Kun sinusta tulee isovanhempi, mitä nimitystä haluat itsestäsi käytettävän?
Oletko mummo, mummu, isoäiti, mamma, ämmi tai jotain muuta?
Kommentit (31)
Lapset ja lapsenlapset päättäkööt. Luulen, että päättävät sanoa mummuksi.
Mummo tai mummu. Toivottavasti mulla on asiaan sananvaltaa =)
Kyl mä ainakin päätän nimitykseni itse. Niin minunkin vanhempani päättivät.
Olisi kamalaa jos joutuisin kutsumaan itsenäni joksikin ihan vieraaksi kuten nyt vaikka fammu tai ämmi.
Haluan olla MAMMA. Mulla ollut vain mammoja. Mun äiti on lapsille MAMU ja miehen äiti on MUMMI. Miehestäni tulee PAPPA.
Minusta tulee ehdottomasti mummo, kuten äitinikin ja oma mummoni jne. ovat. Mies pitää mummoa jotenkin nolona ja vanhanaikaisena, kuulemma pitäisi olla modernimman oloinen mummi.
Meillä on omat ja appivanhempani saaneet itse valita. Sanoin lapsilleni, että haluan olla joko nonno (lempinimeni) tai mumsi (lapset kutsuvat minua mamsiksi), nauroiva ryökäleet. Kuulema minusta tulee mumma, en haluu :-)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:14"]
Tällä hetkellä kallistun mummin kannalle, mutta kuka tietää. Meilläpäin ollaan yleensä oltu mummoja.
Tätä mamia en kyllä ymmärrä, jota kuulee silloin tällöin. Kuulostaa liian keksityltä.
[/quote]
Mun systerin lapsilla on mami ja papi sekä mamma ja vaari.
Minun lapsillani on oma ja opa sekä mamma ja vaari. Mamma ja vaari on siis minun ja siskon vanhemmat.
En tiedä miksi, mutta minusta mummi kuulostaa jotenkin hienostelulta ja kliiniseltä. Kai se tottumiskysymys on, meillä on aina ollut mummuja. Anoppi on mummi koska itse halusi, ja on tällainen vähän, no, parempi ihminen. Tästä kai tuo mielipide johtuu.
Pena 65v