Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte mielihyvää paskasta työstä?

Vierailija
07.08.2014 |

Miten jaksatte? Jos palkkakaan ei ole hyvä tai motivoiva. Itsellä asiakaspalvelutyö ja kyllästyttää. Ei jaksaisi. Haluaisin aamuisin vaan nukkua. En jaksa tiukkaa aikataulua. Ei varaa jäädä työttömäksikään. Mitä tehdä? Motivaatiota ei ole yhtään.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä saakaan, mutta miksi tarvisikaan? Työ on vaan työtä, ei siitä mitään mielihyvää tarvi saada. Sitä tehdään, että saa rahaa elämiseen. Mielihyvän saan sitten siitä mitä teen vapaa-ajalla.

Vierailija
2/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon parturi (paska palkka, seisomatyö 7,5h ja esim taukoja ei saa pitää, fyysisesti raskas ja henkisestikkin) mutta mut saa jaksaa näissä töissä se kun tulee asiakas joka oikeesti on tyytyväinen lopputulokseen, tutustuu uusiin hyviin tyyppeihin, se kun itselle tulee onnistumisen tunne, muutamat julkkisasiakkaat etc. ja koen että muut työt ei sais mulle yhtä suurta intoo, vähä sellane viharakkaus suhde tähän alaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ajatus, että työstä pitäisi saada mielihyvää, on tämän ajan suuri illuusio, työntekijän kusetusta jonka kautta yritetään saada työntekijä tuntemaan syyllisyyttä työhön liittyvistä epäkohdista, työn sisällöstä, esimiehen työskentelystä, työnantajan toiminnasta ja kaikesta muustakin. Jos palkka on surkea ja työ silkkaa sitä itseään, niin vika on silti oma jos et työstäsi nauti. Se siirtää vastuun työn kehittämisestä näppärästi työntekijän niskaan.

Työ on työtä, siksihän siitä maksetaan kun ei kukaan sitä muuten tekisi. :)

Vierailija
4/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä, saan palkkaa, palkalla elän.

mielihyvä tulee muusta kuin työstä.

Vierailija
5/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele 'paska työ'

Vierailija
6/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan pomoa ja työtovereita, mutta monista asiakkaista tykkään. 

Vierailija
7/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielihyvä on ehkä väärä sana mutta jonkinlainen merkitys työssä pitäisi olla. No tietysti merlityksenkin voi jättää vapaa-ajalla tehtäviin asioihin, mutta jos ei vapaallakaan ole mielekästä sisältöä, niin ei sitä millään myynpä nyt irtoneniä teineille -työllä tule.

Vierailija
8/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:25"]

Mielihyvä on ehkä väärä sana mutta jonkinlainen merkitys työssä pitäisi olla. No tietysti merlityksenkin voi jättää vapaa-ajalla tehtäviin asioihin, mutta jos ei vapaallakaan ole mielekästä sisältöä, niin ei sitä millään myynpä nyt irtoneniä teineille -työllä tule.

[/quote]

Tai pysäyttelenpä nyt ihmisiä ostoskeskuksessa että meillä on tässä tämmöinen edullinen kännykkäliittymä, haluatko tutustua.

Vierailija
9/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyöhön sain motivaatiota siitä, kun ajattelin, että saan työn ohella liikuntaa ja kroppa muuttuu paremman näköiseksi. Tosin se oli vain kesätyö ja kolme kuukauttahan jaksaa vaikka mitä.

Vierailija
10/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan rahaa ja vähän liikuntaa. Mielihyvää sitten vapaa-ajalla.

Vierailija
11/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi etsiä mitään merkitystä? En minä ainakaan sellaista mihihnkään kaipaa. Riittää kunhan elämsäsä on riittävästi nautintoja ja hyviä hetkiä, ja niitä kyllä on vapaa-ajalla varsin helppo hankkia. Minulle niitä tulee esim. ihan ruoasta ja sohvalla köllimisestäkin. Ja hyvästä musiikista. En tarvitse mitään ihmeellistä.

Oma paska työni on kyllä siitä hyvä, että siinä on hyvä palkka. Se laajentaa mahdollisuuksia, mitä kaikkea voi vapaa-ajalla uuvuttavan ja ahdistavan työn vastapainoksi tehdä. 

Vierailija
12/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi etsiä mitään merkitystä? En minä ainakaan sellaista mihihnkään kaipaa. Riittää kunhan elämsäsä on riittävästi nautintoja ja hyviä hetkiä, ja niitä kyllä on vapaa-ajalla varsin helppo hankkia. Minulle niitä tulee esim. ihan ruoasta ja sohvalla köllimisestäkin. Ja hyvästä musiikista. En tarvitse mitään ihmeellistä.

Oma paska työni on kyllä siitä hyvä, että siinä on hyvä palkka. Se laajentaa mahdollisuuksia, mitä kaikkea voi vapaa-ajalla uuvuttavan ja ahdistavan työn vastapainoksi tehdä. 

Vierailija
13/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lisäksi introvertti ja tämä asiakaspalvelu rasittaa vaikka olen opetellutkin maneereita. Tykkäisin työskennellä vain yksin mutta sellaista työtä ei ole tai en tiedä mitä se olisi tai en pääsisi siihen kuitenkaan.

Ap

Vierailija
14/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:34"]

[/quote]

[/quote]

joo mut tuollain et saa paljon liketyksiä facebookiin kun teit jonkun hienon posliinimaalauksen tms.

Vierailija
15/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:57"]

[/quote]

[/quote]

joo mut tuollain et saa paljon liketyksiä facebookiin kun teit jonkun hienon posliinimaalauksen tms.

[/quote]

tai matkit kieliä jotka ei ole oikeita kieliä vaan vaan kuulostaa siltä youtubessa.

Vierailija
16/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanutkaan. Työ oli kiireistä asiakaspalvelua, joka päivä meni jotain pieleen ja pomo valitti jatkuvasti ja oli ilkeä. Aloin oireilemaan psyykkisesti siitä hullunmyllystä että oli pakko ottaa loparit. Ehkä jatkaisin vieläkin jos pomo olisi ollut ammattitaitoinen ja mukava... 

Vierailija
17/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Totta, onneksi en ole ikinä ollutkaan facebookissa enkä missään muussakaan sosiaalisessa mediassa. Ei kiinnosta yhtään, eikä sekään, mitä muut ihmiset minusta ajattelee. Elän kuten mukavimmaksi ja parhaaksi näen, ja jos se ei ketään vahingoita, niin se on ok, vaikka muut sitten halveksisivatkin.

Vierailija
18/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:18"]

Sellainen ajatus, että työstä pitäisi saada mielihyvää, on tämän ajan suuri illuusio, työntekijän kusetusta jonka kautta yritetään saada työntekijä tuntemaan syyllisyyttä työhön liittyvistä epäkohdista, työn sisällöstä, esimiehen työskentelystä, työnantajan toiminnasta ja kaikesta muustakin. Jos palkka on surkea ja työ silkkaa sitä itseään, niin vika on silti oma jos et työstäsi nauti. Se siirtää vastuun työn kehittämisestä näppärästi työntekijän niskaan.

Työ on työtä, siksihän siitä maksetaan kun ei kukaan sitä muuten tekisi. :)

[/quote]

Paitsi ilmainen harjoittelija. Tai mamu puoleen hintaan.

Vierailija
19/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinoja on, jos on rohkeutta niitä käyttää (eikä vaan nillittää):

Aseta konkreettisia tavoitteita työssäsi. Esim. yritä saada jokainen asiakas hymyilemään/aseta tietty myyntitavoite/yritä palvella mahdollisimman nopeasti, silti hyvin/kilpaile työkavereiden kanssa (vaikka salaa) kuka houkuttelee eniten asiakkaita jne...

Harjoita tietoista kiitollisuutta. Keksi syitä olla kiitollinen. Esim. terveydestä, ystävistä, kokemuksesta jota saat nykyisessä asiakaspalvelutyössäsi jne.

Kehitä laajempi tavoite: Mitä haluat elämässäsi tehdä. Opiskella uuden ammatin? Ymmärrä miten nykyinen työ palvelee tulevia tavoitteitasi. Esim. opit käsittelemään ihmisiä vaikka olet luonnostaan introvertti. Siitä tulee aina olemaan hyötyä teetpä myöhemmin mitä tahansa.

Palkitse itseäsi: Kun olet saavuttanut ekana mainittuja päivittäisiä tavoitteita, palkitse itseäsi suosikki-tv-ohjelmalla tai herkkuruualla jne.

Pidä kunto hyvänä. Silloin et lannistu etkä masennu vaikka välillä tympii, ja pystyt tekemään pitkän tähtäimen suunnitelman ja toteuttamaan sen innostuneena. Päänupin sisältö ratkaisee, katsos. Ja päänupin kuntoon auttaa muun ruumiin kunto.

eipä kestä.

ww

Vierailija
20/20 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hip

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä