Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset ajautuu vararikkoon koska esittävät rikasta

Vierailija
27.07.2021 |

Ihan hullua, pitää ulospäin näyttää hienolta, kalliilta ja menestyvältä, vaikka ei ole muuta kuin velkaa.

Tuota minä kutsun itsensä huijaamiseksi. Ulkopuolisia kun noin ei huijata...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on omakotitalo ja uus auto velalla. Entäs sitten? Sit kun oon maksanut ne, ne on mun omia. 🤷‍♀️

Vierailija
2/9 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ovat pariskunta, joista toinen haluaa elää yli varojen ja toinen on perässä vedettävä, joka ei osaa kieltäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on omakotitalo ja uus auto velalla. Entäs sitten? Sit kun oon maksanut ne, ne on mun omia. 🤷‍♀️

No talo ja auto yleensä ostetaankin velaksi, ihan normaalia. Mutta ei merkkivaatteita, ökylomia, koruja, laukkuja... Sellaista millä vain esitetään ulospäin.

Vierailija
4/9 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autosikin sitten jo antiikkia heinikossa.

Vierailija
5/9 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun lomat, korut, laukut ja vaatteet ostaakin ihan omalla rahalla ilman että se taloutta heilauttaa, niin luullaan että velaksi ostaa. Jotkut ei vaan ymmärrä, että joillain on varaa.

Vierailija
6/9 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on valitettava tosiasia.

Miehen serkku on kroonisessa rahapulassa kun on ostanut lapsillensa gugguuta ja itselle Chanelin meikkejä ja Diorin tuoksuja. Sitten itketään papalle että ei ole varaa kuin makaronilaatikkoon ja hyvä sydäminen pappa antaa rahaa (hänellä toki on oikeus tähän)

Sitten ihmetellään Miksi meillä ei ole sitä, tätä eikä tuota. No me emme tarvitse, meille riittää halvempi malli tai vanhempi versio jos haluamme asian x. Sitten kun tämän sanoo ääneensä on kysymys että eiks teil oo varaa muuhun.

Miksi on vaikeaa ymmärtää että emme osta ellemme tarvitse juuri sitä asiaa.

Vierailija
7/9 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein ikinä tajunnut tuota, että yritetään esittää materialistisesti rikkaampaa kuin on. Huono itsetunto?

Vierailija
8/9 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua esim. merkkivaatteiden käyttämistä. Siis sellaisten, missä se merkki näkyy isolla. Se on minusta säälittävää. Jos on merkkivaate, mutta merkki on niin pieni, ettei sitä huomaa, se on ok. Mutta todellakin kaikki kalliit kellot ja muu hienostelu on ihan pöhköä mielestäni.

Vierailija
9/9 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttääkö se kenenkään mielestä miltään muulta kuin vain huonolta elämänhallinnalta, jos ostetaan kallista krääsää hirveästi osamaksulla/velaksi...