Tove Jansson: Hän ryyppäsi, harrasti seksiä ja sikaili :(
http://www.iltalehti.fi/viihde/2014080718547611_vi.shtml
Nyt loppui muumimukeilu tässä perheessä :(
Kommentit (120)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 12:07"]Hän eli täysillä ja nautti elämästä, eikä ollut että fitness sitä ja maitorahka tätä.
[/quote]
Tällä kommentilla mä tarkoitin sitä, että ihanaa kun joku eli noin, kun nykyään tuntuu että ihan jatkuvasti paheksutaan pientäkin ylipainoa ja herkuttelua, kaikkien pitäisi olla timmejä ja syödä sitä yhtä ja samaa joka helvetin päivä. Nuoremmat rokkaritkin ovat aika lame, absolutisteja raejuuston syöjiä ja salillajuoksijoita. Alkanut etomaan tämä liian terveellinen elämäntyyli, kun enää KENELLÄKÄÄN ei saa olla paheita!
[/quote]
on mullakin paheita vaikka treenaan ja syön rahkaa(kin). Olisi aika tylsä elämä jos ei olisi mitään paheita ja välillä herkuttelenkin. Ihmeesti sain vain negatiivisia alapeukkuja kommentteihin, vaikka tämä elämäntyyli on vaikuttanut vain positiivisesti omaan jaksamiseen noin yleensäkin. Silti minä voin tilata joskus pizzan tai naatiskella punaviiniä kotisohvalla ilman omantunnontuskia :) Nro jotakin tuolta ylempää.
[/quote]
No ehkä siksi sait alapeukkuja kun lähdit omasta urheilu-uskovaisuudestasi jauhamaan kommenttiin, joka ei ollut henkilökohtaisesti sinulle, eikä myöskään kenelläkään muulle, vaan tatkoitti tätä nykyistä elämäntapaihannointia. Me kaikki kyllä tiedämme kuinka hyvä olo teille tulee kun urheilette, en tajua mikä pakkomielle on aina tulla paniikissa puolustamaan omaa elämäntapaa? Tietenkin on hyvä olo kun on laihtunut! Meitä muita ei vaan kiinnosta syödä päivästä toiseen maitorahkaa ja ottaa sali-selfieitä, eikä myöskään kuunnella teidän tarinointia siitä, eikä jatkuvia läskihyökkäyksiä (yksi pienikin mahamakkara ja ihminen on läski, wtf?)
Mä edelleen diggaan paheellista elämäntyyliä (tietenkin hyvän maun rajoissa), ja odotan koska fitness-vouhotus on ohi ja ihmiset siirtyvät tavalliseen kotiruokaan ja käyvät taas tavallisissa jumpissa (eikä mitään ultracombobodyfitness-meininkiä).
[/quote]
Aijaa, mä luulin että tää on keskustelupalsta ja täällä voi kertoa omia mielipiteitään, mutta ilmeisesti erehdyin :) tietääkseni en hyökännyt ketään vastaan mitenkään, sen kun kommentoin sitä aiempaa fitness/rahkakommenttia.
Lol sano yksi ihminen joka ei juo tai harrasta seksiä
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:08"]
Oletteko te pitäneet Tovea jonain muumimammana? Ne muumikirjathan piti hänet vaan hengissä, itse arvosti paljon enemmän muita taiteellisia töitään. Kunnon boheemi taiteilija, joka eli ja rakasti täysillä.
[/quote]
Jolle Tove olisi keksinyt muumeja hän olisi unohdettu keskinkertaisuus ja tiesi sen varmasti itsekin. Ei Ateneumissa olis hänen töitään esittelevää näyttelyä ilman muumien tuomaa mainetta.
eli oli toisinsanoen ihminen. huoh näitä ap:n kaltaisia..
"Tove Jansson: Hän ryyppäsi, harrasti seksiä ja sikaili"
Siinä tapauksessa hän oli täysin normaali. Sitähän me kaikki teemme.
On hylättävä irstaat muumit ja siirryttävä Kulli-tädin tarinoihin.
