Erotako vai ei?
Olemme seurustelleet mieheni kanssa yli 9v, josta koko seurustelumme historiaa on varjostanut miehen epävarmuus ja mustasukkaisuus. Kyseessä ei ole ollut väkivaltaa, mutta vainoharhaisuutta, keksittyjä väitteitä, kiukuttelua, mökötystä ym vuosien varrella on tullut koettua paljon.
Miehen aikaisemmat suhteet ovat päätyneet suurimmilta osin pettämiseen, minkä takia minä olen hänen epäluuloisuutensa kohde. En ole pettänyt miestäni suhteemme aikana. Mies on pari kertaa hakeutunut hoitoon, mutta ei koe saavansa apua sitä kautta. Purkaa pahan olonsa mielummin minuun.
Nyt tapasin kuitenkin miehen, minkä kanssa juttu luistaa, kaikki on todella helppoa. Helpompaa kun mitä nykyisen puolisoni kanssa on ollut edes tapaamishetkeltä lähtien! Olemme ystäviä, mutta selkeästi kiinnostuneita toisistamme. Kaikki näkemyksemme, arvomme ja kiinnostuksen kohteemme ovat samoja. Tuntuu kuin olisin löytänyt sielunkumppanini.
En vain osaa päättää, jöisinkö mieheni rinnalle hänen vaikeuksistaan huolimatta. Aina hetken menee hyvin, sitten taas alamäki alkaa. Vai eroaisinko, jotta voisin elää omaa elämää ja mahdollisesti deittailla tätä uutta kaveria? Olen myös miettinyt mitä voisin menettää jos jään mieheni kanssa.
Fiilikset ovat todella ristiriitaiset.
Kommentit (3)
Onhan teillä ollut henkistä väkivaltaa miehen taholta.
Lisäksi vainoharhaisen ja sairaalloisen mustasukkaisen miehen sanaan ei voi luottaa ex suhteiden päättymisen suhteen. Ehkä pettämistä ei ole edes ollut todellisuudessa, tai sitten exät ovat löytäneet jostain toisesta miehestä henkisen tuen eroon ihan kuin sinäkin parhaillaan mietit.
T. Ihan täsmälleen samanlaisessa tilanteessa ja samanlaisessa tilanteessa 9 v suhteessa oleva. Kirjoitinko aloituksen jossain transsissa tietämättäni?
Jos mies olisi täysin läpimätä, olisi ero helpompaa. Olen epäonnistunut rajojen vetämisessä, se olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten. Lisäksi yhdessä asuminen ei helpota asiaa.
Mies on Marttyyri, näkee että hän on uhri tässä kun joutuu epäilemään minua. Ei ota vastuuta teoistaan ja sanoistaan, vaan kuittaa ne lauseella "kun mä nyt vaan oon tämmönen". Pitkän historian takia olen empinyt eroa - välitän ihmisestä kuitenkin ja haluisin rakastaa ehdoitta.
Ap.
Jätä se sika!