Vantaan Hämeenkylästä tietävät: onko siellä minkälainen lentomelu?
Myös lähialueet kiinnostavat. Alue vaikuttaa rauhalliselta ja siitä olisi sekä minulla että miehellä hyvät kulkuyhteydet töihin, mutta lentomelu mietityttää. Nyt korona-aikaan lentoja on ollut tietysti vähemmän, mutta millainen melu siellä on tavallisesti? Saako nukuttua, oltua pihalla yms.?
Kommentit (3)
Olen ehkä vähän jäävi sanomaan, koska olen asunut täällä jo 30 vuotta. Mutta en mä silloin alkuaikoinakaan häiriintynyt lentoliikenteen melusta. Koneet on vielä tällä kohtaa kohtuullisen korkealla eli eivät ihan "kattoja viistäen" laskeudu. Kun keväällä 2020 lentoliikenne loppui lähes täysin, hetken aikaa mietin, miksi linnut on alkaneet laulaa niin lujaa. Sitten tajusin, että lentoliikenteen aiheuttama taustahäly oli loppunut. Joskus on lentänyt yli jotain amerikkalaisia sotilaskoneita tms ja silloin on kyllä kuulunut meteliä. Mutta ei niitäkään tule kuin ehkä kerran viidessä vuodessa jos niinkään usein.
Kyllä se on lentomelualuetta mutta lentomelualue 1 (pahin) vaihtelee hiljaisempien alueiden kanssa. Erot ovat varsin paikallisia.