaa! Hauskoja juhlia!