Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 20-vuotias enkä ole käynyt gynellä.

Vierailija
05.08.2014 |

Olen syönyt e-pillereitä, eikä sillonkaan tehty mitään tarkastusta alapäähän, mitattiin vain verenpaine yms. Pitäisikö tässä iässä jo mennä gynekologille johonkin ihan perus tarkistukseen, vaikka mitään vaivoja ei ole? Jotenkin vain ahdistaa ajatuskin mennä levittelemään jalkoja jollekin vieraalle ihmiselle.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon 20 ja käyny kolme kertaa.. Kyllä se kummalliselta tuntuu kun oikeen semmonen spottivalo suunnataan sinne ja sitten lääkäri kattelee että ai kun on nätit ulkosynnyttimet. Eikä tasan kenenkään vittu ole kaunis! Ainakaan minun mega huulilla jotka näyttää tyhjäksi imastuilta kiveksiltä. Vähän on kans inhaa kun sen jonkun torven änkee sisään kun ottaa jonkun kokeen.

Vierailija
2/9 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni gynellä käynti on yliarvostettua. Varsinkin jos ei ole mitään oireita, jonka vuoksi sinne mennä. Eihän korviakaan käytetä tarkistuksessa ja tiirailla millaiset ne sattuu olemaan rakenteeltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sinne mennä. Itse olen lukuisia kertoja käynyt tarkastuksissa ja tutkimuksissa sairauteni vuoksi, eikä se muutu koskaan yhtään miellyttävämmäksi. Työtään ne vaan tekee, joten ei kannata turhaan häpeillä, vaikka epämiellyttävää onkin.

Vierailija
4/9 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kasin kanssa. Jo syöpäriskin takia (joka siis on olemassa jokaisella ihmisellä joka...no, on ihminen) kannattaa mennä.

Vierailija
5/9 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:28"]Olen syönyt e-pillereitä, eikä sillonkaan tehty mitään tarkastusta alapäähän, mitattiin vain verenpaine yms. Pitäisikö tässä iässä jo mennä gynekologille johonkin ihan perus tarkistukseen, vaikka mitään vaivoja ei ole? Jotenkin vain ahdistaa ajatuskin mennä levittelemään jalkoja jollekin vieraalle ihmiselle.

[/quote]

Ei tarvitse käydä. Kyllä se pimpsloora toimii vaikkei sitä kuukauden välein käykään rassauttamassa lääkärillä. Jatkuvat sisätutkimukset ja tongiskelut on vain lääkäreiden keksimiä höpöhöpöjuttuja jotta itse pääsisivät edes joskus haarojen väliin. Tästä syystä juurikin mieslääkärit tarjoutuvat tekemään sisätutkimuksen mitä pienempien vaivojen yhteydessä. Minäkin menin kerran näytämään cain kipeää polveani, niin kohta oltiinkin jo nyrkki pillussa. Jos vaginat vaatisivat toimiakseen jatkuvaa kuukausihuoltoa niin miesten pheenikset vaativat sitten myös samaa sorkintaa. En käy tongituttamassa itseäni niin pitkään aikaan kunnes miehiltä aletaan vaatia samaa.

Vierailija
6/9 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v seksielämän aloittamisesta olisi hyvä käydä. Jos poikaystäväsi oli neitsyt, en kiirehtisi niinkään aikaisin käymään.

Vierailija
7/9 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan mäkään, kohta 60. Meitä on paljon jotka ei halua levitellä lääkäreille

Vierailija
8/9 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enemmän siitä varmaan hyötyä kuin haittaa olisi, mutta ei se tuossa iässä nyt kuitenkaan vielä niin välttämätöntä ole.

Vierailija
9/9 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin 20 ja kävin kyllä 16v, mutta seksielämä alkoi vasta sen jälkeen. Välillä semmoisia oireita, että pelkään endometrioosia. Viime käynti gynellä oli vaan niin kamala, etten uskalla. Joojoo, olen lapsellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän