Olen jo melkein 40v nainen ja silti minulle tulee finnejä!
On aina tullut jokunen välillä, vaikka iho muuten sileä ja hyvä. Ei siis mitään aknea ole koskaan ollut, mutta siis kunnon isoja finnejä tulee ehkä just kerran kuussa. Onko normaalia…
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
On valitettavasti normaalia.
Olen odotellut että joko loppuisi tuo finnien tuleminen… Mutta ilmeisesti ei siis ole loppumassa ihan lähiaikoina 😕
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen odotellut että joko loppuisi tuo finnien tuleminen… Mutta ilmeisesti ei siis ole loppumassa ihan lähiaikoina 😕
T. Ap
Itsellä alkoi juuri tuossa iässä puskea jos jonkinlaista näppylää vaikka mullakaan ei edes nuorena ollut edes varsinaisesti finnejä saati aknetta. Just kerran kuussa oli se yksi finni ja that's it mutta kun neljäkymppiä alkoi lähestyä niin tilanne muuttui ja nyt finni tai kaksi on oikeastaan ihan kokoajan jossain päin naamaa. Nytkin on leuassa (tai itseasiassa sen alla) aivan sairaan kipeä mollukka joka ei ole lähelläkään poksahtamista..
N45
Minä olen 46-vuotias nainen. Edelleen tulee järjettömän kipeitä ihonalaisia finnejä, jotka eivät koskaan ”kypsy” ihon pinnalle asti. Osa häviää itsestään ja osa tuntuu kapseloituvan ihon alle. Iho on myös paksu ja todella rasvainen.
Mulla sama juttu, ja näytän tosi paljon ikäistäni nuoremmalta. Eipähän ole kovin kuiva ja ryppyinen iho ainakaan.
Mistä se finni voisi tietää minkä ikäinen sinä olet?
Hormonaalista.
Syömisellä voi muuten ihan oikeasti vaikuttaa noihin. Mutta vaatii ihan älytöntä itsekuria alkaa tutkia, mitkä vaikuttaa ja sitten vielä pidättäytyä niistä.
Mulla npahimpia paiseita tule vähän ennen kk:sia, jos on sattunut samaan aikaan syömään eineksiä, jossa paljon lisäaineita.
En tajua, mikä lisäaineissa just on. Rasvainen ruoka ei haittaa, lisäaineet kyllä. Onko niissä joku sellainen, joka vaikuttaa hormoneihin?
Vierailija kirjoitti:
No vanhetessa iho yleensä kuivuu ja finnien tulo lakkaa.
Olen jo 51, ja niitä pukkaa joskus edelleen. Ei lopu varmaan ikinä. Veikkaan, että mulla on finni vielä omissa hautajaisissanikin.
Laita vauvapuuteria naamaan ,varsinkin jos kuuma.Mulla auttoi finneihin hyvin.
Ulkona toki aurinkorasva.
48-vuotias nainen täällä ja nyt juuri kaksi finniä naamassa. Yhdistän ne omalla kohdallani aurinkovoiteen käyttöön. Mutta parempi pari finniä kuin palanut iho ja maksaläiskät. Ei näppylöistä näköjään kokonaan täysin eroon pääse, oli syy mikä oli.
Olen 58 ja naama kukkii edelleen. Ei auta, vaikka olen sokerittomalla ruokavaliolla, ei auta että vältän vehnää, eläinperäisiä rasvoja tai muita tuotteita en syö muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vanhetessa iho yleensä kuivuu ja finnien tulo lakkaa.
No, ei nelikymppinen sentään vielä mikään eläkeikäinen ole🤣
Sama täällä. Ja sitten mulle on tullut jotain ihmeellisiä valkoisia näppylöitä joista ei tule oikein mitään ulos? Keskellä näppylöitä näkyy vain ehkä joku pieni mustapää. Niitä tulee ku sieniä sateella eikä mikään auta niihin! On kuin valkoisia arpia tai jotain. Mitä ne on? Ei ole kyse niistä pienistä mitä tulee silmien alle.
Olen 55 ja finnejä tulee varsinkin juuri ennen menkkoja. Ehkä tämä tästä vielä joskus helpottaa.
Ne valkoiset on milioita. Inhoja nekin. Mutta joo, täällä yks kohtalotoveri finninaama, ikää melkein 40v. Paksu ja rasvainen iho, ja aurinkorasva saa aina takuuvarmasti finnin leukaan. Mutta tosiaan hyvänä puolena tuo minkä joku jo mainitsi, eli että iho ei niin helposti rypisty. Minäkin näytän suht hehkeältä niinä aikoina, kun finnit ei kukoista leukaperissä.
Naisten kauneus on niiiiin ylimainostettua.
Jokuhan tässä nykymenossa on vinksallaan. Ei minun äidilläni, isoäideillä, tädeillä ollut keski-ikäisenä finnejä. Minulla on aina välillä ja näköjään monilla muillakin.
Yleensä jos naiselle tulee finnejä niin iho on muuten hyväkuntoinen ja rypytön.