Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään sote-alan ihmistä, joka on alkanut vihaamaan asiakastyötä ja päässyt siitä pois?

Vierailija
27.07.2021 |

Olen uupunut työssäni kaksi kertaa ja lopputulos on että inhoan ja vihaan kaikkea auttamistyötä ja asiakastyötä, en kestä enää edes ajatusta siitä että pitäisi olla päivääkään asiakas/potilastyössä. Mutta seinä nousee vastaan, en tiedä miten päästä siitä pois. Vaikka irtisanoutuu niin noita avoimia paikkoja on niin paljon että miten välttää työhönosoitukset niihin. Voiko soittaa Valviraan ja pyytää perumaan ammattiluvat? Olen opiskellut muutakin, mutta sen alan hommia ei oikein ole tarjolla.

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostaa, jos kommentteja tulisi. Ajattelen että asiakkaidenkin kannalta olisi paras että työssä ei olisi henkilö joka yli kaiken vihaa sitä auttamistyötä. Ap

Vierailija
2/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden hoitsun joka otti loparit ja perusti miehensä rahoilla pienen vaatekaupan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lähärin joka lopetti ja perusti miehensä rahoilla grillikioskin.

Vierailija
4/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukku tähän aloitukseen?

Vierailija
5/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalityöntekijä ja olen "hyvässä" työpaikassa nyt, olen lisäkouluttautunut terapiatyyppiseen työhön. Perussosiaalityötä en jaksaisi enää. Kyllä välillä tökkii, tätä en tietenkään näytä asiakkaille. Välillä olen jopa innostunut työstäni.

Vierailija
6/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sosiaalityöntekijä ja olen "hyvässä" työpaikassa nyt, olen lisäkouluttautunut terapiatyyppiseen työhön. Perussosiaalityötä en jaksaisi enää. Kyllä välillä tökkii, tätä en tietenkään näytä asiakkaille. Välillä olen jopa innostunut työstäni.

Hienoa mutta et taida kuulua ap:n aloituksen kohderyhmään, eikös terapia ole juurikin sitä asiakastyötä...

Vierailija
7/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi irtisanoutua. Työn tekeminen ei ole pakollista.

Vierailija
8/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkoa ainesta nämä nykynaiset.  Todella.

Ennen työskenneltiin tosi vaikeissa olosuhteissa.  Ei ollut laitteita eikä tutkimusvälineitä, mutta potilaat hoidettiin hyvin ja sairaille oltiin aina ystävällisiä.

Oli vielä pakko pitää sairaanhoitajan päähinettä päässä, mikä oli hiusten kannalta hankalaa.

Kummasti vain jaksettiin töitä painaa.  Ei riidelty vuoroista eikä lomista.

Mitä kermaperseitä ja vaahtokarkeilla ja pumpulissa kasvatettuja mt-tapauksia nämä nykynaiset oikein ovat?

Koko ajan pelkkää itkua ja valitusta, jos työelämä suju just niinkuin itse haluaa.

Miten tuollaiset introvertit ovat yleensä alalle pääsee, jotka eivät kestä toisia ihmisiä?

Vierailija
9/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi irtisanoutua. Työn tekeminen ei ole pakollista.

Luitko aloitukseni? Ap

Vierailija
10/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen työskenneltiin tosi vaikeissa olosuhteissa.  Ei ollut laitteita eikä tutkimusvälineitä, mutta potilaat hoidettiin hyvin ja sairaille oltiin aina ystävällisiä.

Oli vielä pakko pitää sairaanhoitajan päähinettä päässä, mikä oli hiusten kannalta hankalaa.

Mitä kermaperseitä ja vaahtokarkeilla ja pumpulissa kasvatettuja mt-tapauksia nämä nykynaiset oikein ovat?

Koko ajan pelkkää itkua ja valitusta, jos työelämä suju just niinkuin itse haluaa.

Miten tuollaiset introvertit ovat yleensä alalle pääsee, jotka eivät kestä toisia ihmisiä?

