kysymys ateisteille ja agnostikoille
Onko seksin myyminen mielestäsi väärin ? Ei prostituutio tai muu missä on välikäsiä ja pakotettuja tyttöjä...vain kahdenkauppa.
Perustele :)
Kaverin kanssa tuli puhetta aiheesta.
Kommentit (15)
Mitä tekemistä tällä on ateismin kanssa? Olen uskonnoton ja mielestäni seksin myyminen on OK, jos siihen ihan oikeasti ei liity naisen hyväksikäyttöä. Mutta ei tämä tosiaankaan mikään maailmankatsomukseen perustuva mielipide ole.
Ei tietenkään ole väärin. Kyse on palvelun myymisestä ja myyjän ja asiakkaan välisestä sopimuksesta. Siihen ei ole muilla mitään asiaa puuttua sen enempää kuin hierojayrittäjän elinkeinoon. Verot täytyy vain maksaa.
Selitäs nyt miten tuo uskonto liittyy kysymyksen aiheeseen?
Ei ole mielestäni väärin. Fiksua tai henkisesti avartavaahan se tuskin on...
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:25"]
Fiksua tai henkisesti avartavaahan se tuskin on...
[/quote]
Toisin kuin vaikka vessojen siivoaminen tai hampurilaispihvien paistaminen?
En sekoita tähän omaa uskoani koska se ei tähän kysymykseen liity mitenkään.
Jokaisella on oma ruumis josta saa päättää ja käyttää miten haluaa. Prostituutiota saa mielestäni harrastaa kuka vaan kunhan tekee sen vapaahtoisesti, omasta päätöksestään, saaden kaikki hyödyt itselleen. Parittamista ja ihmiskauppaa en hyväksy.
Ei ole mitään väärää, jos molemmat ovat täysi-ikäisiä ja tosiaan on kahden kauppa. Molemmat hyötyy!
Löydät kuule monta kristittyäkin joiden mielestä tuo on ok. Heidänkin on turha perustella tätä asiaa Raamatulla, ei sen lakeja kukaan noudata muutenkaan. Tämä riippuu ihan muista asioista kuin uskonnosta
Mielestäni se on palveluammatti muiden joukossa.
Monien uskossa olevien mielestä se on väärin. Kehohan on raamatun mukaan temppeli, joten mielestäni tämä liittyy oleellisestikin siihen mitä lapsuudessa on opetettu.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:33"]Löydät kuule monta kristittyäkin joiden mielestä tuo on ok. Heidänkin on turha perustella tätä asiaa Raamatulla, ei sen lakeja kukaan noudata muutenkaan. Tämä riippuu ihan muista asioista kuin uskonnosta
[/quote]
niin varmasti löydänkin en pidä maailmaa musta-valkoisena siksi kysyinkin :)
Tiedäthän myös että uskontoja on enemmänkin kuin luterilaisuus.
Muslimit, hindut, juutalaiset, kristinuskon eri haarat ja lahkot mm. fundamentalistit ja vapaa kirkkolaiset, jehovat, mormonit.
Itse en pidä pahana ja olen entinen vl. Nuorempana pidin, koska niin minulle aina opetettiin. Tiedän kyllä mistä puhun kun puhun uskonnoista.
-ap
Ei ole väärin, jos tosiaan kahdenkauppa kyseessä. Itse en kuitenkaan niin tekisi, koska en halua olla sitä "kauppatavaraa" eli harrastan seksiä, koska haluan, en siksi että täytyy saada rahaa. En kuitenkaan tuomitse niitä, jotka niin tekevät. Tärkeintä, että itselle ok.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:28"]Prostituutiota saa mielestäni harrastaa kuka vaan kunhan tekee sen vapaahtoisesti, omasta päätöksestään, saaden kaikki hyödyt itselleen. Parittamista ja ihmiskauppaa en hyväksy.
[/quote]
Eli prostituoidulla tulee olla toimitilat omistuksessaan, koska vuokraaja syyllistyy suomen rikoslain mukaan paritukseen? Mielestäni paritus pitäisi myös sallia. Missä seksin ammattilaiset ilmoittelisivat ja harjoittaisivat työtään laillisesti? Eikö prostituioitu voisi käyttää markkinoinnissa ja myynnissä alan ammattilaisia, halutessaan?
ei. yksinkertaisesti siksi, etten keksi yhtään syytä miksi se olisi väärin.
-Nainen 19v-