20-vuotias on lapsi, 25-vuotias kypsä aikuinen.
Kommentit (9)
Hyvä. Tänään siis minusta tuli kypsä aikuinen.
:D
Tuohon suuntaan, kyllä. Ajattelin juuri eilen kaikkea, mitä tein 18-vuotiaana luullessani olevani aikuinen. Nyt 24-vuotiaana häpeän silmät päästäni omaa käytöstäni. Sellaista se on. Todennäköisesti 30-vuotiaana häpeän tätä päivää.
Ei voi yleistää.
Monien tekijöiden summana voi 18-vuotias olla "aikuisempi" kuin omat vanhempansa.
Onneksi henkinen kasvu jatkuu läpi elämän. :)
Eikö 25v:n pitäs olla teini tai jotain, eikä mikään aikuinen, jos vaan 5 vuotta nuorempi on täys lapsi?
Jokainen ihminen on yksilö. Että näin. Mulle aivan sama minkä ikäinen ihminen on, kuhan käyttäytyy niin kuin ihmiset käyttäytyy.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:15"]
Tuohon suuntaan, kyllä. Ajattelin juuri eilen kaikkea, mitä tein 18-vuotiaana luullessani olevani aikuinen. Nyt 24-vuotiaana häpeän silmät päästäni omaa käytöstäni. Sellaista se on. Todennäköisesti 30-vuotiaana häpeän tätä päivää.
[/quote]
Minä olen nyt 30 v ja muistan kyllä 24-vuotiaan minäni. En häpeä silloista itseäni tietenkään, mutta huomaan, että kuudessa vuodessa olen kyllä ihmisenä muuttunut ja aikuistunut todella paljon. Minun iässäni 18-vuotiasta pitääkin jo teini-ikäisenä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:15"]
[/quote]
Minä olen nyt 30 v ja muistan kyllä 24-vuotiaan minäni. En häpeä silloista itseäni tietenkään, mutta huomaan, että kuudessa vuodessa olen kyllä ihmisenä muuttunut ja aikuistunut todella paljon. Minun iässäni 18-vuotiasta pitääkin jo teini-ikäisenä.
[/quote]
Sanos muuta...
Hmm. Joku voi olla 20-vuotiaana aikuinen, joku toinen ei vielä 50-vuotiaanakaan. Aikuisuus ei ole suoraan ikäkysymys.
18 vuotias on täysi-ikäinen