Rahka-tädit älkää hermostuko... Tove eli elämänsä täysillä ja nauttien. Ketä kiinnostaa naisten vai miesten kanssa?. Ihana ihminen ja SUURI taiteilija. Ap on vaan porvoosta, luulen. Käykää katsomassa näyttely ja tänään klo 22 Femmalla hyvä doku, suosittelelen!
Olen aina ihaillut Tovea ja niitä aitoja muumeja - ei siis sitä paskaa japanilaista sarjaa joka vesittää muumien anarkismin. Tän jutun jälkeen Tove tuntuu entistäkin rautaisemmalta mimmiltä! esteri
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:20"]
Miksi kukaan ei ota lesboutta esiin?
[/quote]
Onko se muka ollut joku salaisuus? Kaikkihan tietää Toven ja Tuulikin pitkästä suhteesta. Oletko asunut pullossa?
[/quote]
Kaapissa ?
Olen tavannut Toven livenä joskus 90-luvun alussa kun oli Taiteiden yössä tai jossain vastaavanlaisessa tapahtumassa signeeraamassa kirjojaan. Hän oli pikkuruinen, käheä-ääninen nainen joka poltti tupakkaa ketjussa ja siemaili jotain lasista. Katseli ihmisiä pieni pilke silmäkulmassa ja muistutti hyvin paljon Pikku Myytä :)
Muistan ajatelleeni että olisipa mielenkiintoista jäädä juttelemaan enemmänkin. Tuulikki taisi olla silloin Toven mukana, olihan hän jo vanha ja väsynyt.
Aika pussissa pidettyjä olette jos ette ole Toven taiteilijaelämästä mitään tienneet, itselle ainakin Muumien ja Toven historia on ollut selvä jo jostain yläkouluajoilta (joista on siis jo reilusti parikymmentä vuotta aikaa)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:20"]
Miksi kukaan ei ota lesboutta esiin?
[/quote]
Miksi pitäisi? Siksi että pääsisit suoltamaan rasistista paskaasi?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 12:36"]
Tovella oli kyllä useita miessuhteita, ei ollut lesbo vaan bi. Atoksen kanssa olisi halunnut naimisiin ja ehkä lapsiakin, mutta Atospa meni vaan eikä vakiintunut. Ja tiesittekö, että lesboseksi on ruotsinsuomalaisessa slangissa "mymla" ja Mymmelin nimihän on Mymlan. Tiuhti ja Viuhti ovat Tove ja Viveca. Olen lukenut Tove100-näyttelyn yhteydessä julkaistun kirjan.
[/quote]
Eikö myös Toven viimeinen elämänkumppani Tuulikki Pietilä ollut muumien Tuutikin esikuva?
Tove herätti aikanaan syvää pahennusta jo olemalla housuja käyttävä nainen! :D Nykynuorison on varmaan vaikea kuvitella, miten paheellista Toven elämä on siinä yhteiskunnassa ollut.
Mitenkähän eläisi nykyajassamme yhtä suurta pahennusta herättävä nainen? Tuksuvertaus ei minusta ollut yhtään pöhkömpi. Nykyajan Tove varmaan myisi seksipalveluita, tykittämisessä tavaraa suoneen ja ylistäisi anoreksiaa kauniiden ihmisten elämäntapana eikä minään sairautena. :D
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 12:36"]Tovella oli kyllä useita miessuhteita, ei ollut lesbo vaan bi. Atoksen kanssa olisi halunnut naimisiin ja ehkä lapsiakin, mutta Atospa meni vaan eikä vakiintunut. Ja tiesittekö, että lesboseksi on ruotsinsuomalaisessa slangissa "mymla" ja Mymmelin nimihän on Mymlan. Tiuhti ja Viuhti ovat Tove ja Viveca. Olen lukenut Tove100-näyttelyn yhteydessä julkaistun kirjan.
[/quote]
Tiuhti ja Viuhti perustuvat osin Tove Janssoniin ja Vivica Bandleriin, johon Janssonilla oli suhde 1940-luvun lopulla. Hahmojen nimet olivat alkujaan salanimiä, joita Jansson oli käyttänyt kirjeissään (Tofslan = Tove, Vifslan = Vivica). Tove Janssonin elämäkerturi Boel Westin on tulkinnut, että Tiuhdin ja Viuhdin salaisuus (matkalaukun kätketty sisältö) kuvaa vertauskuvallisesti Janssonin ja Bandlerin salattua suhdetta.[4][5]
Jari Tervo on hetero, kuten Miika Nousianen (kai) ja monet muut. Mikä helvetin keskustelu täällä on? Ilmeisesti junttisuomesta ihan ollaan kuultu, että on bi-tyyppejäkin. Kääk. En vaan jaksa näitä juttuja. Muumimukit soikoon! Tai voice of muumimuki... Tove kääntyy haudassaan.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:15"]
Ei voi olla totta, harrastavatko kirjailijat seksiä???? Nyt kyllä maailmankuvani romahti. Kammottava tieto kerta kaikkiaan!
[/quote]
Eivätkö ne lisäänny jakautumalla?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:08"]Ai harrasti seksiä? Voi kauheeta, kyllä kaikkien (varsinkin julkkisten) pitäis elää selibaatissa!
[/quote]
Ja harrasti seksiä vielä naisen kanssa, hui!!
Just hyvä tyyppi tuo Tove. Uskalsi olla oma itsensä ja vielä tuohon aikaan, jolloin naisen rooli oli vielä ahtaampi kuin nykypäivänä. Tuollaisia naisia tämä maailma tarvitsee eikä jotain miehiä miellyttäviä nynneröitä.
Tyypillinen suomenruotsalainen juoppo juu, vähän lähti "arvostus" jos sitä nyt ylipäätään olikaan, näissä maissa (kuten myös Briteissä) kun kaikki ilonpito keskittyy vain ja ainoastaan juomiseen ja sitten siitä aiheutuviin suhdesekoiluihin
*menee varaamaan lennot kuuhun*
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 12:07"]Hän eli täysillä ja nautti elämästä, eikä ollut että fitness sitä ja maitorahka tätä.
[/quote]
Tällä kommentilla mä tarkoitin sitä, että ihanaa kun joku eli noin, kun nykyään tuntuu että ihan jatkuvasti paheksutaan pientäkin ylipainoa ja herkuttelua, kaikkien pitäisi olla timmejä ja syödä sitä yhtä ja samaa joka helvetin päivä. Nuoremmat rokkaritkin ovat aika lame, absolutisteja raejuuston syöjiä ja salillajuoksijoita. Alkanut etomaan tämä liian terveellinen elämäntyyli, kun enää KENELLÄKÄÄN ei saa olla paheita!
[/quote]
on mullakin paheita vaikka treenaan ja syön rahkaa(kin). Olisi aika tylsä elämä jos ei olisi mitään paheita ja välillä herkuttelenkin. Ihmeesti sain vain negatiivisia alapeukkuja kommentteihin, vaikka tämä elämäntyyli on vaikuttanut vain positiivisesti omaan jaksamiseen noin yleensäkin. Silti minä voin tilata joskus pizzan tai naatiskella punaviiniä kotisohvalla ilman omantunnontuskia :) Nro jotakin tuolta ylempää.
[/quote]
No ehkä siksi sait alapeukkuja kun lähdit omasta urheilu-uskovaisuudestasi jauhamaan kommenttiin, joka ei ollut henkilökohtaisesti sinulle, eikä myöskään kenelläkään muulle, vaan tatkoitti tätä nykyistä elämäntapaihannointia. Me kaikki kyllä tiedämme kuinka hyvä olo teille tulee kun urheilette, en tajua mikä pakkomielle on aina tulla paniikissa puolustamaan omaa elämäntapaa? Tietenkin on hyvä olo kun on laihtunut! Meitä muita ei vaan kiinnosta syödä päivästä toiseen maitorahkaa ja ottaa sali-selfieitä, eikä myöskään kuunnella teidän tarinointia siitä, eikä jatkuvia läskihyökkäyksiä (yksi pienikin mahamakkara ja ihminen on läski, wtf?)
Mä edelleen diggaan paheellista elämäntyyliä (tietenkin hyvän maun rajoissa), ja odotan koska fitness-vouhotus on ohi ja ihmiset siirtyvät tavalliseen kotiruokaan ja käyvät taas tavallisissa jumpissa (eikä mitään ultracombobodyfitness-meininkiä).