Olipas ikävä ja ymmärtämätön purkaus.

P.S. En ole hoitoalalla.

Ap

Vierailija
11/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilastietojärjestelmän pääkäyttäjäksi tai it-tukeen? Kysele näitä paikkoja työpaikkasi sisällä, niihin ei yleensä ole kauheasti tunkua, vaikka ovat helppo tapa päästä pois asiakastyöstä ilman lisäkouluttautumista. 

Vierailija
12/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Miehet eivät valita.  Luulevatko naiset, että se on herkkua painaa duunia jossakin tehtaassa, oli siellä sitten hitsarina tai asentajana tai kolmivuorotyössä hihnalla.

Luulevatko naiset ettei miehillä ole rankkaa ja uupumusta töissä.

Kyllä on.   Ja vielä enemmänkin kuin naisilla.

Mutta eivät noita asioita valita ja itke ja huuda kurkku suorana jatkuvasti.

Ja onhan niitä miehiänkin sosiaalisuutta vaativissa ammateissa, niin myyjinä, psykologeina, lääkäreinä, psykiatreina, hoitajina, markkinoinnissa ym.

Vierailija
13/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potilastietojärjestelmän pääkäyttäjäksi tai it-tukeen? Kysele näitä paikkoja työpaikkasi sisällä, niihin ei yleensä ole kauheasti tunkua, vaikka ovat helppo tapa päästä pois asiakastyöstä ilman lisäkouluttautumista. 

It-tuki on ulkoistettu it-firmaan. Meillä on iso talo mutta ei tuollaisia tehtäviä sote-alan koulutetuille vaan niihin palkataan sen alan ammattilaiset tai palvelu ostetaan ulkoa. Ap

Vierailija
14/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Miehet eivät valita.  Luulevatko naiset, että se on herkkua painaa duunia jossakin tehtaassa, oli siellä sitten hitsarina tai asentajana tai kolmivuorotyössä hihnalla.

Luulevatko naiset ettei miehillä ole rankkaa ja uupumusta töissä.

Kyllä on.   Ja vielä enemmänkin kuin naisilla.

Mutta eivät noita asioita valita ja itke ja huuda kurkku suorana jatkuvasti.

Ja onhan niitä miehiänkin sosiaalisuutta vaativissa ammateissa, niin myyjinä, psykologeina, lääkäreinä, psykiatreina, hoitajina, markkinoinnissa ym.

En ole tainnut kertoa sukupuoltani. Ap

Vierailija
15/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

It-tuki on ulkoistettu it-firmaan. Meillä on iso talo mutta ei tuollaisia tehtäviä sote-alan koulutetuille vaan niihin palkataan sen alan ammattilaiset tai palvelu ostetaan ulkoa. Ap

Ootko ihan varma? En siis tarkoita vängätä vastaa, varmaan näin voi ollakin, mutta kyllä meillä ainakin potilastietojärjestelmän pääkäyttäjä, apulaispääkäyttäjät ja ko. sovelluksen tuki ovat kaikki sote-alan ihmisiä. Sitten se, minne soitetaan vaikka Outlookin tai VPN:n ongelmista, on toki erikseen. 

Vierailija
16/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko ihan varma? En siis tarkoita vängätä vastaa, varmaan näin voi ollakin, mutta kyllä meillä ainakin potilastietojärjestelmän pääkäyttäjä, apulaispääkäyttäjät ja ko. sovelluksen tuki ovat kaikki sote-alan ihmisiä. Sitten se, minne soitetaan vaikka Outlookin tai VPN:n ongelmista, on toki erikseen. 

Olen varma. Asiakastietojärjestelmän tuki on ostettu softan myyjältä. Meidän oman it-osaston väellä on pääkäyttäjäoikeudet kyllä, mutta he on kaikki it-alan koulutettuja, vastaavat lähinnä hankinnoista tosin. Ap

Vierailija
17/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri suuttuu jos on itse valvirasta perunu luvat

Vierailija
18/18 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän